TV geluid via Home Cinema

Pagina: 1
Acties:

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:26
Mensen, ik kom net thuis met een gloednieuwe LG 50'' LW4500 3d tv, helemaal geweldig! Mijn oude tv was een 32'' koelkast die zijn signaal via een Ziggo kastje kreeg, deze is nu natuurlijk vervangen voor een cammodule.

Nu het rare, ik heb de tv precies zo aangesloten als mijn oude tv, met scart (oud), als ik een programma kijk en ik doe de speakers aan en zet de reciever op 'tv' krijg ik het geluid over de speakers, maar zodra ik hetzelfde doe als de tv zijn input via USB of HDMI krijgt lukt het niet..

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn en hoe dit opgelost kan worden?

Het betreft een Philips MatchLine 3 5.1 home cinema set, uit 2003/4?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-01 17:47

DjVe

Hatsaflats!

Dat kan kloppen. Waarschijnlijk wil jou tv geen geluid over scart uitgooien als je via USB of HDMI aan het kijken bent. Heeft jou home cinemaset geen optisch ingang (zoals de rechteraansluiting op het plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://images.yourdictionary.com/images/computer/_TOSLINK.JPG

Dat zou namelijk wel werken. Als dat niet werkt, weet ik het ook even niet, want jou tv heeft geen hoofdtelefoon uitgang of analoge audio uitgang (komt vaker voor bij LG)

[ Voor 18% gewijzigd door DjVe op 27-08-2011 20:10 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kun je niet ergens kiezen voor een anloge of digitale oudio uit ?

Iperf

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37
Jordy van e schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:06:
Dat kan kloppen. Waarschijnlijk wil jou tv geen geluid over scart uitgooien als je via USB of HDMI aan het kijken bent. Heeft jou home cinemaset geen optisch ingang (zoals de rechteraansluiting op het plaatje)

[afbeelding]

Dat zou namelijk wel werken. Als dat niet werkt, weet ik het ook even niet, want jou tv heeft geen hoofdtelefoon uitgang of analoge audio uitgang (komt vaker voor bij LG)
Of coaxiaal, zoals de linker op de afbeelding. Dat is zelfs nog wat euro's goedkoper omdat je daarvoor gewoon elk kabeltje met twee (aan elke kant één) tulpaansluitingen kunt gebruiken. Maar dat moeten wel ingangen zijn natuurlijk. Mocht dat niet op de televisie zitten, zoals Jordy zegt, dan zou je dat nog eventueel om kunnen zetten met een converter.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 11:49
LG heeft geen analoge aansluitingen voor hun digitale tv signalen ( hdmi etc )
Waarschijnlijk is je snelste en beste mogelijkheid een DAC.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifidiy.net/jhwz/200807/W020080706677187657441.jpg
2x Tulp in en SPDIF / COAX uit.

En klaar kosten rond de 20/30 euro. ( vanuit marktplaats of china )

• Nismod
Ik kan hem idd wel digitaal aansluiten, maar welke settings moet ik dan hebben op de reciever? Nu is het dus TV voor geluid van de tv en DVD voor geluid van de dvd, maar via digitaal heb ik dus geen keuze.

@Mektheb, ah die kan ik idd ook probeer, schoonpa gebruikt die van hem toevallig niet meer ;).

Maar zou alsnog willen weten hoe het zou moeten via digitaal spdif/coax zelf.

[ Voor 30% gewijzigd door Nismod op 27-08-2011 20:26 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-01 17:47

DjVe

Hatsaflats!

alex3305 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:22:
[...]

Of coaxiaal, zoals de linker op de afbeelding. Dat is zelfs nog wat euro's goedkoper omdat je daarvoor gewoon elk kabeltje met twee (aan elke kant één) tulpaansluitingen kunt gebruiken. Maar dat moeten wel ingangen zijn natuurlijk. Mocht dat niet op de televisie zitten, zoals Jordy zegt, dan zou je dat nog eventueel om kunnen zetten met een converter.
Kan niet, de LG heeft alleen optisch uit.
Ik kan hem idd wel digitaal aansluiten, maar welke settings moet ik dan hebben op de reciever? Nu is het dus TV voor geluid van de tv en DVD voor geluid van de dvd, maar via digitaal heb ik dus geen keuze.

@Mektheb, ah die kan ik idd ook probeer, schoonpa gebruikt die van hem toevallig niet meer .

Maar zou alsnog willen weten hoe het zou moeten via digitaal spdif/coax zelf.
Hoe bedoel je dat? Heeft je receiver maar een enkele digitale ingang? Geef anders het typenummer even, dan kunne we even kijken.

Tevens is een enkele digitale input ook geen probleem: Al je beeldapparatuur (gameconsole, dvd, decoder) gaat met HDMI/Scart naar de tv en vanaf de TV gaat er een enkele optische toslink kabel terug naar je receiver. Dat betekend dat je je receiver maar op een stand hoeft te zetten (TV waarschijnlijk).

Wat Mektheb voorsteld is niet erg handig, als je een DAC gaat gebruiken verlies je je mogelijkheid om Dolby Digital 5.1 af te spelen. Jou tv kan namelijk via de optische uitgang prima 5.1 weergeven (althans als ik een aantal fora mag geloven).

Ik stel voor om mijn advies op te volgen en je geluid via een optische kabel aan te sluiten op je receiver.

• PlugInBeer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025
*foutje*

[ Voor 98% gewijzigd door PlugInBeer op 28-08-2011 10:25 ]

• Nismod
Het is gelukt op jouw manier Jordy, alles werkt nu via idd de tv optie, bedankt! Merk wel dat het tijd is om te upgraden naar een hdmi blu ray setje :P

Type receiver is trouwens fr984 philips matchline 3.

[ Voor 19% gewijzigd door Nismod op 28-08-2011 10:33 ]

Pagina: 1