Geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386148

Topicstarter
Hallo,

Ik hen een probleempje. Ik heb een computer waar ik het geluid maar niet aan de praat krijg. Het is een nieuwe PC maar na een crash heb ik windows helemaal opnieuw moeten installeren. Sindsdien werkt het niet meer (Het heeft dus ooit wel gewerkt) ook zijn er wat aanpassingen in de hardware gemaakt (Andere videokaart en voeding) dus het zou ook een hardwarematig probleem kunnen zijn. Het stekkertje in het moederbord bij 'f-audio' zit er goed in (2 keer eruitgehaald, gecontroleerd en hweer goed aangedrukt)

Het volgende:

Legale versie van Windows 7
Bij Apparaatbeheer staat onder 'Besturing voor geluid...' High Definition-audioapparaat en realtek high definition audio. Er staat bij beide dat de apparaten correct werken. De laatste drivers zijn geinstalleerd.

Bij het 'volumebeheer' staat overal dat het geluid aanstaat op max. Ik heb het geprobeerd met een boxenset maar ook met een koptelefoon waarvan ik weet dat deze werkt. Zowel aan de voorkant als aan de achterkant van de pc (groene uitgang) De equaliser laat ook 'beweging' zien als ik iets afspeel van geluid.

Geprobeerd met zowel windows eigen geluid test programmas als winamp

Ik hoop dat ik zo voldoende informatie gegeven heb zodat iemand hier me kan helpen. Ik ben er nu al uren mee bezig en het lukt me helaas gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet niet of dit helpt maar dit haal ik uit 'speccy'

Operating System
MS Windows 7 Home Premium 64-bit
CPU
AMD Athlon II X4 640 24 °C
Propus 45nm Technology
RAM
4,00 GB Single-Channel DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)
Motherboard
Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-880GMA-UD2H (Socket M2) 39 °C
Graphics
HP w2207 (1680x1050@60Hz)
HP 2710 (1920x1080@60Hz)
ATI Radeon HD 5700 Series (Sapphire/PCPartner) 44 °C
Hard Drives
977GB Western Digital WDC WD1002FAEX-00Z3A0 ATA Device (SATA) 49 °C
Optical Drives
ATAPI iHOS104 ATA Device
Audio
Realtek High Definition Audio

Audio
Sound Cards
High Definition-audioapparaat
Realtek High Definition Audio
Playback Devices
Digitale audio (HDMI) (High Definition-audioapparaat)
Realtek HD Audio 2nd output (Realtek High Definition Audio) (default)
Realtek Digital Output(Optical) (Realtek High Definition Audio)
Recording Devices
Realtek Digital Input (Realtek High Definition Audio) (default)
Stereo-mix (Realtek High Definition Audio)
Speaker Configuration
Speaker type Stereo

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 386148 op 27-08-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
Bij het 'volumebeheer' staat overal dat het geluid aanstaat op max. Ik heb het geprobeerd met een boxenset maar ook met een koptelefoon waarvan ik weet dat deze werkt. Zowel aan de voorkant als aan de achterkant van de pc (groene uitgang) De equaliser laat ook 'beweging' zien als ik iets afspeel van geluid.
Heb je ook het juiste apparaat als default staan? Rechtsklik op Luidsprekertje in de taakbalk en dan kiezen voor Afspeelapparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-07 18:08
Het eerste wat je zal moeten doen is vaststellen of de chip of aansluiting nog wel werkt etc.

Heb je al andere audio-aansluitingen geprobeerd of die wel geluid geven? Koptelefoon e,d. Wat gebeurd er als je een microfoon aansluit... kan je dan in geluidsrecorder zien of er geluid wordt opgenomen? En heb je zoals hierboven al genoemd, gecontroleerd of de juiste audio-ouput is geselecteerd in win7?

Heb je misschien nog een oude hdd liggen die je kan aansluiten om daar een ander OS op te installeren om daar mee te testen? Of misschien nog beter, de pc opstarten met een live-cd om te testen of je dan wel geluid hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je antwoord.

Op dit moment staat "Realtek HD Audio 2nd output" als default. De andere (Realtek Digital Output(Optical)) heb ik ook geprobeerd. Als ik klik op 'testen' zie ik wel de equalizer bewegen maar geen geluid helaas.

Even iets leuks. Ik heb gisteren een nieuw beeldscherm gekocht (vandaar dat ik nu zo hard bezig ben met het geluid aan de praat te krijgen. Ik wil films kijken op mijn HP 2710m) Als ik nu kies voor 'Digitale audio (HDMI)' komt er daadwerkelijk geluid uit de boxen van het scherm. (HDMI aansluiting)

Maar liefst heb ik natuurlijk het geluid nogmaal aan de praat zodat ik een boxenset erop kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:44:
Het eerste wat je zal moeten doen is vaststellen of de chip of aansluiting nog wel werkt etc.

Heb je al andere audio-aansluitingen geprobeerd of die wel geluid geven? Koptelefoon e,d. Wat gebeurd er als je een microfoon aansluit... kan je dan in geluidsrecorder zien of er geluid wordt opgenomen? En heb je zoals hierboven al genoemd, gecontroleerd of de juiste audio-ouput is geselecteerd in win7?

Heb je misschien nog een oude hdd liggen die je kan aansluiten om daar een ander OS op te installeren om daar mee te testen? Of misschien nog beter, de pc opstarten met een live-cd om te testen of je dan wel geluid hebt?
Hoi,

Ik heb alles geprobeerd. Zowel verschillende boxen als koptelefoon achter en koptelefoon voor. Ik zie wel dat het systeem het herkent als ik een aansluiting aansluit. Dus dat werkt wel. Microfoon heb ik niet dus dat kan ik helaas niet testen.

Bij het opstarten van de PC ook geen geluid terwijl dit wel is aangezet.

Een ander OS installeren lijkt me overbodig. Immers heeft het voor de crash en herinstallatie win7 wel gewerkt. De chip zo technisch gezien natuurlijk stuk gegaan kunnen zijn (Heb hem pas een half jaar maar toch) Hoe check ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
je hebt er toch geen xxx-hdmi verloopje in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee. Directe aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 18:43
Misschien een domme vraag, maar weet je zeker dat het stekkertje in de juiste uitgang zit op je moederbord? Heb je andere uitgangen al eens geprobeerd? Want in feite zou je 'em in de (meestal) groene uitgang moeten pluggen waarna je met Windows bij Luidsprekers/koptelefoon kunt testen en dan zou het moeten werken.

En heb je de speakers ook al op een ander apparaat uitgeprobeerd? Bijvoorbeeld een MP3-speler of een mobiele telefoon? Anderzijds zou ik het ook zo niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Alex,

Tja ik denk van wel. De ingang op het moederbord heeft f-audio en er kan maar 1 stekker op. (10 pinnetjes waarvan er eentje mist) Het zit direct achter de aansluitingen van het geluid aan de achterkant. Het kabeltje is grijs en er komt nog een 2e zelfdesoort aansluiting uit waar ac 97 op geprint staat.

Speakers heb ik getest. Deze werken. Zelfde voor de koptelefoon. Aangezien dat het meest simpele is hou ik nu daaraan vast. Hier zijn immers geen drivers voor nodig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 15:13
Anoniem: 386148 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:32:
Hoi Alex,

Tja ik denk van wel. De ingang op het moederbord heeft f-audio en er kan maar 1 stekker op. (10 pinnetjes waarvan er eentje mist) Het zit direct achter de aansluitingen van het geluid aan de achterkant. Het kabeltje is grijs en er komt nog een 2e zelfdesoort aansluiting uit waar ac 97 op geprint staat.

Speakers heb ik getest. Deze werken. Zelfde voor de koptelefoon. Aangezien dat het meest simpele is hou ik nu daaraan vast. Hier zijn immers geen drivers voor nodig,
foto'tje?

waarmee test je het geluid? probeer HDMI eens uit te schakelen en nogmaals te testen. misschien dat het programma het geluid nog over de HDMI gooit, lijkt me niet want dat zou je moeten horen maar je weet het niet ;)

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wacht eens, je FRONT audio doet het niet? Moet je die niet eerste aanzetten ook in je BIOS ?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb allang gekeken in de bios maar ik zie geen optie die daar op lijkt. Bovendien probeer ik altijd beide ingangen. Voor en achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Anoniem: 386148 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:50:
Ik heb allang gekeken in de bios maar ik zie geen optie die daar op lijkt. Bovendien probeer ik altijd beide ingangen. Voor en achter.
Sorry dat ik het opper hoor, sjeez :F Als je al zo bijdehand slim bent, heb je het zeker ook al geprobeerd zonder die connector en gewoon eerst aan de achterkant aan de praat te krijgen of niet?

Want Windows geeft aan dat er geluid doorgegeven wordt aan het apperaat, ergens wordt het door geblokkeerd. Dat kan zijn doordat je de verkeerde uitgang neemt (er zitten er immers 6 uitgangen op voor 5/7.1 audio. Weet niet wat voor boxen jij hebt, maa als het 2.1 boxen zijn heb je dus de groene uitgang nodig), die front audio de boel blokkeert enz.

Heb je ook de drivers van Gigabyte geinstalleerd en heeft deze een eigen programma erop gezet waarin nog audo te regelen is? Zal wel iets van HD audio manager heten. Vanaf pagina 91 in je manual staat er een hoop informatie over wat die driver wel en niet kan en ik kan zoal zien er er genoeg in staat om te tweaken dus ik zou daar eens naar kijken.

Verder legt pagina 21 je uit hoe je de F connector moet aansluiten (en daar staat ook dat, als je het verkeerd doet, het de boel plat kan leggen ;) )
Welk gedeelte van bovenstaande is niet duidelijk voor je ?

[ Voor 67% gewijzigd door Notna op 28-08-2011 15:21 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
?
Pagina: 1