Ik heb een klein probleemje met en flash animatie die ik momenteel aan het maken ben...
Ik heb een rij buttons en die stuur ik aan met de volgende (deel) code:
en num in deze correspondeert met het frame in de Movieclip.
Nu is het zo dat ik van die 5 frames 1 hoger wil hebben staan. Dit probeer ik met swapDepth.
Echter als ik in dat desbetreffende frame de onderstaande code invul gaat het deels goed:
Als ik button 1 selecteer en hij pakt frame 1 niks aan de hand, hetzelfde bij button 2. Als ik bij het button kom waarvan het corresponderende frame hoger moet komen te liggen doet ie dit perfect.
Totdat ik button 1 weer intoets en dan blijft dat frame dat hoger ligt staan over de rest heen, hij wil dus niet meer weg.
Hoe los ik dit op?
Ik heb een rij buttons en die stuur ik aan met de volgende (deel) code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| on(release) { if(_root.link<>num and _root.animation==1) { _root.animation = 0; _root["item"+_root.link].gotoAndPlay("s2"); _root.link=num; _root.play(); } } |
en num in deze correspondeert met het frame in de Movieclip.
Nu is het zo dat ik van die 5 frames 1 hoger wil hebben staan. Dit probeer ik met swapDepth.
Echter als ik in dat desbetreffende frame de onderstaande code invul gaat het deels goed:
code:
1
| this.swapDepth(2) |
Als ik button 1 selecteer en hij pakt frame 1 niks aan de hand, hetzelfde bij button 2. Als ik bij het button kom waarvan het corresponderende frame hoger moet komen te liggen doet ie dit perfect.
Totdat ik button 1 weer intoets en dan blijft dat frame dat hoger ligt staan over de rest heen, hij wil dus niet meer weg.
Hoe los ik dit op?
Never eat yellow snow...