Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Direct ADSL trage connectie tijd

Pagina: 1
Acties:

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11 22:04
Bij mijn ouders hebben ze al tijden een traag 'aanvoelende' verbinding. De gebruikelijke speedtest.net geeft alleen wel een te verwachten snelheid (is een 5Mbit lijntje).
Om dit door te meten heb ik zelf een script geschreven in PHP op mijn Linux laptop. De ping is volgens mij vrij aardig ( rond de 25-30 msec ). De download heb ik in eerste instantie over wireless getest, 4-5Mbit, en dat is met deze lijn ook te verwachten, dus OK.
De verbindingstijd, gemeten door een TCP socket te openen naar poort 80 van verschillende grote nederlandse websites, is echter vrij slecht:
Average connect time (25 attempts): 5.4158449268341 sec
Het oorspronkelijk aantal 'attempts' hier was overigens wat hoger, wat veroorzaakte dat de tweakers.net dos blocker mij vermoedelijk even heeft gebanned, want ik kwam opeens niet meer op tweakers.net :).
De gebruikte modemrouter is een DrayTek Vigor2800. De verbinding is overigens ook slecht op een via kabel direct aangesloten PC.
Ik kan op internet en tweakers hier vrij weinig over vinden, ik wil uiteraard weten wat hier de meest waarschijnlijke oorzaak van is. De modemrouter is via een 'kant en klare' kabel van 1-2 meter direct aangesloten op de telefoonaansluiting.
Is dit een probleem bij de ISP, in de modemrouter, of is daar op basis van deze info niets van te zeggen? Zo nee, dan zou ik graag willen weten waar ik dan verder zou kunnen zoeken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pak eens een andere dns 8.8.8.8 bijv maakt dat uit ?

de telefoonaansluiting != isra, of bedoel je dat wel ? zolang je ook maar een beetje fatsoenlijke kabels gebruikt maakt het ook geen zak uit.

[ Voor 58% gewijzigd door Fish op 27-08-2011 21:51 ]

Iperf

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoge packet loss?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• thegve
8.8.8.8 word al gebruikt, dat is het probleem niet. Ik open alleen een socket en sluit deze meteen weer, dus geen packet loss. Met ping ook geen packet loss.

De modemrouter is rechtstreeks aangesloten op de ISRA.

[ Voor 15% gewijzigd door thegve op 27-08-2011 21:59 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En wat als je lokaal (je router ofzo) de test geeft ?

Is er een virusscanner die ertussen kan zitten met z'n dikke vingers ?

Iperf

• thegve
Op mijn laptop (SuSE linux) geen virusscanner, op de PC (die bekabeld is) zit NOD32. De router kan alleen pingen, en die geeft nagenoeg ( met 1 a 2 ms verschil soms ), hetzelfde resultaat als ik via mijn laptop haal.

Dit is een vrij prijzige router geweest, met een heleboel filter opties, deze staan allemaal uit.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb het over jou website test doen op de gui van de router

Iperf

• thegve
Dit is een scriptje dat ik op mijn laptop kan draaien, op de router zit gewoon een web interface, hier kan ik geen scripts op uitvoeren.
Ik heb de firmware van deze router recentelijk nog geupdate overigens (ook al in een poging de snelheid te verbeteren). Dit heeft niet geholpen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

thegve schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:56:
Ik open alleen een socket en sluit deze meteen weer, dus geen packet loss.
Euh. En hoe wordt zo'n tcp verbinding opgezet precies? Met packets die kwijt kunnen raken wellicht?

Wat zie je in je netwerksniffer?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

thegve schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:26:
Dit is een scriptje dat ik op mijn laptop kan draaien, op de router zit gewoon een web interface, hier kan ik geen scripts op uitvoeren.
Ik heb de firmware van deze router recentelijk nog geupdate overigens (ook al in een poging de snelheid te verbeteren). Dit heeft niet geholpen.
Hoe is deze wezenlijk anders dan tweakers.net ? je opent die poort toch ?
Ik probeer jou netwerk zeg maar uit te sluiten

Iperf

• thegve
Sorry, ik begreep je niet goed, ik dacht dat je bedoelde dat ik het script moest uitvoeren vanaf de router.
Average connect time (5 attempts): 0.0031069755554199
Toch lokaal, dus we voeren de druk een beetje op...
Average connect time (100 attempts): 0.0036978793144226
Pagina: 1