beste tweakers
,
Heeft er iemand nog problemen ervaren met dit moederbord ivm foute cpu temps?
In de bios draait m'n cpu namelijk 55 idle
, In windows geeft speedfan -60 aan voor de cpu en 35 voor de core ?
Ik heb het systeem getest met orthos & prime95 en intel burn in test, en terzelfdertijd de temps in speedfan in de gaten gehouden;
Het systeem valt niet uit , de cpu core temp loopt op tot 60-65 onder 100%load en daalt terug netjes, de cpu temp zelf blijft onveranderd op " -60 " doorheen het starten, uitvoeren en stoppen van burnintests.
Waarvoor die - staat weet ik niet. Lijkt me een kan ik niet uitlezen fout
?
Het systeem;
asus P8Z68-V PRO
intel i7 2600 cpu met stock koeler
4 gig kingston ram
seasonic x voeding
corsair 650d case
Na een uitvoerig googeltje heb ik onder meer deze post gevonden;
http://superuser.com/ques...de-lowers-cpu-temperature
Iemand hiermee dezelfde ervaring ? Ik ben een beetje huiverig om momenteel te flashen omdat ik op het AsusTek forum las dat er mensen zijn die plots temp's bekomen lager dan de kamertemperatuur wat natuurlijk ook niet kan.
tnx in advance
Heeft er iemand nog problemen ervaren met dit moederbord ivm foute cpu temps?
In de bios draait m'n cpu namelijk 55 idle

Ik heb het systeem getest met orthos & prime95 en intel burn in test, en terzelfdertijd de temps in speedfan in de gaten gehouden;
Het systeem valt niet uit , de cpu core temp loopt op tot 60-65 onder 100%load en daalt terug netjes, de cpu temp zelf blijft onveranderd op " -60 " doorheen het starten, uitvoeren en stoppen van burnintests.
Waarvoor die - staat weet ik niet. Lijkt me een kan ik niet uitlezen fout

Het systeem;
asus P8Z68-V PRO
intel i7 2600 cpu met stock koeler
4 gig kingston ram
seasonic x voeding
corsair 650d case
Na een uitvoerig googeltje heb ik onder meer deze post gevonden;
http://superuser.com/ques...de-lowers-cpu-temperature
Iemand hiermee dezelfde ervaring ? Ik ben een beetje huiverig om momenteel te flashen omdat ik op het AsusTek forum las dat er mensen zijn die plots temp's bekomen lager dan de kamertemperatuur wat natuurlijk ook niet kan.
tnx in advance