Western Digital RMA: Advance of Standard Replacement

Pagina: 1
Acties:

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Topicstarter
Ik wil een schijf naar Western Digital opsturen, ik kan kiezen uit advance replacement of standard.
Ik ben een beetje huiverig voor advance replacement dat ze mij een of ander kunstje proberen te flikken (bv verklaren dat het defect niet onder de garantie valt) en dat ik een fors bedrag moet betalen voor de harde schijf die ze dan al toegestuurd hebben.
Mijn vertrouwen in grote bedrijven is niet erg groot

Mensen ervaring met de RMA van WD, en welke optie is aan te raden?

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik doe altijd advance, anders moet je zo lang wachten. Nog nooit problemen mee gehad verder,

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die Advanced RMA is een van de redenen dat ik graag WD koop.
Jij staat garant met een creditcard, zij sturen jou een vervangende disk toe en dan stuur jij jouw disk op. Lekker snel een vervangende schijf.

Ik heb beide varianten een keer gedaan en wanneer ik nog eens een WD disk kapot zou hebben doe ik zo weer Advanced RMA. Goede ervaring van mijn kant.

Waarom ben je bang dat ze je schijf niet als defect aanmerken? Heb je twijfels of je disk wel echt defect is? Wat zegt de WD Diag tool over je disk? Als je daar een FAIL krijgt dan weet je eigenlijk al genoeg. Als je duidelijkheid verschaft over wat er met je disk is en wat je hebt getest dan kan men hier misschien nog wat twijfels wegnemen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04-2025
Als je twijfelt over stukheid van je disk: ik heb een keer gehad dat de temperatuur sensor belachlijk hoge waarden aan gaf (schijf uit 40 graden, in use 54 graden en dat was ie zeker niet). Natuurlijk gaf de disk zelf verder geen problemen en ook niet met de WD tool. Ik heb WD in Amsterdam gebeld en in goed overleg een advanced RMA aangevraagd. Netjes alles gedaan en verder "gewoon" een nieuwe schijf gehad en de oude terug gestuurd.

WD heeft een goede naam te houden, want de winst komt niet uit een keer een garantie schijf extra als kosten of niet, maar uit het feit dat meeste mensen er wel 1 of 2 in hun computer hebben hangen.

"That was left handed..." - JJH

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-01 16:36
Op het werk ook vaak massa's RMA's aangevraagd. sommige waren niet eens echt stuk maar deden gewoon "raar". kregen daar zelfs snel een andere voor terug. Vind het allemaal prima geregeld bij WD RMA.
Tevens is de warranty check ook altijd makkelijk

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:11

we_are_borg

You will Comply

WD Advanced replacement is echt geweldig heb het meerdere keren gedaan en nooit last gehad.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:18
we_are_borg schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:00:
WD Advanced replacement is echt geweldig heb het meerdere keren gedaan en nooit last gehad.
Same here :) Erg makkelijke en goede manier om een kapotte schijf te RMA'en... In tegenstelling tot andere fabrikanten heb je gewoon meteen een nieuwe schijf en hoef je niet te wachten ..

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Topicstarter
Ultraman schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:55:
Die Advanced RMA is een van de redenen dat ik graag WD koop.
Jij staat garant met een creditcard, zij sturen jou een vervangende disk toe en dan stuur jij jouw disk op. Lekker snel een vervangende schijf.

Ik heb beide varianten een keer gedaan en wanneer ik nog eens een WD disk kapot zou hebben doe ik zo weer Advanced RMA. Goede ervaring van mijn kant.

Waarom ben je bang dat ze je schijf niet als defect aanmerken? Heb je twijfels of je disk wel echt defect is? Wat zegt de WD Diag tool over je disk? Als je daar een FAIL krijgt dan weet je eigenlijk al genoeg. Als je duidelijkheid verschaft over wat er met je disk is en wat je hebt getest dan kan men hier misschien nog wat twijfels wegnemen.
Het plastic omhulsel die de sata data kabel op zijn plek houdt, is weg.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Verwijderd

En hier nog een die goede ervaringen heeft met WD Advance replacement.

Dan heb je gelijk een goede verpakking om de defecte HDD in terug te sturen. (in mijn geval naar Duitsland)

• Blade_357
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Wat bedoel je precies met: het plastic omhulsel dat de SATA kabel op zijn plek houdt is weg?

Is dat het `defect` waarom je de schijf RMA wil aanvragen? Of ben je bang dat ze daarom de RMA af gaan wijzen?

En nog belangrijker: hoe komt het dat het omhulsel weg is?

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.ithinkibrokeit.co.uk/articles/sata-101/images/ground%20pins.gif
Het plastic rondom de connector dus (let niet op de pijltjes). Die zorgt ervoor dat de sata connector ook blijft zitten.
Topic op een forum met meer mensen die hetzelfde probleem hebben:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1589799

Geen idee of dit onder de garantie valt, ik weet ook niet of het komt doordat ik me als een Jerommeke heb gedragen of dat het een productie fout is..

[ Voor 14% gewijzigd door mind_ op 29-08-2011 00:40 ]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17

RvL

Als je twijfelt of je RMA wordt goedgekeurd, zou ik doen wat Jouke74 ook gedaan heeft: even bellen of mailen of je schijf in aanmerking komt voor RMA. Je weet dan waar je aan toe bent.

Nu blijf je gissen en twijfelen of je de schijf wel of niet RMA moet sturen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Topicstarter
Al gedaan, krijg het advies om een RMA aan te maken, geen antwoord op mijn vraag of dit onder de garantie valt. Ga hem wel gewoon opsturen zonder met de optie standard replacement omdat er nogal wat onduidelijkheden zijn.

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-01 18:37
mind_ schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:02:
Al gedaan, krijg het advies om een RMA aan te maken, geen antwoord op mijn vraag of dit onder de garantie valt. Ga hem wel gewoon opsturen zonder met de optie standard replacement omdat er nogal wat onduidelijkheden zijn.
Ik heb ook een keer het probleem gehad dat het plastic rondom de sata pinnetjes afgebroken was. (vraag me niet hoe)
Omdat de schijf nog binnen de garantie viel kon ik een RMA aanvragen, dit heb ik toen gedaan en ik kreeg hierna een vervangende schijf toegestuurd gekregen.

EDIT: was overigens een Seagate schijf.
Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat Seagate af en toe de neiging heeft om een Certified Repaired Harddisk naar je terug te sturen. :S

[ Voor 12% gewijzigd door Birdie_NL op 29-08-2011 14:07 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:36
Van WD en Hitachi sturen je ook recertified harddisks op. Is op zich ook niet zo gek, jij stuurt een kapotte gebruikte schijf op en ipv dat ze jouw schijf repareren sturen ze eentje op die ze al gerepareerd hebben. Voor harddisks boeit dat niet, krasje is niet zo erg. Voor een televisie zou ik het misschien wel een probleem vinden.
Pagina: 1