Bestelling volgens T&T afgeleverd maar nooit ontvangen

Pagina: 1
Acties:

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:15
Dag allen,

Afgelopen woensdag heb ik bij 4Launch het een en ander tegenwaarde van +/- 190 euro besteld. Alles verliep prima en alles betaald met een CC. En de bestelling is zelfde dag nog verzonden en kreeg netjes een Track&Trace link van ze.
De dag daarop(Donderdag 25ste) verscheen de bestelling op de T&T site. Half wegen de dag bekeek ik op mijn werk weer eens naar de status van het pakket bij de T&T en er stond dat ie al was afgeleverd.

Toevallig werkte mijn huisgenoot thuis die dag dus ik dacht die heeft netjes voor getekend. Echter toen ik thuis kwam en vroeg waar hij het pakket had gelaten zei die dat er niets was bezorgd.

Ik liep weer naar benden naar de voordeur om te kijken of er een briefje van TNT lag, want waarschijnlijk was het pakket bij de beuren afgeleverd. Maar geen briefje te bekennen.
Toch weer op de T&T site gekeken en bleek dat er voor het pakket ook getekend was. De handtekening die je ook op de site kan bekijken is een kromme lijn!
Ben voor de zekerheid langs de directe buren geweest met de vraag of het toch niet bij hun was afgeleverd maar helaas.

Ik heb die dag/avond gelijk een mailtje gestuurd naar 4Launch met een uitleg van de situatie en tot op het heden nog geen reactie van ze gehad.

Heeft iemand zoiets meegemaakt? Wat zijn de kansen dat de bestelling als nog wordt bezorgd? Wat zijn mijn opties om te doen? Wie is hier verantwoordelijk TNT-postNL of 4Launch?

Adviezen, meningen en ervaring zijn allemaal welkom en worden zeer gewaardeerd.

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07-2025
Volgens mij kan je wel navraag doen direct bij TNT (PostNL gok ik), maar misschien dat 4Launch dat al doet. Ik weet wel van de laatste twee keer dat ik pakketjes via PostNL kreeg dat ook het huisnummer bij de tracking stond. Eén keer stond er een verkeerd nummer, maar is misschien een startpunt.

Als het een reguliere (niet verzekerde) verzending is, is 4Launch volgens mij niet aansprakelijk en ben je wat dat betreft overgeleverd aan de coulance van 4Launch. Misschien dat PostNL juridisch wel aansprakelijk is, maar het aantonen is natuurlijk vrij lastig in dit geval met zo'n vage handtekening. (Kan je zelf ook hebben gedaan zullen ze zeggen)

Ik verwacht niet dat hij alsnog wordt bezorgd...

Edit: Bij ons werden vandaag 2 pakketjes bezorgd van 6 huizen verder, dus misschien dat directe buren hem inderdaad niet hebben gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door -aad- op 27-08-2011 17:05 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10

Robtimus

me Robtimus no like you

-aad- schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:56:
Als het een reguliere (niet verzekerde) verzending is, is 4Launch volgens mij niet aansprakelijk en ben je wat dat betreft overgeleverd aan de Coulance.
Onzin. Winkels zijn verantwoordelijk totdat het pakket is afgeleverd, en dat is in dit geval niet zo. 4Launch heeft twee keuzes:
1) Bewijs dat het pakket wel degelijk is ontvangen; de handtekening is daarvoor niet voldoende omdat iedereen een dergelijke handtekening kan zetten.
2) Stuur een vervanging.
Ik verwacht niet dat hij alsnog wordt bezorgd...
Dat zou ik niet te hard zeggen. Ik heb vaak genoeg gehoord van verhalen waarbij de bezorger zelf tekent omdat dat voor hem beter is, om het dan alsnog wat later (tot een paar dagen...) opnieuw te proberen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Gouwden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-01 14:39
Bij de handtekening staat normaal gesproken ook een naam, misschien die eens bekijken?

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07-2025
My bad. Ik heb het toch even nagezocht en Robtimus heeft gelijk:
Wanneer het gaat om professionele verkopers (bv. webwinkels) die leveren aan consumenten, dan is de wet duidelijk: verzending is voor risico van de verkoper (art. 7:11 BW). Komt het product niet aan, dan moet de verkoper het nog een keer versturen. Hij draagt het risico en moet dus ook de kosten voor herverzending dragen. En de bewijslast dat het pakket wel is aangekomen, ligt bij hem als verkoper.
Zeker omdat de handtekening vaag is kan je denk ik wel een punt maken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:51
Als consument win je dit gewoon. Aangeven dat het niet geleverd is en alsnog levering vragen. Het is handig voor ze als je concrete info mee stuurt zoals screenshotje e.d. van TnT zodat ze dat kunnen registreren.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
Als consument kan je dit, lijkt mij, redelijk probleemloos winnen.
Enige nadeel is dat 4Launch waarschijnlijk zal reageren met een onderzoek, af gaat wachten wat PostNL hier op te zeggen heeft voor ze actie ondernemen. Dus goede kans dat levering uiteindelijk nog best een paar weken zou kunnen duren.

Ofwel: ik hoop voor je dat die bezorger hem alsnog morgen of zo bezorgt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13
Heb je de search al gebruikt?
Wat zijn de kansen dat de bestelling als nog wordt bezorgd? Wat zijn mijn opties om te doen? Wie is hier verantwoordelijk TNT-postNL of 4Launch?
Gewoon nog even een paar werkdagen wachten en daarna het probleem bij 4Launch neerleggen.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Maandag eerst eens even contact opnemen met PostNL. Deze zullen vervolgens de vestiging in jouw buurt bellen en wordt de bezorger van die datum direct aangesproken. Vaak ligt het pakketje dan inderdaad op een verkeerd adres, ergens verderop bij de buren, in de schuur of heeft hij per ongeluk de verkeerde knop gedrukt op zijn scanner.

Zo niet, betekend dus dat de bezorger dit pakketje is kwijtgeraakt of zelf heeft meegenomen. Handtekening is namelijk niet van jouw of je huisgenoot. Daarna pas weer verder zorgen maken, maar het komt vaak wel goed.

Signature

• N00bi3
Het eerste wat ik deed was de adres gegevens bekijken. alles is correct ingevuld.
2de was de handtekening het is echt een kromme lijn met een paar pieken en dalen en geen naam. en dat is waar ik het meest van schrok dat er voor zogenaamd getekend is.

Idd maandag eerst maar afwahten als ik niets hoor dan maar eers 4Launch bellen kijken wat zij zeggen.
Bedankt voor de reacties.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik had dit laatst ook. Toen klacht ingedient bij Postnl, dan komt de bezorger wel in beweging, nu drie klachten vliegen ze eruit volgens mij. Een klacht vindenze dus niet zo leuk. Sinds dien geen problemen meer gehad met pakketjes waarvoor getekend moet worden. Pakketje lag uiteindelijk 4 deuren verderop bij de buren, dit kwam via via weer ter sprake. Succes!

flickr - WOT Profile - Game PC

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:25
Je krijgt / kreeg per afgeleverd pakketje betaald. Sommige bezorgers zetten dan zelf een handtekening, terwijl het niet is afgeleverd omdat er niemand thuis was.
Volgende dag proberen ze het weer.

Heb dit al een keer eerder meegemaakt, erg slordig en heb het ook bij de TNT aangegeven dat dit was gebeurd, gevolg: heb die postbode nooit meer gezien..

Zucht...

• Medidem
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
SgtElPotato schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:13:
Je krijgt / kreeg per afgeleverd pakketje betaald. Sommige bezorgers zetten dan zelf een handtekening, terwijl het niet is afgeleverd omdat er niemand thuis was.
Maar een bezorger krijgt bij een tweede poging neem ik aan toch hetzelfde betaald? Wat heeft die bezorger er dan aan om alvast te tekenen ipv een dag of twee te wachten op handtekening?

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11-2025

crizyz

ne.t.weaker

mouzetc schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:18:
Maandag eerst eens even contact opnemen met PostNL. Deze zullen vervolgens de vestiging in jouw buurt bellen en wordt de bezorger van die datum direct aangesproken. Vaak ligt het pakketje dan inderdaad op een verkeerd adres, ergens verderop bij de buren, in de schuur of heeft hij per ongeluk de verkeerde knop gedrukt op zijn scanner.

Zo niet, betekend dus dat de bezorger dit pakketje is kwijtgeraakt of zelf heeft meegenomen. Handtekening is namelijk niet van jouw of je huisgenoot. Daarna pas weer verder zorgen maken, maar het komt vaak wel goed.
Daar durf ik niet zo zeker van te zijn. Het zou in dit geval ook nog wel eens het woord van de bezorger kunnen zijn tegen dat van de huisgenoot lijkt mij.

• mouzetc
  • Nu online
SgtElPotato schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:13:

Heb dit al een keer eerder meegemaakt, erg slordig en heb het ook bij de TNT aangegeven dat dit was gebeurd, gevolg: heb die postbode nooit meer gezien..
Verschilt enorm, per pakketje of per uur. Bezorgers die zelf een handtekening zetten, maar doen vervolgens het pakketje door de brievenbus, in de schuur(oid) of bij de buren. Natuurlijk zal het wel eens gebeuren. Maar geef inderdaad je klacht door. Zelf pakketten tekenen is bij TNT/ postNL uit den boze (valsheid in geschrift) en daar staat al snel ontslag op.
crizyz schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:32:
[...]
Daar durf ik niet zo zeker van te zijn. Het zou in dit geval ook nog wel eens het woord van de bezorger kunnen zijn tegen dat van de huisgenoot lijkt mij.
Een handtekening hoort juist gezet te zijn. Een streep word over het algemeen niet gezien als een officiele handtekening. De bezorger dient dit enigzins na te kijken. Natuurlijk zijn er mensen die vreemde krabbels zetten, maar een streep of een vinkje mag opnieuw gedaan worden. Huisgenoot is in dit geval ook een bewoner van het huis dat het pakketje ontvangt en hoor in eerste instantie niet in twijfel te worden genomen. Daarnaast komt het vrijwel niet voor dat een bezorger het op durft te nemen tegen een klant als deze inderdaad geen pakket heeft afgeleverd (er van uit gaande dat huisgenoot niets heeft ontvangen).

Zelf ben ik ook wel eens aangesproken (in mijn zaterdag bij-baan als bezorger) voor het zetten van eigen handtekening. Ging om een telefoon, welke ik zeker had afgeleverd. Zou haar handtekening niet zijn geweest, maar na wat speurwerk bleek ze toch echt die handtekening te hebben en werd ik later door die vrouw gebeld dat 'het pakketje toch op de aanrechttafel stond, vergeten..'.
Medidem schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:31:
[...]

Maar een bezorger krijgt bij een tweede poging neem ik aan toch hetzelfde betaald? Wat heeft die bezorger er dan aan om alvast te tekenen ipv een dag of twee te wachten op handtekening?
Bezorgers hebben een bepaalde 'aflever rate' te halen (bv. min. 90% van de totale pakketten afleveren). Velen zelfs een x aantal adressen per uur. Dit maant sommige bezorgers tot zulke acties. Of het slim is, is een tweede. Of ze bv. hebben geen zin om naar het postkantoor te rijden. Er zijn meerdere redenen, welke allemaal alsnog niet goedkeuren om zelf te tekenen.

[ Voor 13% gewijzigd door mouzetc op 27-08-2011 20:29 ]

Signature

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:43
N00bi3 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:55:

Heeft iemand zoiets meegemaakt? Wat zijn de kansen dat de bestelling als nog wordt bezorgd? Wat zijn mijn opties om te doen? Wie is hier verantwoordelijk TNT-postNL of 4Launch?

Adviezen, meningen en ervaring zijn allemaal welkom en worden zeer gewaardeerd.
Als je kan aantonen het niet jouw handtekening is en het dus niet geleverd is, kan je dit aankaarten bij 4launch en zouden ze bij 4launch een TnT procedure moeten starten ( waar jij niks mee te maken heb )
En ik geloof zelfs ze jouw een nieuw product moeten zenden.

Want ze waarschijnlijk niet doen omdat ze wachten tot het is uitgezocht.. ( correct me i've im wrong )

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Mektheb schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:27:
[...]

Als je kan aantonen het niet jouw handtekening is en het dus niet geleverd is, kan je dit aankaarten bij 4launch en zouden ze bij 4launch een TnT procedure moeten starten ( waar jij niks mee te maken heb )
En ik geloof zelfs ze jouw een nieuw product moeten zenden.

Want ze waarschijnlijk niet doen omdat ze wachten tot het is uitgezocht.. ( correct me i've im wrong )
Met een beetje moeite krijg je vaak je geld wel terug of het product opnieuw opgestuurd. Anders kun je pas de koop ongedaan maken na 30 dagen geloof ik, aangezien de koopovereenkomst dan niet is nagekomen.

• Mektheb
danielkraak schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:44:
[...]

Met een beetje moeite krijg je vaak je geld wel terug of het product opnieuw opgestuurd. Anders kun je pas de koop ongedaan maken na 30 dagen geloof ik, aangezien de koopovereenkomst dan niet is nagekomen.
Precies, ik verbaas me altijd weer hoe ze pakketjes aan andere aanbieden waar op staat ( alleen op dat adres ).
Zo werk ik naast een juwelier en krijg ik echt vaak pakketjes aangeboden waar ik niet eens voor hoef te tekenen, ik neem ze niet aan daar niet van.

Maar kloppen doet het niet.

• N00bi3
even voor de duidelijkheid mijn huisgenoot is tevens mijn beste vriend die ik al bijna 16 jaar ken. Dus als hij zegt van niet ontvangen is niet ontvangen!! en toeval wil dat hij zelf ook voor TNT(nu postNL) werkt hij is daar statistische analist(of iest dergelijks).

Ik zat zelf ook daar aan te denken dat de bezorger gewoon geen zin had om voor een pakje naar mijn straat te rijden en zelf een handtekening heeft gezet om het een paar dagen later te gaan bezorgen. Tenminste dat hoop ik scheelt mijn een hoop gezeur en tijd.
oh en dit is de handtekening die er gezet is als je het een handtekening kan noemen.

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/4462/unledyad.jpg

Uploaded with ImageShack.us

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:02
Het is vervelend maar niet direct jouw probleem. 4Launch kan niet overtuigend aantonen dat er op jouw adres geleverd is met zo'n rare krabbel. Zij zullen dan ook zeer waarschijnlijk overgaan tot het opnieuw toesturen van het pakket. Echter, voordat zij dit doen zullen zij wel via PostNL uitzoeken wat er met het pakket gebeurd is. Meer een bureaucratische handeling dan dat er echt wat uit deze onderzoeken komt. Dit kan helaas zo 3 weken duren. Aan de andere kant kun je ze (4Launch) ook niet echt kwalijk nemen want zij hebben het pakket gewoon netjes opgestuurd en er is wat hun betreft voor getekend.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 21:16

Paulus0013

pom pom

danielkraak schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:44:
[...]

Je kan de koop ook nu al ongedaan maken als je niet eerst 30 dagen op de levertermijn en daarna nog eens 30 dagen op de terugbetaaltermijn wilt wachten.
Er was recent een uitspraak dat je ontbinden onder koop op afstand (zichttermijn) ook kunt inroepen nog voordat er geleverd is.

• N00bi3
Ze hebben eindelijk na een paar mails gereageerd. En idd ze gaan eerst met PostNL in gesprek kijken wat zij zeggen. PostNL heeft dan 72 om duidelijkheid te verschaffen en wat er verder gaat gebeuren geen idee.

N00bi3 is hardop aan het denken:
Mocht ze er niet uit komen en PostNL voet bij stuk houdt dat het geleverd is en 4Launch doet ook niets van geleverd is geleverd. Kan dan aangifte een uitkomst bieden? Kan ik dan überhaupt aangifte doen in dit geval? Tegen wie zou je dat moeten doen dan?
Het is gelukkig met CC(mastercard) betaald dus wel verzekerd(minus 50 euro eigen risico dan) is aangifte in dit geval handig denk ik of niet?

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-01 20:21

Brons

Fail!

Aangifte van wat?

Zover zou het trouwens niet komen. Tenzij 4Launch een louche bende is zullen ze jouw gewoon het product opnieuw sturen.

• N00bi3
Geen idee. Ik zit hier gewoon hard op na te denken.

• Mektheb
N00bi3 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:15:
[...]

Geen idee. Ik zit hier gewoon hard op na te denken.
Volgens mij heb jij helemaal niets met het geschil tussen 4launch en TnT te maken, jij hebt het niet ontvangen dat hun het met TnT versturen is hun probleem.

Volgens mij moeten ze het product gewoon nogmaals sturen.

• Paulus0013
  • Laatst online: 06-01 21:16

Paulus0013

pom pom

Als die 72, ik neem aan uur?, een probleem is om te wachten, dan annuleer je de order toch. Dan zijn ze alleen gehouden aan terugbetaling en de rest is hun pakkie aan met de post in geval het pakket kwijt is.

• mouzetc
  • Nu online
Ondertussen al wat duidelijkheid?

Signature

Verwijderd

Paulus0013 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:37:
[...]

Je kan de koop ook nu al ongedaan maken als je niet eerst 30 dagen op de levertermijn en daarna nog eens 30 dagen op de terugbetaaltermijn wilt wachten.
Er was recent een uitspraak dat je ontbinden onder koop op afstand (zichttermijn) ook kunt inroepen nog voordat er geleverd is.
Eh ja, dat *kan* je doen, maar netjes is het niet. Als het nog niet verzonden is, soit, geen probleem. Daarnaast neemt dat nog steeds de 30 dagen terugstorten niet weg - en als er 1 manier is om een winkel je lekker te laten wachten tot het uiterste, dan is het wel dit soort misbruik van wetgeving. Ik vraag me ook ten zeerste af of deze insteek voor de rechter standhoudt - het heeft met redelijkheid namelijk niets te maken. Het schept een opening om zonder enig risico (geen retourkosten, wel door winkel gemaakte kosten) een wederpartij te benadelen.

Voor de rest: ja, de winkel is verantwoordelijk voor de zending. Ze kunnen een onderzoek instellen bij de postdienst, maar daar heb je als klant niets mee te maken. Je kan de winkel dus gewoon aangeven dat je ze aan de 30 dagen levertermijn houdt.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01
Woei, hier ook raak, 3 pakketten, 3 verschillende shops. Status bij alle 3 afgeleverd. 2 met een handtekening+naam die ons totaal niks zegt, buren hebben niks ontvangen.
Mooi systeem waarbij er steeds een andere kerel langs mag rijden, tijd geleden wisten ze ons niet te vinden, tijdje goed gegaan en nu dit. Hoop dat het zo iemand die de pakketten maar vast tekent en ze later komt brengen, maar met wat pech staan ze ergens in dezelfde straat of misschien wel in een totaal andere straat, dan vinden we ze nooit meer. Zag ook dat de helpdesk je wel wil helpen, mits je maar 45ct/min betaald.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:21

painkill

Pain(k)(ill)

Hier ook raak, er was de hele dag iemand thuis..
Maar toch is het pakket getekend met een letter, en wel de H..

Hier is niks ontvangen, wat te doen?

Mijn SNES verzameling!

• gasemans
  • Laatst online: 17-01 15:43
Het is bij mij ook zo vaak gebeurd.

Paar keer gehad dat het pakket achter thuis was neer gezet.
complete pc in door, Niet afgedekt, Niet in de schuur neergezet (die open was)
Gelukkig was mn vriendin op tijd thuis.
5 minuten later begon het te regenen.

Ook wel eens gehad dat iemand aan het eind van de straat mn pakket in ontvangst had genomen.
Geen briefje bij ons in de deur.

Wel apart, Woon je op nummer 9, Geven ze het af bij nummer 53.

Advies, Meld het bij 4launch.
Die kan als het goed is een onderzoek starten bij T&T..

Met de pc die achterthuis neer gezet was heb ik nog een vergoeding gekregen ook omdat hij verzekerd verstuurd was.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:56:
Woei, hier ook raak, 3 pakketten, 3 verschillende shops. Status bij alle 3 afgeleverd. 2 met een handtekening+naam die ons totaal niks zegt, buren hebben niks ontvangen.
Mooi systeem waarbij er steeds een andere kerel langs mag rijden, tijd geleden wisten ze ons niet te vinden, tijdje goed gegaan en nu dit. Hoop dat het zo iemand die de pakketten maar vast tekent en ze later komt brengen, maar met wat pech staan ze ergens in dezelfde straat of misschien wel in een totaal andere straat, dan vinden we ze nooit meer. Zag ook dat de helpdesk je wel wil helpen, mits je maar 45ct/min betaald.
Dus, pakketboer was er vandaag weer... aan z'n jas getrokken en bleek dat hij de 3 pakketten verderop op nummer 15 afgegooid had... terwijl op alle 3 nr 11 stond... en vandaag wist hij het ook te vinden. Hoop excuses verder (en waarschijnlijk ook een meldingsbrief van PostNL dat de pakketten pleite waren) is hij daar de pakketjes gaan halen en heeft hij ze alsnog afgegooid.

• N00bi3
Gaat echt goed daar bij PostNL tegenwoordig zeg!

Ben al 2 weken aan het mailen met 4launch. Op standerd mails naar de support afdeling reageren ze gewoon niet. Dus maar steeds een support aanvraag gedaan via mijn account op de site dan reageren ze wel binnen 24uur.

Was van plan ze morgen te gaan bellen maar krijg het volgende mail met bevestiging voor een RMA:

Reden: Pakket is retour gekomen bij 4Launch, graag middels een RMA opnieuw verzenden naar
de klant,

Opmerkingen: RMA aangemaakt door 4Launch ter administratieve afhandeling

Afhandeling: Het product zal zo snel mogelijk alsnog aan u geleverd worden.

Edit:
Alleen een ding: bij de omschrijving staat alleen een van de 2 items die ik besteld had. Ik hoop dat dat gewoon met invoering te maken heeft en de bestelling in zijn geheel wordt verzonden.
Zou wel raar zijn als ze een verzenden en de andere niet lol

[ Voor 17% gewijzigd door N00bi3 op 12-09-2011 18:04 ]

• N00bi3
Even een update. De RMA is verwerkt en van de week de bestelling dan eindelijk in ontvangst mogen nemen.
Maar onder tussen dachten mijn broertjes anders en hebben voor mijn verjaardag de zelfde Raze cadeau gedaan dus nu heb ik er 2 lol
Pagina: 1