Monitor onder Redhat Linux 7.0

Pagina: 1
Acties:

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:35

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Ik heb gister redhat Linux 7.0 geinstalleerd met Gnome desktop, maar ik krijg allemaal streepjes in ipv text bij buttons enzo, dit komt waarschijnlijk door dat ik mijn monitor niet goed kon instellen bij de installatie. onder windows wordt die monitor herkent als een Acerview 7156e maar die stond niet in het lijstje tijdens de installatie. kan iemand mij hiermee helpen? want nou is het erg moeilijk om al die knoppies enzo te ontcijferen!!! :'(
edit:
onder kde is het ook zo

We've got that ring of confidence

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Probeer met Xconfigurator (of iets dergelijks) een generic monitor.

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Op dinsdag 20 maart 2001 13:40 schreef teigetjuh het volgende:
Probeer met Xconfigurator (of iets dergelijks) een generic monitor.
keej tnx, maar eh.. kben best wel een newbie, dus kun je ook ff vertellen hoe je dat runt van uit de textmodus??

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
:( grrrr... heb net linux opnieuw geinstalleerd, maar nou doet-ie t met een generic monitor nog steeds niet!!!! AAAARRRGGG!!!! who will help me??? :'(

Verwijderd

ga naar de directory
/etc/X11/bin dacht ik en daar kun je het programma
Xconfigurator draaien die zou normaal alles goed moeten detecteren. >:)

Verwijderd

doe eerst maar eens Ctrl-Alt-F1 waarmee je in text modus komt. Daar zul je het probleem iig moeten oplossen. (F1 t/m F6 voor zes verschillende vensters). F7 om terug te keren naar het grafische gedeelte.

Als je midnight commander nog niet kent:

Die start je op met het commando: mc

Verwijderd

Probeer in grafische modus ook eens CtrlAlt+ of CtrlAlt- (plus of min tegelijk met ctrl en alt) Daarmee wissel je van resolutie (met een beetje geluk)

Verwijderd

of doe dit:

Ga naar een terminal (met CTRL-ALT-F1/6, aangezien er standaard 6 terminals zijn om op in te loggen) en log in als "root"
type het commando "setup" <enter>.
De onderste menu keuze is geloof ik "X Configuration" waar je gewoon een monitor kan instellen of kan proberen.... good luck!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
AAAAAAARRRRRRGGGGG :(
heb nu verschillende modes geprobeerd, maar ik krijg streepjes ipv letters!!!! dit doe ik:
Ik kies video kaart: Diamond Edge
dan kies ik het soort monitor: heb nu verschillende generic monitoren geprobeerd (tis een Acerview 7156e volgens windows)
en dan laat ik em mijn monitor Proben (:?).
maar als hij dan x start, dan kijg ik dus die streepies in plaats van lettertjes op dat pop-up windowtje... snik :'( ik wordt dus erg moedeloos....

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
heb net alle factory preset display Modes geprobeerd, maar geen van alle deden het :( ik wordt nu echt helemaal freakt! |:( :r :7 :'( :(:(:(:(:(:(:(:(

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
heb net alle factory preset display Modes (das dus uit t boekkie van die monitor) geprobeerd, maar geen van alle deden het :( ik wordt nu echt helemaal freakt! |:( :r :7 :'( :(:(:(:(:(:(:(:(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Probeer es een monitor (van acer) te kiezen "die erop lijkt" dus bijna hetzelfde nummer (let wel dat je vooral de schermgrootte goed hebt) er zit namelijk meestal niet zo'n vreselijk groot verschil in. En zeker als je een ouder type kiest zul je niks geks met je scherm uithalen :) Je moet dan geen professioneel scherm kiezen als je dat niet hebt, want XFree zal automatisch de hoogst haalbare refreshrate pakken met de monitor die jij kiest...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:57

Valium

- rustig maar -

Hmmmmm......weetje, het ligt niet aan je monitor.

Kijk eens of er niet iets anders aan de hand is. Persoonlijk denk ik dat je hier niet echt zelf uit gaat komen....misschien moet je Mandrake eens proberen.

Als je het zelf uit wilt proberen moet je eens kijken in /var/log/* daar staan alle logs van je hele systeem. Zoek daar naar je XFree log en kijk of de fonts goed zijn.

Misschien moet je ook eens kijken naar je graphics-chip. Misschien doet die vervelend. Probeer eens een standaard VESA-mode of standaard VGA. Kijk of hij dan wel werkt.

[uitleg]
De reden dat ik denk dat het niet je monitor is, is dat je zegt dat je alleen strepen ziet met de text. Dan kan het toch niet je monitor zijn? Als je hele scherm nou interlaced zou zijn, dan zou het je monitor zijn en zou ik zeggen dat je gewoon ff op 640x480@60Hz moet gaan zitten om te zien of dat je probleem oplost.
[/uitleg]

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
goeie tip, ik vond het ook al vreemd dat-ie het aan die monitor zou liggen. Maar nou zoek ik in die map met mc (en ook in de onderliggende mappen...) maar dat log bestand xfree o.i.d.) staat er niet tussen, is dat goed of niet??? en hoe zou ik die er evt. tussen kunnen krijgen???

Pagina: 1