Windows 7 MC Haperingen bij starten video

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Goedemiddag,

Sind lange tijd heb ik een HTPC met -intussen- windows 7 MC erop. Dit werkt, in combinatie met media browser, eigenlijk perfect. Speel alles af via m'n netwerk, tot en met 1080p. Was even rommelen met de verschillende codecs, maar uiteindelijk is het allemaal prima voor elkaar.

Het enige waar ik eigenlijk geregeld tegenaan loop is dat na het starten van een videobestand, er even wat haperingen zijn. Even vooruit en achteruit spoelen, en het is weg, maar het blijft vervelend.
Heb al geprobeerd meer ram te installeren, en een extra grafische kaart. Is het systeem allemaal wel sneller van geworden, maar dit probleem is blijven bestaan.

Is er iemand die hetzelfde issue heeft? Kan er erg weinig op vinden.

Nog even de specs:
Windows 7 HP x64
Asus m4a78pro
Athlon II X2 240
HD6450
4gb ddr2 800
250gb harddisk
1gbit verbinding
Haali media splitter en FFdshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

#define haperen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Das een goede...
Het beeld schokt, en het geluid gaat out of sync lopen, met wat hickups. Als ik niks doe, lijkt het of het beeld langzamer blijft lopen, terwijl het geluid wel fatsoenlijk doorloopt.

Zoals gezegd, even rewind en fastforward, en het is opgelost om niet meer terug te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Niemand die tegen dit probleem aanloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Heb je dit met alle videobestanden? Kan het een codec probleem zijn?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ik heb het eigenlijk zowel met AVI's als met MKV's. Zou dus eigenlijk geen codec-probleem moeten kunnen zijn. Vreemde is dus, dat het niet uitmaakt of ik een 200mb bestand start, of een 2gb bestand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:13

TheVMaster

Moderator WOS
Dit afspelen (met hapering), doe je dat vanuit MC, of heb je er ook last van als je bv. de video bekijkt met VLC of MediaPlayer Classic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
moet zeggen dat ik dat nog niet heel uitgebreid geprobeerd heb. Ga ik vanmiddag doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Duurde even, maar heb dit zojuist uitgebreid getest.

Eerst met Media Player Classic Home Cinema. Hier geen haperingen, maar dit zou wellicht aan andere codecs kunnen liggen.

Vervolgens getest met Windows Media Player. En ook dit haperde niet. Dat is in mijn ogen vreemd, aangezien dat volgens mij dezelfde programma's en codecs gebruikt als Media Center.

I'm Lost... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Kleine update; na een update van MediaBrowser lijkt e.e.a. verholpen te zijn.
Wat mediabrowser met Media Center en/of MediaPlayer en/of de codecs uitvoert, is mij een raadsel, maar ik ben wel van het probleem af.
Pagina: 1