Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WIN7x64] Hibernate S3 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn HTPC met Win7x64 wil niet in hibernate blijven. Zodra hibernate activeert komt de HTPC na een aantal seconden weer in Windows. Er is dus iets wat de PC triggert om weer 'wakker' te worden, maar ik kan niet vinden wat. Geprobeerd:

- Wake on LAN: uitgezet
- USB devices (muis, tobo, remote): This device may wake the computer: uitgezet
- Fysiek alle USB devices losgekoppeld van de PC
- HDD: this device may wake the computer: uitgezet
- Gigabit LAN: this device may wake the computer: uitgezet
- BIOS: S3 mode geactiveerd
- Win7 energieinstellingen uitgezocht op internet: staan 'goed'.

De instellingen staan goed en hibernate zou moeten werken. Kan dit ook door software komen of zie ik iets over het hoofd?

Software die standaard 'actief' is: AVG antivirus, Daemon Tools en soms Spotnet of XBMC. Hibernate werkt overigens ook niet met deze software uitgeschakeld.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan niet door software komen, de pc gaat immers in hibernation en kan dan niet, zoals bij standby, wakker gemaakt worden door programma's omdat er helemaal niks aan blijft staan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
- BIOS: S3 mode geactiveerd
Welke mode wil je nu precies gebruiken, S3 (Suspend to Ram) of S4 (Hibernate)?

Installeer verder MCE Standby Tool eens, laatste versie hier te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal die tool eens proberen, thx!

EDIT: werkt helaas ook niet. Als ik alle USB devices disable dan werkt het wel met de tool, maar dan kan ik mijn PC niet meer uit de hibernate halen met een remote. Ik moet dan naar de pc lopen en op de 'aan' knop duwen. Zodra ik ook maar 1 USB apparaat (maakt niet uit welke) toesta om de PC uit hibernate te halen gebeurt dit weer automatisch na 10 seconden.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 13:20 ]