Eerst even een reactie op de reacties:
Mi6 schreef op maandag 29 augustus 2011 & 09:08:
Enfin, dat voorbeeld heeft verder ook te weinig raakvlakken met dit onderwerp om er op door te gaan.
Er hoeft maar één raak vlak te zijn en dat is wat de meerderheid accepteert. En dat is een heleboel.
Mi6 schreef op maandag 29 augustus 2011 & 09:08:
Vandaar dat wij de optie geven aan jullie om zelf te bepalen of het automatisch moet afspelen of niet; de keuze ligt bij jou.
Helemaal goed, maar waarom niet de functie op standaard uit zetten? Als voorbeeld zou ik graag de HardWare.Info website willen aanhalen. Die doen wekelijks een
Video Review, waar ik zeer te spreken over ben, en daar moet je dus een 'play' klik uitvoeren.
CyBeR schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:44:
Is het jullie nog niet opgevallen dat youtube video's pas automatisch gaan spelen als je de tab daadwerkelijk opent?
Dat niet helemaal. Ik heb het net even getest en bij mij begint de muziek te spelen in de andere tab, zonder deze tab te selecteren. Erg irritant omdat ik nu twee muziekjes hoor. Ik moet dus of de pauze gebruiken in de nieuwe tab, of de link pas openen als het huidige liedje is afgespeelt.
bonzz.netninja schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:09:
Uh, in Chrome begint ie gewoon kei hard te spelen.
Ik gebruik FireFox 3.5.x.
Mi6 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:25:
Het is mogelijk om te onderzoeken of de autoplay pas start zodra de focus op het tabblad met de video daar staat. Alleen dat vind ik zelf wat zonde van de tijd, gezien we via deze manier volgens mij een prima compromis hebben.
Dit is ook zonde van de tijd. Dat zou betekenen dat je code moet toevoegen, herschrijven en/of verwijderen. Ik ga er gemaks halve van uit dat er voor de website een if..then..else in de code staat die bepaalt of een instelling is gezet, zo niet dan word de default waarde op Aan gezet. De zelfde code hoeft alleen maar aangepast te worden naar default waarde is Uit. De redenen die je geeft voor 'Aan' werken ook prima als je de default waarde op Uit zet.
tc982 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:29:
Tja, ik kon het toch niet appricieren op het werk. Was even tweakers aan het bekijken en ineens, een stuk geluid door mijn box. Hetzelfde dat je soms hebt met die banners waar je dan overt gaat die ineens lawaai beginnen te maken ( Microsoft video banners ).
Hatelijk, vervelend, en ik lees het artikel per direct niet meer...
Mee eens, echter voor de banners kan ik nog enigzins begrip voor opbrengen omdat er toch geld in het laatje moet komen bij Tweakers.net.
Het is een beetje off-topic maar het surf gedrag wat ik vertoon heeft één groot voordeel. De originele zoek resulaten blijven zichtbaar. Ofwel je kunt altijd terug naar de pagina waar je vandaan komt, waar je gebleven was. De back button werkt niet altijd naar behoren op sommige pagina's. Een ander voordeel is dat de pagina's al aan het laden zijn terwijl ik nog de zoek resulaten doorneem. Als ik dan de links ga bekijken staan ze kant-en-klaar voor mijn neus. Mocht ik afdwalen tijdens het browsen, wat regelmatig gebeurt, dan kan ik altijd in één keer terug naar de pagina waar ik vandaan kom. Het einige nadeel is dat ik heel wat open tabs heb na een zoek actie. Dit systeem gaat op voor bijna elke website, en subpagina's, die ik gebruik.
Bij Tweakers.net open ik de Frontpage, ik bekijk de headlines, open de gene die ik wil lezen in een andere tab en als ik klaar ben met de Frontpage schakel ik over naar de tabs om deze te lezen. De Frontpage blijft al die tijd open. Als ik klaar ben met lezen eindig ik weer bij de Frontpage waar de resulaten zijn aangepast door de auto-refresh van de pagina. Die neem ik nog even meer voordat ik de website verlaat. Mocht ik dit systeem niet gebruiken dan zou ik na elke pagina die ik lees terug moeten keren naar de frontpage. D.m.v. de back button of het opnieuw aanklikken via mijn bookmarks. Zeker als je afdwaalt, b.v. omdat je meer info zoekt als dat er in een artikel word geschreven, is dit super handig. Zou ik het allemaal in de zelfde tab doen dan zou ik uiteindelijk Tweakers.net verlaten zonder dat ik er mee klaar was. En geloof me, dat is precies wat ik zie gebeuren bij heel wat mensen. Die her-laden de frontpage of moeten hun zoek actie opnieuw uitvoeren. Dit geld ook voor YouTube, zelfs nog meer. Daar klik je van de ene video naar de andere totdat je in de verkeerde hoek zit met de suggesties die YouTube biedt. Dan moet je terug. En terug en terug todat je weer bij je originele zoek actie bent. Niet dus met het systeem dat ik gebruik. Je sluit de tab en je keert terug naar de tabblad waar je zoek resulaten staan. Mijn manier is zeker niet de gangbare manier, maar het is echt super handig om het op deze manier te doen. Het is maximaal gebruik maken van de tab functie die browsers bieden.
Terug naar het onderwerp, dan kan ik niets anders zeggen dat, door de manier van mijn surfen, de automatische afspeel functie, (zeer) irritant is. Ik vind dat jammer omdat het eigenlijk niet nodig is. Gewoon standaard uit en laat de gebruiker kiezen of deze het automatisch aan wil hebben.
Mi6, er is eigenlijk maar één reden waarom ik het aankaart. Dat is om Tweakers.net beter te maken. Ik kom graag op de website en geniet er dagelijks van. Het is om die reden dat ik deze post maak. Bij de meeste andere sites, waar ik heel even langs kom, zou ik de moeite niet nemen. Tweakers.net gaat me aan het hart en is, voor mij, één van de beste websites om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes.