Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Video's Automatisch Afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op één van de video's klik op de frontpage word ik geleid naar de pagina met de daadwerkelijke video. Die begint dan meteen met afspelen. Ik schrok me een hoedje de eerste keer dat het gebeurde. Het was in het begin van de nacht en had hier in geen geval op gerekend en 'gilde' het geluid uit mijn speakers.

Ik heb even verder gekeken en zag rechtsboven een zin met een knop om Automatisch afspelen Aan of Uit te zetten. Bij default lijkt deze op Aan te staan.

Ik zou graag willen dat het per default op Uit staat, maar eigenlijk hoeft die keuze helemaal niet aanwezig te zijn. Het is algemeen gebruikelijk dat je bij een pagina met een videoclip één maal klikt op de clip (container) om deze te laten beginnen met afspelen.

Mijn vraag is daarom of dit niet gecorrigeerd kan worden.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat ook niet helpt is dat de leader van t.net videos extreem luid is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Als je de autoplay op uit zet, dan onthoudt hij deze voorkeur tot je het weer veranderd (kortom; bij jou spelen ze niet meer automatisch af)

Wat betreft de voorkeur tussen autoplay default aan of uit bestaat intern ook wat discussie. Uit de statistieken blijkt voorlopig dat een overwegende meerderheid de autoplay aan heeft staan, dus dat blijft wat mij betreft de default optie :)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 02:22:

Ik zou graag willen dat het per default op Uit staat, maar eigenlijk hoeft die keuze helemaal niet aanwezig te zijn. Het is algemeen gebruikelijk dat je bij een pagina met een videoclip één maal klikt op de clip (container) om deze te laten beginnen met afspelen.
En toch heeft de allergrootste videowebsite van de wereld ook autoplay by default aan staan, zo 'algemeen gebruikelijk' is het dus niet ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Mi6 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:05:
Als je de autoplay op uit zet, dan onthoudt hij deze voorkeur tot je het weer veranderd (kortom; bij jou spelen ze niet meer automatisch af)

Wat betreft de voorkeur tussen autoplay default aan of uit bestaat intern ook wat discussie. Uit de statistieken blijkt voorlopig dat een overwegende meerderheid de autoplay aan heeft staan, dus dat blijft wat mij betreft de default optie :)
Misschien dat, als meer mensen zich aansluiten bij dit Topic, het misschien wel op Default Uit word gezet. Maar.... de overwegende meerderheid is de zwijgende meerderheid ;)

Ik help heel wat mensen met computer problemen en het is echt ongelovelijk wat de 'overwegende meerderheid' allemaal accepteerd. Dat maakt alles wat krom is nog niet recht. Het blijft triviaal, maar neem bijvoorbeeld Windows 7 die geen x, y en grote van geopende mappen onthoud. Dit is voormij compleet onlogisch, echter, de meeste mensen schijnen dit te accepteren omdat dit nu eenmaal is zoals Windows 7 is. Ik ben daar niet van gecharmeerd en voor alles is een oplossing, in dit geval ShellFolderFix.
[Kees schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:33:
En toch heeft de allergrootste videowebsite van de wereld ook autoplay by default aan staan, zo 'algemeen gebruikelijk' is het dus niet ;)
Je hebt helemaal gelijk.

Op YouTube word een filmpje automatisch afgespeelt. Waarom het niet stoort is eigenlijk op de manier waarop ik YouTube gebruik. Ik kom daar om filmpjes te kijken. Ik zit in 'video mode'.

Bij Tweakers.net kom ik altijd om de laatste nieuwtjes te lezen en het browsen van het forum. Dit zijn geluidloze activiteiten. Hierdoor vergeet ik dus de speakers, immers, die heb ik niet nodig. Maar soms staat er een videoclip op de Frontpage die ik wel even wil bekijken, zoals die van AC:R. Echter, omdat ik in 'lees mode' zit vergeet ik de volume knop. Een 'play' klik betekend voor mij een mode switch.

Ik kan het allemaal niet beter uitleggen. Ook Tweakers.net is 'niet geheel duidelijk'. Video's in reviews kunnen wel 'niet automatisch' worden afgespeelt.

Het draait allemaal om wat je verwacht als reactie op een actie. Bij YouTube is het voormij bijvoorbeeld heel gebruikelijk de pauze in te drukken voordat ik een video afspeel. Ik ben iemand die na een zoek actie eerste de relevante resulaten opent (in een andere tab) en deze pas ga bekijken als de volgende zoek resulaten worden geladen. Dat betekend in YouTube switch-pauze-terug switchen (met als voordeel dat de clip al aan het laden is terwijl ik nog de zoek resultaten doorneem) en in Google hoef ik niets te doen tenzij er geluid komt of zo'n vreselijk .cc popup.

• Misha
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:23:
[...]

Misschien dat, als meer mensen zich aansluiten bij dit Topic, het misschien wel op Default Uit word gezet. Maar.... de overwegende meerderheid is de zwijgende meerderheid ;)

Ik help heel wat mensen met computer problemen en het is echt ongelovelijk wat de 'overwegende meerderheid' allemaal accepteerd. Dat maakt alles wat krom is nog niet recht. Het blijft triviaal, maar neem bijvoorbeeld Windows 7 die geen x, y en grote van geopende mappen onthoud. Dit is voormij compleet onlogisch, echter, de meeste mensen schijnen dit te accepteren omdat dit nu eenmaal is zoals Windows 7 is. Ik ben daar niet van gecharmeerd en voor alles is een oplossing, in dit geval ShellFolderFix.
Waar jij je druk om maakt, daar hoeft de rest zich niet druk over te maken. Om op je voorbeeld in te gaan: de meeste mensen maken zich daar niet druk over/interesseert het ze niet wat de x, y en grootte van geopende map z is. Enfin, dat voorbeeld heeft verder ook te weinig raakvlakken met dit onderwerp om er op door te gaan.
Je hebt helemaal gelijk.

Op YouTube word een filmpje automatisch afgespeelt. Waarom het niet stoort is eigenlijk op de manier waarop ik YouTube gebruik. Ik kom daar om filmpjes te kijken. Ik zit in 'video mode'.

Bij Tweakers.net kom ik altijd om de laatste nieuwtjes te lezen en het browsen van het forum. Dit zijn geluidloze activiteiten. Hierdoor vergeet ik dus de speakers, immers, die heb ik niet nodig. Maar soms staat er een videoclip op de Frontpage die ik wel even wil bekijken, zoals die van AC:R. Echter, omdat ik in 'lees mode' zit vergeet ik de volume knop. Een 'play' klik betekend voor mij een mode switch.
Begrijp me niet verkeerd; ik ben het met je eens. Het is irritant dat een video automatisch begint te spelen wanneer je het niet verwacht. Maar het zit echter ook in de verwachtingspersoon van de gemiddelde bezoeker. Klik op een thumbnail, bekijk direct een video. Vandaar dat wij de optie geven aan jullie om zelf te bepalen of het automatisch moet afspelen of niet; de keuze ligt bij jou.
Ik kan het allemaal niet beter uitleggen. Ook Tweakers.net is 'niet geheel duidelijk'. Video's in reviews kunnen wel 'niet automatisch' worden afgespeelt.
Overal waar video niet direct het centrale onderwerp is, staat het uit. Dat is wel zo logisch. Als je immers eerst nog een stuk tekst moet lezen voordat je een filmpje gaat zien, dan conflicteert de tekst en de video met elkaar :)
Het draait allemaal om wat je verwacht als reactie op een actie. Bij YouTube is het voormij bijvoorbeeld heel gebruikelijk de pauze in te drukken voordat ik een video afspeel. Ik ben iemand die na een zoek actie eerste de relevante resulaten opent (in een andere tab) en deze pas ga bekijken als de volgende zoek resulaten worden geladen. Dat betekend in YouTube switch-pauze-terug switchen (met als voordeel dat de clip al aan het laden is terwijl ik nog de zoek resultaten doorneem) en in Google hoef ik niets te doen tenzij er geluid komt of zo'n vreselijk .cc popup.
Kun je je ook voorstellen dat je een van de weinige bent die op deze wijze Youtube gebruikt?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mi6 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:08:

Kun je je ook voorstellen dat je een van de weinige bent die op deze wijze Youtube gebruikt?
Ik denk dat die wijze van surfen (kijken wat leuk is op bijv. een frontpage, alles openen in tabs en dan een voor een lezen) door wel meer mensen wordt gebruikt. Ik doe het zelf ook en ik gebruik om die reden niet vaak de back knop (ik surf parallel ipv serieel).

Ik vind het automatisch afspelen van video om die reden ook niet handig. Tweakers.net is een site waarop tekstuele inhoud de standaard is.

• Misha
In dat geval zullen we de tekst bij een video niet langer onder een video moeten neerzetten, maar erboven

Dat waar je me quote is specifiek bedoeld voor Youtube: hij zoekt wat op Youtube, opent een link in een nieuwe tab, zet het op pauze, gaat terug naar de originele tab en herhaalt dat proces voor iedere link dat hem interessant lijkt

Dat lijkt me niet het gedrag van de standaard Youtube-bezoeker. Of het hetzelfde gedrag is als op een andere website heb ik me niet over uitgelaten

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Is het jullie nog niet opgevallen dat youtube video's pas automatisch gaan spelen als je de tab daadwerkelijk opent?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:32

bonzz.netninja

Niente baffi

CyBeR schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:44:
Is het jullie nog niet opgevallen dat youtube video's pas automatisch gaan spelen als je de tab daadwerkelijk opent?
Uh, in chrome begint ie gewoon kei hard te spelen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Misha
Het is mogelijk om te onderzoeken of de autoplay pas start zodra de focus op het tabblad met de video daar staat. Alleen dat vind ik zelf wat zonde van de tijd, gezien we via deze manier volgens mij een prima compromis hebben

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:37
Tja, ik kon het toch niet appricieren op het werk. Was even tweakers aan het bekijken en ineens, een stuk geluid door mijn box. Hetzelfde dat je soms hebt met die banners waar je dan overt gaat die ineens lawaai beginnen te maken ( Microsoft video banners )

Hatelijk, vervelend, en ik lees het artikel per direct niet meer...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even een reactie op de reacties:
Mi6 schreef op maandag 29 augustus 2011 & 09:08:
Enfin, dat voorbeeld heeft verder ook te weinig raakvlakken met dit onderwerp om er op door te gaan.
Er hoeft maar één raak vlak te zijn en dat is wat de meerderheid accepteert. En dat is een heleboel.
Mi6 schreef op maandag 29 augustus 2011 & 09:08:
Vandaar dat wij de optie geven aan jullie om zelf te bepalen of het automatisch moet afspelen of niet; de keuze ligt bij jou.
Helemaal goed, maar waarom niet de functie op standaard uit zetten? Als voorbeeld zou ik graag de HardWare.Info website willen aanhalen. Die doen wekelijks een Video Review, waar ik zeer te spreken over ben, en daar moet je dus een 'play' klik uitvoeren.
CyBeR schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:44:
Dat niet helemaal. Ik heb het net even getest en bij mij begint de muziek te spelen in de andere tab, zonder deze tab te selecteren. Erg irritant omdat ik nu twee muziekjes hoor. Ik moet dus of de pauze gebruiken in de nieuwe tab, of de link pas openen als het huidige liedje is afgespeelt.
bonzz.netninja schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:09:
Uh, in Chrome begint ie gewoon kei hard te spelen.
Ik gebruik FireFox 3.5.x.
Mi6 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:25:
Het is mogelijk om te onderzoeken of de autoplay pas start zodra de focus op het tabblad met de video daar staat. Alleen dat vind ik zelf wat zonde van de tijd, gezien we via deze manier volgens mij een prima compromis hebben.
Dit is ook zonde van de tijd. Dat zou betekenen dat je code moet toevoegen, herschrijven en/of verwijderen. Ik ga er gemaks halve van uit dat er voor de website een if..then..else in de code staat die bepaalt of een instelling is gezet, zo niet dan word de default waarde op Aan gezet. De zelfde code hoeft alleen maar aangepast te worden naar default waarde is Uit. De redenen die je geeft voor 'Aan' werken ook prima als je de default waarde op Uit zet.
tc982 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:29:
Tja, ik kon het toch niet appricieren op het werk. Was even tweakers aan het bekijken en ineens, een stuk geluid door mijn box. Hetzelfde dat je soms hebt met die banners waar je dan overt gaat die ineens lawaai beginnen te maken ( Microsoft video banners ).
Hatelijk, vervelend, en ik lees het artikel per direct niet meer...
Mee eens, echter voor de banners kan ik nog enigzins begrip voor opbrengen omdat er toch geld in het laatje moet komen bij Tweakers.net.

Het is een beetje off-topic maar het surf gedrag wat ik vertoon heeft één groot voordeel. De originele zoek resulaten blijven zichtbaar. Ofwel je kunt altijd terug naar de pagina waar je vandaan komt, waar je gebleven was. De back button werkt niet altijd naar behoren op sommige pagina's. Een ander voordeel is dat de pagina's al aan het laden zijn terwijl ik nog de zoek resulaten doorneem. Als ik dan de links ga bekijken staan ze kant-en-klaar voor mijn neus. Mocht ik afdwalen tijdens het browsen, wat regelmatig gebeurt, dan kan ik altijd in één keer terug naar de pagina waar ik vandaan kom. Het einige nadeel is dat ik heel wat open tabs heb na een zoek actie. Dit systeem gaat op voor bijna elke website, en subpagina's, die ik gebruik.

Bij Tweakers.net open ik de Frontpage, ik bekijk de headlines, open de gene die ik wil lezen in een andere tab en als ik klaar ben met de Frontpage schakel ik over naar de tabs om deze te lezen. De Frontpage blijft al die tijd open. Als ik klaar ben met lezen eindig ik weer bij de Frontpage waar de resulaten zijn aangepast door de auto-refresh van de pagina. Die neem ik nog even meer voordat ik de website verlaat. Mocht ik dit systeem niet gebruiken dan zou ik na elke pagina die ik lees terug moeten keren naar de frontpage. D.m.v. de back button of het opnieuw aanklikken via mijn bookmarks. Zeker als je afdwaalt, b.v. omdat je meer info zoekt als dat er in een artikel word geschreven, is dit super handig. Zou ik het allemaal in de zelfde tab doen dan zou ik uiteindelijk Tweakers.net verlaten zonder dat ik er mee klaar was. En geloof me, dat is precies wat ik zie gebeuren bij heel wat mensen. Die her-laden de frontpage of moeten hun zoek actie opnieuw uitvoeren. Dit geld ook voor YouTube, zelfs nog meer. Daar klik je van de ene video naar de andere totdat je in de verkeerde hoek zit met de suggesties die YouTube biedt. Dan moet je terug. En terug en terug todat je weer bij je originele zoek actie bent. Niet dus met het systeem dat ik gebruik. Je sluit de tab en je keert terug naar de tabblad waar je zoek resulaten staan. Mijn manier is zeker niet de gangbare manier, maar het is echt super handig om het op deze manier te doen. Het is maximaal gebruik maken van de tab functie die browsers bieden.

Terug naar het onderwerp, dan kan ik niets anders zeggen dat, door de manier van mijn surfen, de automatische afspeel functie, (zeer) irritant is. Ik vind dat jammer omdat het eigenlijk niet nodig is. Gewoon standaard uit en laat de gebruiker kiezen of deze het automatisch aan wil hebben.

Mi6, er is eigenlijk maar één reden waarom ik het aankaart. Dat is om Tweakers.net beter te maken. Ik kom graag op de website en geniet er dagelijks van. Het is om die reden dat ik deze post maak. Bij de meeste andere sites, waar ik heel even langs kom, zou ik de moeite niet nemen. Tweakers.net gaat me aan het hart en is, voor mij, één van de beste websites om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:01:

Dat niet helemaal. Ik heb het net even getest en bij mij begint de muziek te spelen in de andere tab, zonder deze tab te selecteren. Erg irritant omdat ik nu twee muziekjes hoor. Ik moet dus of de pauze gebruiken in de nieuwe tab, of de link pas openen als het huidige liedje is afgespeelt.
Vreemd. Hier in Safari doet 'ie dat namelijk wél zo.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Mi6 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:08:
[...]
Waar jij je druk om maakt, daar hoeft de rest zich niet druk over te maken. Om op je voorbeeld in te gaan: de meeste mensen maken zich daar niet druk over/interesseert het ze niet wat de x, y en grootte van geopende map z is. Enfin, dat voorbeeld heeft verder ook te weinig raakvlakken met dit onderwerp om er op door te gaan.

[...]

Begrijp me niet verkeerd; ik ben het met je eens. Het is irritant dat een video automatisch begint te spelen wanneer je het niet verwacht. Maar het zit echter ook in de verwachtingspersoon van de gemiddelde bezoeker. Klik op een thumbnail, bekijk direct een video. Vandaar dat wij de optie geven aan jullie om zelf te bepalen of het automatisch moet afspelen of niet; de keuze ligt bij jou.
Je vraagt eigenlijk of de klant (wij de bezoekers) zich willen aanpassen aan tweakers / aan de meerderheid van de bezoekers.
Is het zo erg om op play te drukken / om het automatisch afspelen eenmalig aan te zetten?

Andersom is het voor mensen op hun werk / stille omgevingen erg irritant als er opeens geluid door de speakers heen schreeuwt. Die mensen hebben er dus last van, omdat het voor de meerderheid iets fijner is.

Ik vind dit dus een verkeerde gang van zaken.

Je moet zorgen dat zo min mogelijk mensen zich gaan ergeren aan de website en daarna om zoveel mogelijk mensen plezier/voordeel te bieden.
Het niet automatisch afspelen zal weinig bezoekers afschrikken, terwijl het automatisch afspelen wel mensen zal afschrikken.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Mi6 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:05:
Tja, er is natuurlijk ook een groep mensen die die optie op default laat staan, ongeacht wat die default is. Om op basis van die statistiek te zeggen dat de meerderheid de autoplay aan wil hebben lijkt mij wat kort door de bocht.

Wat mij betreft is het al grote winst dat we de autoplay uit kunnen zetten (voor youtube gebruik ik daar een chrome extension voor). Dat die optie standaard op aan staat maakt me niks uit, dat ene klikje om hem uit te zetten maakt ook geen verschil. Er valt wat voor te zeggen dat ongewenst aan (herrie!) vervelender is dan ongewenst uit (1x extra klikken), maar tegelijkertijd is het wat overdreven om dat aan te passen als de overgrote meerderheid autoplay aan wil hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 06:02 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 06:00:
[...]

Tja, er is natuurlijk ook een groep mensen die die optie op default laat staan, ongeacht wat die default is. Om op basis van die statistiek te zeggen dat de meerderheid de autoplay aan wil hebben lijkt mij wat kort door de bocht.
Om dan een concreet aantal te noemen: er zijn 648 gebruikers die autoplay uit hebben gezet, en dat is een relatief laag aantal (het aantal gebruikers dat de social media buttons uit heeft staan is 6 keer zo groot).

Intentionally left blank

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Femme schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:37:
[...]

Ik denk dat die wijze van surfen (kijken wat leuk is op bijv. een frontpage, alles openen in tabs en dan een voor een lezen) door wel meer mensen wordt gebruikt. Ik doe het zelf ook en ik gebruik om die reden niet vaak de back knop (ik surf parallel ipv serieel).

Ik vind het automatisch afspelen van video om die reden ook niet handig. Tweakers.net is een site waarop tekstuele inhoud de standaard is.
Same here.
Heb auto-play dan ook default uitstaan, al zou ik kunnen leven met autoplay aan zodra dat gebeurt als ik het tabblad met de video focus.

Hey Femme, waar is je mooie "Apple fanboy" titel?

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 19:57

soczol

Doet iets met energie

crisp schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:18:
Om dan een concreet aantal te noemen: er zijn 648 gebruikers die autoplay uit hebben gezet, en dat is een relatief laag aantal (het aantal gebruikers dat de social media buttons uit heeft staan is 6 keer zo groot).
Ik denk dat je dat niet zo kunt vergelijken. Uiteraard heb ik geen idee hoe jullie dat gemeten hebben, maar er zijn genoeg mensen die geen interesse hebben in video's en dus nooit een video gekeken hebben. Die mensen zullen ook niet met die optie gaan spelen.

De social media buttons kom je een stuk sneller tegen: die zijn uiteraard aanwezig op elke nieuwspagina.

Ook ik vind het veel logischer dat het automatisch spelen van een video een opt-in optie is. Nieuwe gebruikers verwachten niet dat een video direct gaat spelen, ik ken er genoeg die op dat moment meteen de tab sluiten en er nooit meer terugkomen.

Persoonlijk lijkt opt-out me een stuk logischer en vriendelijker. De mensen die wel graag willen dat de video automatisch speelt zetten dan een keer die optie om en hoeven er verder niet meer naar te kijken. Mensen die geen auto-play willen zijn verder blij want zij kunnen zelf beslissen of die video gaat afspelen of niet.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

crisp schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:18:
[...]

Vertel me waar ik dat uitzet en ik maak er per direct 649 van.

(Mijn punt hier is dat het uitzetten van die social buttons nogal in-your-face beschikbaar is terwijl deze setting blijkbaar obscuur is.)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CyBeR schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:43:
[...]

Vertel me waar ik dat uitzet en ik maak er per direct 649 van.

(Mijn punt hier is dat het uitzetten van die social buttons nogal in-your-face beschikbaar is terwijl deze setting blijkbaar obscuur is.)
Ga eens naar een video-artikel en kijk rechtsboven de video ;)

Intentionally left blank

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ahem, dat valt bij nader inzien ook wel mee :P (That said was 't mij echt niet opgevallen..)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even aan het zoeken geslagen en kwam een leuke Addon tegen voor FireFox die je instaat stelt HTML code van een webpagina aan te passen. Het betreft hier de AddOn FoxReplace. Hiermee word het mogelijk het Automatisch Afspelen uit te schakelen. De AddOn is niet volmaakt maar voldoet prima voor de functie waarvoor ik het wil gebruiken.

Hier het resulaat:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jZXyLb49His]

De instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/rfbcsa/tweakers/foxreplace.jpg

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:43:
Ik ben even aan het zoeken geslagen en kwam een leuke Addon tegen voor FireFox die je instaat stelt HTML code van een webpagina aan te passen. Het betreft hier de AddOn FoxReplace. Hiermee word het mogelijk het Automatisch Afspelen uit te schakelen. De AddOn is niet volmaakt maar voldoet prima voor de functie waarvoor ik het wil gebruiken.
In dat screenshotje zie je rechtsboven de video een toggle voor autoplay... is het niet veel makkelijker om die gewoon op 'uit' te zetten? ;)

Verwijderd

Topicstarter
ACM, je hebt wel een beetje gelijk. Echter met deze oplossing zal ik nooit meer last hebben van de automatische afspeel functie, ongeacht wat Tweakers.net beslist. En weet je, we zijn niet voor niets Tweakers ;)

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-11 14:13

player-x

Disruptive by design

Femme schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:37:
Ik ben het hier helemaal mee eens, ik vind auto play op T-net ook irritant, en T-net is geen YouTube, als men autoplay wild kan men ook aan zetten, opt-in is iig minder irritant dan opt-out

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Verwijderd

Ach het is een mening, ik vindt het juist fijn.
ik bedoel je klikt toch een linkje naar een filmpje aan dus weet je dat dat geluid maakt en beweegt.

En in het begin was het niet autoplay maar doordat er toen een aantal topics als deze zijn geweest om dit automatisch te laten starten is dit aangepast.

Het nadeel "vind ik" is dat ik 2x moet klikken om een filmpje te zien als hij uit staat.

• tc982
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:54:
Ach het is een mening, ik vindt het juist fijn.
ik bedoel je klikt toch een linkje naar een filmpje aan dus weet je dat dat geluid maakt en beweegt.

En in het begin was het niet autoplay maar doordat er toen een aantal topics als deze zijn geweest om dit automatisch te laten starten is dit aangepast.

Het nadeel "vind ik" is dat ik 2x moet klikken om een filmpje te zien als hij uit staat.
Hmnee, je klikt een artikel open, en ineens is daar een filmpje aan het spelen! Dat is wel iets anders. Bij youtube, daar klik je een filmpje aan.

Voor mij blijft het irritant, zeker als ik op het werk deze eens opendoe. Dan mag er geen geluid opspringen!

• Misha
Autoplay begint nooit als je een artikel opent; alleen wanneer je een video opent ;)

• tc982
Mi6 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:26:
Autoplay begint nooit als je een artikel opent; alleen wanneer je een video opent ;)
Oepsie

Verwijderd

Mi6 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:25:
Het is mogelijk om te onderzoeken of de autoplay pas start zodra de focus op het tabblad met de video daar staat. Alleen dat vind ik zelf wat zonde van de tijd, gezien we via deze manier volgens mij een prima compromis hebben
Dit is mogelijk met de JWplayer javascript-API en kan inderdaad nuttig zijn voor mensen die eerst 10 tabs openen en dan pas gaan kijken. Deze methodiek kun je gebruiken voor tweakers die autoplay aan hebben staan. Tweakers die het uit hebben staan krijgen hem hoe dan ook pas te zien als ze klikken.

Zie: http://www.longtailvideo..../javascript-api-reference

• Misha
Interessant. Thanks
Pagina: 1