Asus P7P55D rode cpu led brandt -> geen post

Pagina: 1
Acties:

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Vandaag een andere videokaart en behuizing voor mijn pc gehaald. Direct alles overgebouwd, maar nu post de pc nieteens meer, en de cpu-led gaat rood branden. Volgens de manual zit er dan een probleem bij de cpu. Vervolgens eerst met zo min mogelijk componenten geprobeerd (zelfs zonder geheugen enz) maar dat hielp niets. Vervolgens mobo uit de kast gebouwd, cpu er uit, alles leek goed, er weer in, maar nogsteeds niets...

Wie o wie heeft de verlossende tip voor me?!

Specs:

Asus P7P55D
Core I5 760
2x2Gig corsair ddr3
OCZ 700 watt voeding
Asus 6870 Directcu of HD3870.

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
dus buiten de kast deed ie het wel?
spacers goed geplaatst?

edit1:je P4(cpu power cable) wel aangesloten?

[ Voor 28% gewijzigd door Jerdek op 27-08-2011 19:11 ]

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• TFDev
alle kabels aangesloten, spacers ertussen, en in mijn vorige kast werkte het gewoon. Heb de cpu er nieteens uitgehad bij t overbouwen (de processorkoeler ern het geheugen ook niet)

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
probeer eens of ie buiten de kast, op stuk karton of houten tafel oid het wel doet

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zit er ergens iets in de kast sluiting veroorzaakt ?

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 27-08-2011 19:26 ]

• TFDev
net gedaan, maar helaas! ook dat niet...

• PilatuS
  • Niet online
Killed-1 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:25:
net gedaan, maar helaas! ook dat niet...
Ik zou buiten de kast proberen beeld te krijgen met zo min mogelijk onderdelen. Als dat niet werkt zou ik de BIOS eens resetten. Even de CPU er uit en weer erin kan ook geen kwaad. Als er dan nog geen leven in zit moet er bijna wel iets kapot zijn, dan is het testen welk onderdeel dat is. Dus vanaf daar onderdeel voor onderdeel vervangen tot je weet waar het probleem zit.

• TFDev
dan wordt het dus het mobo of de cpu vervangen...

Ik probeer het morgen nog allemaal 1x opnieuw, buiten de kast, en dan gaan we maar opzoek naar nieuw spul als er iets niet werkt...

• TFDev
En na alles nog een keer opnieuw in en uitbouwen werkt alles weer! Wat het nu geweest is mag joost weten, heb niet wat anders gedaan dan gisteren, maar het doet t weer! Nu nog hopen dat hij mijn windows 7 disk nog leest :')

• PilatuS
  • Niet online
Killed-1 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:14:
En na alles nog een keer opnieuw in en uitbouwen werkt alles weer! Wat het nu geweest is mag joost weten, heb niet wat anders gedaan dan gisteren, maar het doet t weer! Nu nog hopen dat hij mijn windows 7 disk nog leest :')
Misschien een RAM geheugenmodule of CPU die niet helemaal goed zat. Soms wil er weleens iets net niet helemaal goed zitten, door opnieuw alle te monteren los je dat dan op.
Pagina: 1