Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Installatie Windows 7 op Samsung N900X3A

Pagina: 1
Acties:

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10 11:39
Goedemorgen mede Tweakers,

Eergisteren heb ik een nieuwe laptop aan geschaft, een Samsung N900X3A (die dunne). Graag zou ik hier mijn eigen Windows 7 Ultimate op willen gooien (clean install). Dus, omdat deze laptop geen DVD drive bevat, heb ik een extern DVD drive gekocht. Deze werkt verder prima, maar zodra ik Windows 7 Installatie start vraagt hij vrijwel direct om drivers omdat hij de drives niet kan herkennen.

Ik heb onderhand al heel wat machines van Windows 7 voorzien maar dit lukt me echt niet, ik voed hem ACHI drivers, maar deze pakt hij niet, ik voed hem alle drivers die bij de chipset horen maar ook dit maakt geen verschil. Het rare is, hij herkent bij het browsen naar de drivers wel gewoon mijn SSD drive met de Windows install er al op. Deze kan ik wel gewoon doorzoeken en browsen etc.

Zou het kunnen zijn dat Samsung mijn schijf heeft versleuteld zodat ik niet de recovery directory kan verwijderen. Ik wil deze wel graag kwijt namelijk, want ik vind het zonde om alleen al 25GB kwijt te zijn aan de recovery directory op een SSD van maar 128GB.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Thanks.

• patatjemet.com
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 08:36
sata 600?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:26
Waarom installeer je niet vanaf usb, gaat ook een stuk sneller? k Zou trouwens wel een backup maken van die recovery directory voordat je 'm definitief verwijderd.

• FricoRico
Moet je daar speciale drivers voor installeren? Ik heb de C200 chipset al uitgepakt en daar de SATA ACHI drivers van geprobeert.
Nielson schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:59:
Waarom installeer je niet vanaf usb, gaat ook een stuk sneller? k Zou trouwens wel een backup maken van die recovery directory voordat je 'm definitief verwijderd.
Goed idee, maar in ieder geval. Ik denk niet dat een installatie vanaf USB veel gaat helpen met het oplossen van mijn probleem met de ondetecteerbare HDD.

• Nielson
FricoRico schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:15:
Moet je daar speciale drivers voor installeren? Ik heb de C200 chipset al uitgepakt en daar de SATA ACHI drivers van geprobeert.
C200 chipset? Volgens mij zit er een Intel HM65 in, dus mocht je drivers voor je s-ata controller nodig hebben (wat ik niet verwacht) zou je de laatste Intel RST drivers kunnen proberen.
Goed idee, maar in ieder geval. Ik denk niet dat een installatie vanaf USB veel gaat helpen met het oplossen van mijn probleem met de ondetecteerbare HDD.
Wat is de exacte melding die je krijgt? Denk dat Windows eerder struikelt over je dvd drive.

• FricoRico
Nielson schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:27:
[...]
C200 chipset? Volgens mij zit er een Intel HM65 in, dus mocht je drivers voor je s-ata controller nodig hebben (wat ik niet verwacht) zou je de laatste Intel RST drivers kunnen proberen.

[...]
Wat is de exacte melding die je krijgt? Denk dat Windows eerder struikelt over je dvd drive.
Ik krijg de volgende error "No new devices found. Make sure the driver files are correct and located on the driver installation media"

Das trouwens na het proberen van al de drivers.. Ik wil wel eens proberen om via USB te installeren, kun jij mij een link naar een tutorial geven hoe dit precies werkt? Ik ben nog altijd oldschool met een CD'tje. Wat raad je me aan, het gebruik van een USB stick of het gebruik van een USB drive?

Die RST drivers had ik al geprobeerd maar zonder succes.. Heb ook de orginele chipset drivers uitgepakt met WinRAR, daar zitten ook nog heel veel drivers in verstopt. Helaas ook zonder succes

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp

[ Voor 8% gewijzigd door FricoRico op 28-08-2011 15:05 ]

• Nielson
FricoRico schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:34:
Ik wil wel eens proberen om via USB te installeren, kun jij mij een link naar een tutorial geven hoe dit precies werkt?
Er zijn verschillende guides te vinden, oa van Microsoft zelf mbv de officiële usb utilty, maar ook waarbij je 'm handmatig bootable moet maken:

http://emea.microsoftstor...oadprogramma-voor-USB-dvd
http://windows.microsoft....ng-windows-7-on-a-netbook
http://www.intowindows.co...tailed-100-working-guide/
Pagina: 1