Toon posts:

Iomega Home Media Network Hard Drive Cloud en Remote access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Het is al opgelost. Het bleek dat ik mijn ip-adres niet vanaf het netwerk kon benaderen, vanaf buiten het netwerk lukt het wel.

Hallo,

Ik heb recentelijk de Iomega Home Media Network Hard Drive Cloud 2TB NAS gekocht. Alles lijkt te werken, op een onderdeel na (en voor mij eigenlijk het belangrijkste), namelijk: Remote access.

De situatie
Vanuit de meterkast komt een kabel binnen die in het modem van UPC gaat, vanuit hier gaat deze naar een Sitecom WL-303 router. Vanuit hier loopt een kabel naar mijn kamer waar deze in een switch gaat. Vanuit deze switch gaat weer een kabel naar oa. een airport express, de Iomega en de Xbox360. De Iomega heeft, automatisch, ipadres: 192.168.0.111 meegekregen. Ik maak met mijn macbook verbinding met internet via de airport.

In het "adminpaneel" van de Iomega heb ik mij Remote access aangegeven dat de NAS vanaf buiten bereikbaar moet zijn. Zodoende heb ik ook bij TZODNS een gratis webadres gekregen: www.xxxxxxx.IomegaLink.com. In mijn router staat UPnP aan en is poort 443 doorverwezen naar 192.168.0.111 ditzelfde heb ik ook met poort 80 gedaan.

Wanneer ik nu in mijn browser naar 192.168.0.111 ga krijg ik netjes de "homepage" van de NAS te zien. Wanneer ik echter naar www.xxxxxx,IomegaLink.com ga of naar https://31.151....... ga, dan krijg ik het bericht Kan geen verbinding maken.

De vraag ik dus eigenlijk: Wat moet ik doen om door middel van 1) het webadres of 2) het ipadres (31.151......) verbinding te kunnen maken met de NAS?

Alvast bedankt
Groet,
Daan

EDIT: Het is al opgelost. Het bleek dat ik mijn ip-adres niet vanaf het netwerk kon benaderen, vanaf buiten het netwerk lukt het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 14:48 ]