Microsoft Office @ Mac/Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-10 20:39
Beste,

Ik ben van plan een MBP te kopen voor mijn studie binnenkort. Ik wil graag weten of mijn documenten die via Microsoft Office @ Mac geen fouten zullen bevatten wanneer deze weer ge-edit worden op Office @ Windows?

Zijn er verschillen waar ik rekening mee moet houden?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-10 11:03
Ik heb nooit problemen gehad met Office voor Mac bestanden op office voor windows. Het enige waar je mee moet opletten is bijvoorbeeld docx en doc bestanden, die kunnen in verschillende versies van office gaan verschuiven maar dat geldt ook voor office voor windows met een andere office voor windows.
Als je het bestand niet meer hoeft aan te passen maar alleen op een andere computer hoeft af te drukken, is het aan te raden om het als pdf op te slaan en niet als office-bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
Eens met Pompi, ik heb ook nooit problemen ondervonden met de verschillen tussen Office for Mac en de normale Windows-Office.

Het enige waar je rekening mee moet houden - alhoewel er tegenwoordig natuurlijk 2010 en 2011 is - is dat er een groot verschil in interface zat tussen 2008 for Mac en 2007.

Dus als je Office for Mac 2011 gebruikt ga je nergens last van krijgen - dit kan in combinatie met 2007 en 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:10
Hier ook een office 2011 gebruiker. Geen problemen ondervonden met compatibiliteit tussen Windows en OS X. Wel merk ik dat grote excel bestanden met veel rijen of kolommen of word bestanden met excel tabellen verwerkt in het document in office 2011 of mac niet zo soepel werkt als office 2010 op een win pc. Het oogt op een win pc gewoon veel soepeler. Scrollen door zulke grote documenten gaat dan veel fijner en zonder stotteren. Daarnaast denk ik niet dat het aan mijn specs van m'n mac ligt, want deze is van mid 2010. Maar verder werkt het wel.