vb.net rows toevoegen aan Access DB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Ik ben echt totale noob in programmaren maar ik wil graag mijn software tool samen willen laten werken met een Database die gebaseerd is op Access
Ik ben al 3 dagen bezig met tutorials ed. maar ik kom er niet uit.
Tenminste mijn script zegt dat er iets wordt toegevoegd maar dat gebeurd niet.
Dit is mijn script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Public Sub InsertRow(ByVal myConnectionString As String)
        ' If the connection string is null, use a default.
        If myConnectionString = "" Then
            myConnectionString = "Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=products.accdb;"
        End If
        Dim myConnection As New OleDbConnection(myConnectionString)
        Dim myInsertQuery As String = "INSERT INTO positioners (Product_Name, Gemaakt, Miliseconde, TCL_Name) VALUES ('hallo',0,1,'test')"
        Dim myCommand As New OleDbCommand(myInsertQuery)
        myCommand.Connection = myConnection
        myConnection.Open()
        myCommand.ExecuteNonQuery()
        myCommand.Connection.Close()
        MsgBox("added")
    End Sub

Zou iemand mij een zetje in de goede richting willen geven ?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:26

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zou je niet eerst wat meer moeite doen en vertellen wat er wel en niet gebeurt en wat je ziet als je door je code heen stept? Debuggen zou je toch echt zelf moeten kunnen. Sterker nog, wij kunnen niet voor je debuggen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
NMe schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:41:
Zou je niet eerst wat meer moeite doen en vertellen wat er wel en niet gebeurt en wat je ziet als je door je code heen stept? Debuggen zou je toch echt zelf moeten kunnen. Sterker nog, wij kunnen niet voor je debuggen.
Hij runt de hele code maar plant niks in de Database.
Aan het einde geeft die wel de messagebox added.
Als ik vervolgens in mijn database kijkt zie ik er niks in staan DUS hij heeft niks toegevoegd.
Dus geen errors na het debuggen.

Als ik mijn Query verkeerd maakt dan geeft die wel een debug error.
Maar waarom plaatst die niks mijn mijn access bestand ? :)

FIXED Kijk in de DB die in mijn hoofddirectory stond maar ik moest naar de DB in mijn debug directory kijken

[ Voor 17% gewijzigd door Strunkie op 27-08-2011 20:55 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-08 06:22
:+
Als je niets zinnigs hebt toe te voegen aan een topic hoef je ook niet te posten ;)

[ Voor 95% gewijzigd door RobIII op 29-08-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 14:23
wat een rare functie, als je een insert functie schrijft, gebruik je juist de variabele om de inhoud mee te geven....als je de functie veel gaat gebruiken zou ik ook de connect in een aparte functie schrijven zodat je niet continue hoeft te connecten.

En op het einde schrijf je msgbox("added"), wat je beter zou kunnen doen is een on error goto errhandler en daarmee controleren of hij de functie netjes heeft uigevoerd. In dit geval zegt die MSgbox niks....

hier staat een voorbeeld van vba, maar werkt ook prima met vb.net
http://www.cpearson.com/excel/errorhandling.htm

zo zou je er nog veel meer kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
coldasice schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:09:
wat een rare functie, als je een insert functie schrijft, gebruik je juist de variabele om de inhoud mee te geven....als je de functie veel gaat gebruiken zou ik ook de connect in een aparte functie schrijven zodat je niet continue hoeft te connecten.

En op het einde schrijf je msgbox("added"), wat je beter zou kunnen doen is een on error goto errhandler en daarmee controleren of hij de functie netjes heeft uigevoerd. In dit geval zegt die MSgbox niks....
Ja, dat, of 't is een test van TS om te zien of 't einde van de functie wel bereikt wordt (msgbox) en of z'n values wel goed ge-insert worden (zie de insert values) en of z'n code (globaal) wel klopt. Dit is gewoon testcode en weinig op aan te merken zolang 't voor dat doeleinde is.

Vervolgens wijs je TS op een pre-historische "errorhandling" (voor zover je daarvan kan spreken) methode van VBA terwijl VB.Net al sinds V1.0 gewoon fatsoenlijke exception handling kent. (En, hoewel ik 't niet zeker weet, ik vraag me af of VB.Net On error nog ondersteunt).
edit:

Dat kan klaarblijkelijk nog. Hoe jammer.... :|

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 29-08-2011 19:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
RobIII schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:26:

Vervolgens wijs je TS op een pre-historische "errorhandling" (voor zover je daarvan kan spreken) methode van VBA terwijl VB.Net al sinds V1.0 gewoon fatsoenlijke exception handling kent. (En, hoewel ik 't niet zeker weet, ik vraag me af of VB.Net On error nog ondersteunt).
edit:

Dat kan klaarblijkelijk nog. Hoe jammer.... :|
Het waren ook tips voor een beginner en hij vroeg op weg helpen....maar je hebt wel gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
coldasice schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:57:
[...]

Het waren ook tips voor een beginner en hij vroeg op weg helpen....maar je hebt wel gelijk
Een beginner help je niet door 'm zwaar verouderde en verkeerde zaken aan te leren. Juist beginners moet je op 't goede spoor zetten.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
RobIII schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:01:
[...]

Een beginner help je niet door 'm zwaar verouderde en verkeerde zaken aan te leren. Juist beginners moet je op 't goede spoor zetten.
komt waarschijnlijk omdat ik vbscript, vba en vb.net door elkaar gebruik....
Pagina: 1