WIndows 7 opnieuw installeren. Beginnen met schone lei

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik wil windows 7 opnieuw installeren en ervoor zorgen dat mn pc weer met een schone lei kan beginnen. Nu vroeg ik mij alleen af, dat als je bestanden op de D schijf zet, deze blijven behouden? Aangezien ik Windows op de C schijf ga zetten. Wat kan ik het beste doen om zoveel mogelijk met een nieuwe schone start te beginnen? Ik heb namelijk net al mijn belangrijke data in een map gezet op de D schijf, maar toen vroeg ik mij dus af of dit ook niet verdwijnt... Ik heb geen externe HDD of een usb stick waar al deze bestanden op passen.

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Hangt van de installatie-dvd af. Als het bijvoorbeeld een normale Windows-dvd is, zal er verder niks verloren gaan in principe. Als je een installatie-dvd gebruikt van een merk-computer (recovery-dvd) dan kan ik bijna met zekerheid zeggen dat je alles kwijt bent.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
Tijdens het installeren geef je aan op welke partitie je Windows wilt installeren. Je kunt die partitie ook formatteren. Als je alleen je C-partitie formatteert en vervolgens daarop installeert, dan wordt je D-partitie met rust gelaten.

Met een recovery-DVD zal het wellicht een ander verhaal zijn, zoals _the_crow_ al aangeeft.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Als je geen officieele Windows CD hebt, maar wel een Recovery Disk, dan doe je niets illegaals om die dan te downloaden > je hebt namelijk een OEM key, dat is de serial die je enkel voor je eigen computer mag gebruiken (al kan je die ook gewoon op andere computers gebruiken, maar dat is niet het punt hier :P) Je moet alleen Windows wel activeren via de telefoon als hij de key niet accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
Ik heb een gewone windows 7 home premium dvd. Netjes in het doosje.

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
CD erin, installatie staren, enkel de C schijf formatteren en de D partitie met rust laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Zorg dat je vooraf beide partities een naam geeft, bijvoorbeeld c=systeem en d=data, want bij windows 7 (en Vista) is de os schijf standaard c, dit kan bij opstarten vanaf dvd andersom zijn. Als je vooraf de partities namen geeft kan het niet foutgaan. Ik heb zelf een dualboot tussen xp en 7. In xp kloppen de schijfletters prima, maar in windows 7 is de laatste partitie (waarop 7 staat) de c schijf.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

cjdijk schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:52:
Zorg dat je vooraf beide partities een naam geeft, bijvoorbeeld c=systeem en d=data, want bij windows 7 (en Vista) is de os schijf standaard c, dit kan bij opstarten vanaf dvd andersom zijn. Als je vooraf de partities namen geeft kan het niet foutgaan. Ik heb zelf een dualboot tussen xp en 7. In xp kloppen de schijfletters prima, maar in windows 7 is de laatste partitie (waarop 7 staat) de c schijf.
Windows installeert zich standaard altijd op de C, zover als ik weet. Als je dus Windows 7 opstart, staat 'Windows' op de C:\ schijf. Start je Windows XP echter op, dan staat ook daar Windows weer op de C:\ schijf, maar dit is dan wel een andere partitie dan waar Windows 7 opstaat. Die heeft hier gewoon een andere driveletter.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
Het is helemaal gelukt. Nu ben ik echter 2 bestanden vergeten over te zetten... Die had ik op mijn bureaublad gezet op de 'oude' windows 7. Dit waren 2 excel bestanden met daarin mijn overuren uitgewerkt vanaf januari tot nu...... Er is zeker geen manier meer om deze terug te krijgen?

Nvm, heb het al gevonden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pablo11392 op 29-08-2011 11:51 ]

Pagina: 1