Toon posts:

Problemen audio Samsung TV naar Samsung HCS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist Samsung HCS gekocht die ik gebruik met mijn Samsung televisie. Bij mijn vorige Panasonic-set kon ik mijn kabeltelevisie geluid gewoon via de scart op mijn AV-kanaal beluisteren. Nu gaat dit via HDMI dus lukt dat niet meer, omdat dit signaal een kant op gaat had ik begrepen.
Nou heb ik van de review op deze site begrepen dat mijn TV een optische uitgang heeft en dat ik deze met de juiste kabel rechtstreeks op de HCS moet aansluiten om het geluid te kunnen ontvangen.

Dit is mij niet gelukt. Er is ook geen aansluiting waar bij iets van 'optisch' bij staat, maar ik heb hem in meerdere poorten geprobeerd. De meest logische in mijn ogen was degene 'audio' boven staat en 'PC in' links.
Als ik mijn HCS-kanaal dan op D. IN zet, dan zegt hij dat hij niks kan vinden. Ik gebruik de volgende kabel: http://www.allekabels.nl/...43045/Optische-Kabel.html

Televisie: Samsung LE32A552
Provider: Ziggo kabeltelevisie
Home Cinema Set: Samsung HT-D5500 5.1
Aansluitingen TV: http://f.imagehost.org/view/0211/IMG_0461

Doe ik iets fout?

Bedankt.

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 13:55
Je TV heeft geen optische uitgang. Hij heeft alleen analoge uitgangen (onder de antenne ingang). Als je hem op je HCS wil aansluiten moet je die gaan gebruiken (AUX IN). Daartussen moet dus een kabel met twee tulpstekkers. Geen digitaal geluid mogelijk voor zover ik kan zien.

This message was deleted

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:59:
De meest logische in mijn ogen was degene 'audio' boven staat en 'PC in' links.
Nee, dat is niet logisch. Je wilt geluid uit je TV hebben, dan ga je op de TV toch niet een ingang koppelen? Geluid uit de TV is zoeken naar uitgangen. En zoals aangegeven heeft je TV alleen twee analoge RCA outputs. Maximale wat er uit kan worden gevoerd is dus 2.0 stereo.

Ook handig dat Samsung op de site zet dat er een digitale toslink aansluiting op de TV zit, maar er dan niet bij zet of het een in- of uitgang is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, daar was ik ook al bang voor. Vreemd dat bij de reviews staat dat hij dat wel zou moeten hebben.

Bedankt voor de reacties in ieder geval!