MP3 tag afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mijn hele collectie mp3's op orde aan het maken en wil bij elke mp3 tag een coverafbeelding plaatsen.
Mijn vraag is of de grootte van de afbeelding veel uit maakt. Zorgen grotere afbeeldingen ervoor dat het mp3 bestand groter word of wordt de afbeelding tot een bepaalde grootte geresized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Volgens mij worden door bepaalde tag programma's als mp3tag, afbeeldingen van de cover van zo'n 300x300px gedownload van dergelijke database servers (amazon, freedb enzo), dat zullen vast jpeg afbeeldingen van niet meer dan 30 kB ofzo zijn :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Extra data toevoegen maakt het bestand groter.
Ik gebruik album Art downloader om afbeeldingen van het internet te plukken en daarna plaats ik de folder.* in de tag van het audiobestand.
Eerlijkheid gebiedt me om te melden dat ik rustig een 1400*1400 pixel afbeelding in een mp3 stop.
Reden? Ik heb een plugin in mijn foobar die die albumart uitleest en groter is dan beter. Daarnaast, met een 2Tb schijf voor mijn muziek doen die paar kb in een mp3 of flac-bestand echt geen pijn.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

1400?! Doe normaal zeg :D
Waar heb je ooit zo'n grote afbeelding nodig?

Ik heb ze max op 600 staan, dat ziet er prima uit als m'n iPad ze beeldvullend laat zien en zorgt er niet voor dat ik MP3 files van 20mb heb :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

;)
Sommige wat minder populaire albums zijn op lagere resoluties wat aan de kloterige kant op het web gezet... en like said, het is nou niet of die paar kb me de das omdoen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :)
Pagina: 1