Toon posts:

Speakers voor bij de televisie... Ik snap er niets van ;)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ondertussen ben ik al zo'n 4 a 5 uur op internet aan het zoeken geweest naar mooie home cinema setjes voor schappelijke prijzen... Maar allemaal voor maar een enkel doel: goed geluid op mijn nieuw 42LV5500 LED TV

Maar heb ik wel een home cinema set nodig? Ik wil geluid! Een dvd speler heb ik al.
Dus is er iets mogelijk in de trant van een actieve subwoofer met boxen? Heb ik altijd een versterker nodig? De televisie kwam met een tal van aansluitingen en wat audio converter kabeltjes, dus er moet toch wel iets mee kunnen..? Maar voordat ik het verkeerde aanschaf vraag ik het aan de pro's.

Graag een leuk 2.1. of 3.1 geluidsysteem voor bij de tv. Budget is tussen de 100 en 150 euro, dus ik dacht aan marktplaats voor iets ouders (bijvoorbeeld de JVC NXF40 voor 150,-). Wat is hiervoor de ideale opstelling/oplossing? (ik heb een Sony versterker TA-VF1 en Tuner HCD-VF1 staan, of is hdmi/optic aansluiting een must?)

Enorm bedankt voor jullie hulp! Ik zie door de bomen het bos niet meer :s

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Voor dat budget kan je je denk ik beter gaan oriënteren op computer speakers. :)
Creative en Logitech hebben bijvoorbeeld veel luidsprekersystemen die ook nog eens leuk ogen.

[ Voor 38% gewijzigd door Wootism op 27-08-2011 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou... Voor 85 euro heb ik de Panasonic SA-PT550
En voor 150,- de JVC NXF40
Voor 125,- de Yamaha YST-SW015 actieve subwoofer + 2 xNS-E55 & 1 x NS-C55

Daar zitten toch leukere speakers bij dan een simpel trust setje niet? En dan is nog mijn vraag, kunnen die wel zomaar aan de tv gekoppeld worden. Of werkt dat niet/gaat het geluid niet ten goede ;)

Thanks voor de reply!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 19:49 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Help me even, wat is er mis met je huidige versterker en boxen ? die kan je toch gewoon aan de tv hangen ? met de aux of dat ingang
desnood geeft je 150 euro uit aan wat betere (2e hands) boxen

deze toch ?
Afbeeldingslocatie: http://bilder.hifi-forum.de/medium/67992/ta-vf-1-2_25627.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 27-08-2011 19:52 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dat is 'm ;)
Ik weet niet of geluid over de HDMI of optical een must zijn. Daarnaast kan hier geen 3.1 set aan vast toch (of een subwoofer).

Inderdaad, boxen zitten er nog niet bij ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 19:54 ]

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:46:
Nou... Voor 85 euro heb ik de Panasonic SA-PT550
En voor 150,- de JVC NXF40
Voor 125,- de Yamaha YST-SW015 actieve subwoofer + 2 xNS-E55 & 1 x NS-C55

Daar zitten toch leukere speakers bij dan een simpel trust setje niet? En dan is nog mijn vraag, kunnen die wel zomaar aan de tv gekoppeld worden. Of werkt dat niet/gaat het geluid niet ten goede ;)

Thanks voor de reply!
Het lijkt erop dat je het toch al aardig uitgedacht hebt. Kopen zou ik zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
Oh, welke precies? Ik noemde drie oplossingen (maar de eerste twee zijn incl. home cinema set).
evt. kunnen de yamaha boxen op mijn eigen versterker?

Bijna live hulp hier joh!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat jij nou zo traag bent :P

Iperf

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:13

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik ben niet helemaal thuis hier... Maar wij hebben simpele Z10 boxen van logitech (2.0) aangesloten, maar via 'gewone' aansluiting, 3,5mm jacket.
De andere usb-aansluiting aangesloten op htpc :)

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-01 17:47

DjVe

Hatsaflats!

Die versterker die jij hebt, is behoorlijk goed en nog best wat waard. Het is een oudje uit de vroege jaren 90 uit het hogere segment van Sony. Deze versterker hoorde bij een "Hi-End" miniset. De versterker is door de ES afdeling van Sony onder handen genomen, en klinkt dus erg muzikaal. Ik heb een goed exemplaar enkele weken geleden verkocht voor 70 euro. Ik zou er een leuke set speakers aan hangen (zonder subwoofer). Voor 150 euro heb je echt een leuke set speakers!

[ Voor 39% gewijzigd door DjVe op 27-08-2011 20:02 ]

Verwijderd

Die JVC en Panasonic gaan beiden op je TV werken, want ze hebben een HDMI ingang/uitgang.

Van die Yamaha zie ik alleen speakers, daar moet je ook nog een waardige versterker bij kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja nu ben ik wat trager want ik moet ondertussen kokkerellen ;)

Zoveel verschillende tips... Uhm... Als ik het goed begrijp:
- rechtstreeks vanaf de tv naar speakers kan (maar is geen pré)
- boxen bij de versterker die ik al heb kan ook, maar dan zonder subwoofer (is tekort aan HDMI/Optical geen probleem?)
- de voorgestelde home cinema sets zijn goede oplossingen

Het gaat allemaal ongeveer evenveel kosten... Mmm... What to do, what to do

Thanks voor all hulp!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 20:10 ]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

het beste geluid krijg je met optie 2.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37
Waarom kijk je niet naar een soundbar? Daarbij heb je misschien minder een 'oempf' als bij een subwoofer, maar in mijn ervaring heb je vrij goed geluid uit zo'n ding.

Daarnaast zou ik zelf eerder gaan kijken naar een redelijke 2.0 of 2.1 set, waarbij mijn voorkeur zou uitgaan naar een goede 2.0 set. Wel zou ik dan het budget wat verhogen naar ongeveer 200 euro. Zoek dan maar eens naar actieve pc speakers. Met de AudioEngine A2 speakers heb je namelijk al redelijk goed geluid voor relatief weinig geld. Ook zou je die set nog uit kunnen breiden met een subwoofer, alhoewel ik dan eerder naar de grotere broer zou gaan kijken :).

Zelf heb ik namelijk twee opstellingen, namelijk de AudioEngine A5 voor bij mijn computer waar ik veel films op kijk (inclusief 28" monitor), en een X-530 setje van Logitech voor bij mijn televisie (42" backlight led tv) waarbij ik toch liever achter mijn computer zit vanwege het betere geluid. De missende subwoofer mis ik namelijk helemaal niet bij die A5 speakers. Ook merk je weldegelijk het verschil tussen twee speakers van 300 euro en zes speakers van 100 euro. Die laatste is gewoon veel minder. Ook hoef je niet te gaan lopen kloten met een extra versterker, wat natuurlijk weer meer budget wegneemt :).

Verwijderd

Heeft TS al getest of hij tevreden is met het TV geluid via zijn huidige audio set?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga marktplaats eens afspeuren naar een tweetal goede speakers die ik aan kan sluiten op de versterker die ik al heb. Zijn er nog tips bij de aankoop van speakers? Een minimaal aantal Watt bijvoorbeeld?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:30:
Zijn er nog tips bij de aankoop van speakers? Een minimaal aantal Watt bijvoorbeeld?
Aantal Watt hoef je niet op te letten, idem met de impedantie. Speakers in dit budget zullen in 99,9% van de gevallen gewoon tussen de 4 - 8 Ohm liggen wat geen probleem mag vormen. Normaal zou je eerst naar speakers moeten gaan luisteren om te weten wat de klank doet. Maar dat is met Marktplaats aankopen wat lastiger. Dus gewoon kijken welke speakers je qua design aan staan, want daar ga je ze toch op kiezen via deze wegen.

En gebrek aan optisch en HDMI is geen probleem als je een 2.0 set neer gaat zetten. Voordeel van HDMI en optisch is dat ze meerkanaals geluid kunnen versturen, maar met 2.0 maak je daar toch geen gebruik van. HDMI en optisch is wel dat deze digitaal zijn, maar een goed afgeschermde RCA zorgt ook voor een onverstoord geluid.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 27-08-2011 21:02 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Super antwoord! Daar kan ik een hoop mee! Thanks!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:30:
Ik ga marktplaats eens afspeuren naar een tweetal goede speakers die ik aan kan sluiten op de versterker die ik al heb. Zijn er nog tips bij de aankoop van speakers? Een minimaal aantal Watt bijvoorbeeld?
Je versterker heeft een goede voeding en kan best wat hebben...dus zoals fear al aan gaf, vrijwel alles kan je aansturen. Ga je kijken voor vloerstaanders of voor monitoren?
Pagina: 1