• Jeroenzer
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 03-12 07:19
Hey Allen,

ik heb sinds vandaag een nieuwe pc gebouwd. of althans: nieuwe Mobo, CPU en geheugen

Asus M4A89TD Pro/USB3
AMD x6 1055T
8GB G.skill F3-12800CL9D-8GBXL (2x 4GB)

Verder zit er een Corsair 850 Silent pro voeding in me kast en de Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5, een 160GB HDD Sata en een LG dvd brander

Echter heb ik al vanaf het begin dat de machine onregelmatig spontaan reboot.

Wat heb ik al gedaan:
- 2 verschillende Windows 7 64-bit geinstalleerd
- op dit moment alleen de 4-polige stekker aangesloten bij de processor ( kan 8 polig en heb ik ook erin gehad)
- ik heb de MemOK! functie uitgevoerd die bij het moederbord komt

En bij het laatste moet ik het volgende vermelden:
Toen ik de machine voor het eerst installeerde keek ik gelijk bij Broncontrole onder taakbeheer voor CPU belast en geheugen belast etc. toen kijk ik bij harde fouten en toen schommelde dit constant rond 400+-(dit was voor die MemOK!. Ik heb inmiddels de machine voor de derde keer opnieuw geinstalleerd met alle drivers (van de site) en ik heb ook de MemOK! uitgevoerd. nu kom ik bij lange na niet aan die 400+- bij harde fouten in het geheugen gedeelte.

Mijn vraag is: die belachelijke hoge harde fouten getal van 400+- kan dat een oorzaak zijn van de constante onregelmatige reboots?

En is er nog iemand met deze issues met een recent asus moederbord?

EDIT: Zelfs na de MemOK! heb ik ineens een reboot gekregen

hebben jullie enig idee?

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
Jeroen

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01:20
Draai memtest86 van usb stick. Als die een error geeft (ook al is het maar 1 error) is je geheugen kapot.

Edit: deze dus http://www.memtest.org/

[Voor 48% gewijzigd door Korvaag op 27-08-2011 20:00]

UNOX: The worst operating system

• Jeroenzer
Korvaag schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:49:
Draai memtest86 van usb stick. Als die een error geeft (ook al is het maar 1 error) is je geheugen kapot.
Ga ik nu doen. ik laat een result zo snel mogelijk weten!

thanks

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:08
klinkt inderdaad als geheugen module's die defect zijn, maar als ik eerlijk mag zijn zegt Memtest ook niet alles.
Zelfde geld staat het altijd Voltage niet goed voor je module's en dat kan ook nog is problemen geven.

Maar mits dit allemaal juist is en memtest geeft error's dan zou ik ze maar terug brengen ;)

• Jeroenzer
thanks voor de reactie.

is het normaal zodra ik memtest start dat ie lang op 19% blijft hangen ?

• Jeroenzer
Update:

Nu even een mem. bank erin en daar bij gaat memtest wel verder dan 19 procent.
ik ga zo dus dan nog even de andere alleen testen en als ie dan niet verder gaat is dat het neem ik aan toch ?

• Beatboxx
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08-04 11:43

Beatboxx

Certified n00b

Lijkt me wel. Als ze allebei niet erroren moet je even de andere banken op je mobo pakken

• Mektheb
Worden de modules wel ondersteund door het bord door de leverancier ?, ( kan ook problemen geven ).
Maar als Memtest vastloopt met een bepaalde module is dat niet echt goed.

• Jeroenzer
Mektheb schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:23:
Worden de modules wel ondersteund door het bord door de leverancier ?, ( kan ook problemen geven ).
Maar als Memtest vastloopt met een bepaalde module is dat niet echt goed.
Net even de bankjes 1 voor 1 getest in dezelfde gleuf
1 Module 100% pass
1 Module 19% blijft ie hangen of start ie spontaan opnieuw op, bij 2 pogingen memtest starte die opnieuw op en bij de derde poging bleef die hangen.

ik zit nu even met de goede bank in de mobo, ff computeren de standaard dingetjes doen en kijken offie uitvalt. normaal deed ie het iedergeval al binnen een half uur. dus ben benieuwd.

• Mektheb
Waarschijnlijk is het 2e bankje die zo raar doet defect.

• Jeroenzer
Het lijkt erop dat mijn nachtmerries werden veroorzaakt door 1 mem. bankje.
ik zit nu al een tijde gebruik te maken van me pc.

nog wel even 1 vraagje:
Kon die mem. bank er ook voor zorgen dat me machine 9 van de 10 vreemd opstarte?

• Mektheb
Jeroenzer schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:16:
Het lijkt erop dat mijn nachtmerries werden veroorzaakt door 1 mem. bankje.
ik zit nu al een tijde gebruik te maken van me pc.

nog wel even 1 vraagje:
Kon die mem. bank er ook voor zorgen dat me machine 9 van de 10 vreemd opstarte?
Ja zeker, hij kan er zelfs voor zorgen dat je geen beeld krijgt etc.
dat als je data heen en weer schrijft er fouten en corruptie's in komen, of reboots en BSOD's.
Kortom dood = eruit halen

• Jeroenzer
ok, dat verklaart een hoop dat mijn toetsenbord ook heel vaak knipperde als ik em opstarte.
overigens nu al hele dag bezig en geen reboot.

aan de ene kant blij,
aan de andere kant zwaar teleurgesteld.

Ik had namelijk een Mobo en geheugen besteld bij afuture.
moederbord kapot (post niet)
geheugen kapot( 1 bank kapot dus)

Beide gaan morgen direct terug naar afuture.

topic mag gesloten worden

bedankt allemaal.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee