Deus Ex: Human Revolution.

Pagina: 1
Acties:

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:53
Beste redactie,

In jullie review van Deus Ex: Human Revolution, wordt er een aardige plot twist gespoiled,
het gaat om het volgende stukje:

spoiler:
Afgezien van de wat halfslachtige amoureuze verwikkelingen is het verhaal prima uitgewerkt. De primaire verhaallijn, rond een inbraak bij Sarif waarbij Reed wordt ontvoerd.

In de eerste paar uur is er juist iets anders duidelijk, pas (veel) later in het spel wordt duidelijk
dat dit het geval is, misschien een lichte spoiler?
Opzicht is het geen über plot twist maar misschien toch de moeite waard om aan te passen?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Spoilers in een review is een lastig punt. Uiteraard willen we zo min mogelijk verklappen. Aan de andere kant willen we in een review het verhaal wel bespreken, omdat het nu eenmaal een belangrijk onderdeel vormt van een game als Deus Ex en dat kan vrijwel alleen door iets van voorbeelden te noemen. In dit geval heb ik deze wending genoemd omdat dit onderdeel van de verhaallijn door Square Enix zelf uitgebreid uit de doeken is gedaan in de diverse trailers die het heeft vrijgegeven.

Verwijderd

Op zich een logische keuze dat als je iets verklapt je kiest voor iets wat ook al in trailers te zien is geweest. Maar niet iedereen zal die trailers gezien hebben (al dan niet met opzet). Spoilers zijn wat mij betreft geen ramp, om bij iedere review te gaan waarschuwen lijkt me overdreven. Maar als het zoals in dit geval gaat om iets wat verder in de game zit dan kom ik daar liever zelf achter. Van mij hoeft het er niet uit, maar in zo'n geval zou ik een waarschuwing wel waarderen.

Het blijft altijd een lastig punt. De een hecht nu eenmaal veel meer aan spoilers dan de ander. Je ziet bijvoorbeeld in de tv-serie topics ook met enige regelmaat een discussie over het gebruik van spoilertags. Je kunt het helaas niet iedereen naar de zin maken. ;)

offtopic:
Overigens heb ik zelf de game nog niet maar heb ik deze spoiler gelukkig kunnen vermijden. :)