Toon posts:

8 pins connector op een Asus HD6950 past niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vreemd probleem. Afgelopen week heb ik een Asus HD 6950 DirectCUII gekocht. Deze kaart heeft zowel een 6 als een 8 pins aansluiting.

Voor de 8-pins aansluiting heb ik een converter gekocht van 6 -> 8 pins PCI-Express. Echter deze past niet! Ook een andere converter van 2x molux naar 8 pins past niet.

In de winkel bij Informatique begrepen ze het zelfs niet?!?

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan, want anders moet ik de kaart retourneren en eigenlijk zit ik daar niet op te wachten.

Het probleem is dat de 8pins connector op sommige stukken 3 hoekjes heeft, terwijl er in de kaart op dat punt weer vierkanten zitten....

Afbeeldingslocatie: http://frankelfert.nl/dumpmap/8pins.jpg

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Die connector die je daar vast hebt is een 8pin CPU power connector, daardoor past hij ook niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.nl/shop/images/8%20pin%20+12V%20CPU.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door xPhantom op 28-08-2011 11:33 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52
...en dat is een aansluiting voor op (server-)moederborden.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 15:24

Deathchant

Don't intend. Do!

als je goed kijkt op je plaatje, dan zie je bij het bovenste rijtje connectors (op het plaatje dat je vast hebt) aan de buitenkanten een vierkante vorm, terwijl dit bij de videokaart niet is. m.a.w. je hebt, zoals xPhantom al zegt een CPU power connector te pakken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
Deze zoek je:
Afbeeldingslocatie: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/pcie8.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik vond het al zo vreemd. Wat ik erger vond is dat ze het bij informatique ook niet snapte.... Weet iemand waar ik wel deze connectors kan kopen? Helaas was Asus wel zo aardig om een 6 pins connector mee te leveren (die ik al had), maar geen 8 pins ;)

• agoNITE
Heb je een modulaire voeding? Of zoek je 1 voor via molex?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:11
http://kleinspul.nl/index.php?productID=1819&cat=251

Maar wat voor een voeding heb je, aangezien er blijkbaar maar één PCI-e 6-pin aansluiting aan zit?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen modulaire voeding. Er zit overigens 2x een PCI-e 6 pins connector op. Het is een thermaltake 700 watt voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de 8 pins stekkers? Want ik heb nu op redelijk wat sites gekeken naar deze verloopstekkers waar het vaak de naam heeft (6 -pins to PCI-Express), maar toch kloppen dan die hoekjes niet meer.

Overigens die link van jou Nielson zou de juiste moeten zijn!.... Toch wil ik hem morgen ergens in een winkel in Zuid-Holland oppikken, want anders heb ik nog tot uiterlijk woensdag om de kaart te retourneren.

• agoNITE
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:32:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de 8 pins stekkers? Want ik heb nu op redelijk wat sites gekeken naar deze verloopstekkers waar het vaak de naam heeft (6 -pins to PCI-Express), maar toch kloppen dan die hoekjes niet meer.

Overigens die link van jou Nielson zou de juiste moeten zijn!.... Toch wil ik hem morgen ergens in een winkel in Zuid-Holland oppikken, want anders heb ik nog tot uiterlijk woensdag om de kaart te retourneren.
Salland verkoopt hem ook

• Frank767
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 10:38

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:59

E-Vix

Nu met sneeuw!

Frank767 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:49:
[...]

De foto geeft een 6 pins aan?
En het losse stekkertje tussen de molexen in is om er 8 van te maken. Die verloopkabel is te gebruiken voor zowel 6 als 8

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Frank767
Dat is leuk, maar moet die 2 pins dan links of rechts, want als ie recht moet komen zit hij in de weg met de 6 pins connector...

• Frank767
weer twee computer zaken afgelopen vandaag, helaas had niemand ze liggen.... Iedereen bedankt voor de informatie, ik denk dat ik echter de kaart straks maar ga retourneren.
Pagina: 1