Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 21:39

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Topicstarter
Voor het opmaken van een proefschrift in InDesign (CS5.5, Mac) heb ik een document van meerdere pagina's. In het doorlopende text frame heb ik een aantal exterme afbeeldingen (EPS) toegevoegd (via een nieuw Frame en vervolgens File -> Place). Om de positie van de afbeeldingen t.o.v. de tekst te behouden, heb ik de afbeeldingen via Anchor Object gekoppeld aan de tekst.

Als ik de tekst wat laat opschuiven (bijv omdat er nog wat regels tekst bijkomen), verplaatst het anchored object mee, maar houdt InDesign deze op dezelfde pagina als de tekst waarin deze gelinked is. Het object komt hiermee zelfs buiten de ingestelde marges van het document.

Is het mogelijk om InDesign het anchored object automatisch naar de volgende pagina te laten verplaatsen, als het object niet langer op de huidige pagina past?

In het Options-venster van het Anchored Object kan ik weliswaar aangeven "Keep within Top/Bottom column boundaries", maar dit zorgt er alleen maar voor dat het object binnen de marges blijft. Maar wel op dezelfde pagina, waardoor de afbeelding en de tekst over elkaar gaan lopen...

Heb flink wat gegoogled, hier en op andere fora gezocht, en kan gewoon niets vinden. Is wat ik wil nou zo vreemd?

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie