Raid probleem op MSI Z68A-GD80

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij recent nieuwe onderdelen aangeschaft voor mijn pc; na assemblage tracht ik nu om Windows 7 opnieuw te installeren. Hier loopt het echter fout; de windows 7 cd wordt niet herkend nadat ik een raid heb ingesteld.

Hardware:
  • MSI Z68A-GD80
  • MSI N580GTX
  • CORSAIR CML16GX3M4A1600C9 16GB (4X4GB)
  • I7 2600K
  • 2 x 1GB WD Caviar Black (Aangesloten op SATA 1 & 2 op moederbord)
  • Intel SSD 40gb (om te gebruiken als cache) (Aangesloten op SATA 7)
  • Plextor Px-l890SA (Aangesloten op SATA 5)
Met default Bios instellingen heb ik geen problemen; Windows 7 dvd wordt dan onmiddelijk herkend en het is mogelijk om te installeren.

Ik zou echter graag die 2 HDD in Raid 0 hangen; bij het instellen hiervan gaat het mis:

Raid Instellingen

In BIOS
Settings -> Advanced -> Integrated Peripherals -> SATA mode op RAID Mode gezet (default = IDE mode) Hot Plug Disabled bij alle SATA onderdelen.
Na reboot in Raid Configuratie Utility:
Instellen Raid 0 (Striped, etc)

Vervolgens wordt er even een scherm getoond met wat text en dan niets meer.

Oplossing
Tijdens het typen van dit topic dacht ik eraan om de SSD eens los te koppelen. "Misschien geeft die wel het probleem aangezien de SSD niet vermeld wordt in de RAID utility". Dit bleek te werken; de dvd wordt terug probleemloos herkend. Na de installatie van Windows 7 zal ik de ssd terug aan koppelen. Als er toch nog verder problemen hiermee opduiken laat ik dit hier wel weten.

K heb de oplossing dus gevonden, waardoor dit topic voor mij geen echte waarde meer heeft. Dit alles wegvegen leek mij toch zonde, misschien is er nog wel iemand met een gelijkaardig probleem. Indien er echter bezwaar is, laat gerust iets weten dan delete ik deze post wel (of kan een mod het deleten).