T-Mobile contract ontbinden; afkoopsom?

Pagina: 1
Acties:

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hello!

Ik heb enige tijd (4 maanden) geleden mijn contract verlengd bij T-Mobile, en daarbij een HTC Desire S 'gekocht' voor 80 euro. Hierbij heb ik ebruikgemaakt van een relax 330 abonnement met het internet plus abonnement, en het abonnement voor 1 jaar afgesloten. Echter; zowel het bereik als de internetsnelheid lijken steeds slechter te worden.

Heb dus een klacht ingediend bij T-Mobile, en die hebben aangeboden het contract te ontbinden. Nu is dat an sich al niet echt positief, gezien de flink gestegen abonnementskosten, maar ik zit ook nog een beetje in m'n maag met de kosten die ik nu moet gaan maken voor een telefoon.

Ik heb namelijk de volgende keuzes:
- Toestel terugsturen, kostenloos. Dit is an sich leuk, maar ik heb hier wel 80 euro voor betaald in aanschaf, en ook nog eens meer dan 4 maanden abonnementsgeld voor 'betaald'. Als ik het omreken naar het feit dat een sim-only ongeveer de helft kost van een gewoon abonnement, heb ik dus in totaal ongeveer 200 euro betaald voor vier maanden gebruik. (Kort door de bocht berekening, ik weet het.)
- Toestel houden; tegen een afkoopsom van 270 euro. Ook hier komt weer om de hoek kijken dat ik al ongeveer 200 euro heb betaald voor het toestel, en nu nog eens 270 moet gaan betalen. Ruim boven de waarde van het toestel.

Wat vinden jullie hiervan? Ik zit vooral met het punt dat ik vreselijk op kosten word gejaagd, niet alleen voor het toestel (behoud of nieuw), maar ook voor een gelijkwaardig abonnement voor hierna.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Die berekening is zeker kort door de bocht, je hebt toch gewoon vier maanden (redelijk) gebruik kunnen maken van je abonnement?

270 + 80 euro voor een vier maanden oude HTC Desire S staat ongeveer gelijk aan de nieuwprijs. Ik zeg doen, en dan gewoon een sim only-abonnement afsluiten bij een aanbieder die je wel bevalt. Meer ga je er denk ik toch niet uit krijgen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-01 20:08

Yor

Yor1313#2571

lees je eigen bericht eens:

Je zegt dat je 80 euro en 200 euro voor het toestel betaald hebt?

Je hebt 80 eu betaald voor het toestel en de rest waren abonnementskosten, voor dat bedrag heb je kunnen bellen. Je zou dus je laatste zinnetjes moeten herformuleren en dan gaan rekenen wat de beste optie voor je is..

http://yor.minitroopers.com

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ik doelde met die berekening meer op het feit dat ik vier maanden lang 50 euro in de maand heb betaald voor het abonnement, waar ik met een simonly voor de helft klaar was geweest. Die 200 euro komt neer op 80 + 4,5 maanden de helft van het abonnementsgeld.
Nog even afgezien van het feit dat ik voor de nummer portering nog minimaal een maand of anderhalf vast zit aan het abonnement.

Maargoed, ik begrijp dat het niet echt een slecht aanbod is van ze... Deel van mijn frustratie zit natuurlijk ook in het feit dat ik ineens een stuk minder flexibel ben met m'n datalimiet. Hoewel ik daar met de snelheden van t-mobile sowieso nooit aan zou komen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 27-08-2011 15:03 ]

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:37
Dan heb je dus niet 200 euro betaald maar 100 euro betaald voor je toestel ongeveer.
Dan komt je berekening dichter in de buurt.

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-01 10:07
T-mobile Smart Plus 300 kost 40 euro per maand.

Dan heb je daarmee vergeleken dus een tientje per maand voor je toestel betaald, oftewel 40 euro tot nog toe.

270 euro afkoop plus 40 euro over de afgelopen 4 maanden maakt een totaal van 310 euro voor je toestel, dat een gemiddelde nieuwwaarde van 350 euro heeft.

Lijkt mij op zich niet verkeerd toch?

(Deze redenatie is gebaseerd op de situatie dat je nu zou moeten besluiten om een SIM-only abo met internet af te sluiten en een toestel aan moet schaffen. Je toestel is inmiddels aan afschrijving onderhevig en je hebt natuurlijk wel de afgelopen 4 maanden je beltegoed gebruikt.)

[ Voor 28% gewijzigd door DivxLover op 27-08-2011 15:13 . Reden: typo's ]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:31
Als je het toestel terug stuurt krijg je die €80,- die je aanbetaald hebt voor het toestel gewoon terug,
heb ik destijds ook gehad.

En dan neem je toch gewoon een nieuw abonnement bij een andere provider met een toestel naar keuze?
Lijkt me dan de meest makkelijke optie, want die abonnementskosten zie je toch niet weer.

It's All In The "Mix"

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Zojuist het hele zooitje geregeld; opgezegd en toestel gaat terug. Krijg van t-mobile inderdaad het aanschafbedrag terug (erg netjes, had ik niet verwacht),

Daarnaast bij HI een abonnement afgesloten, waarbij ik 60 euro bij moet betalen en vervolgens een abonnement van 41 euro p/m heb voor een jaar... Eind goed-al goed, ik ben tevreden.

Nu hopen dat het internet een beetje vlot wil werken.. ;)
Pagina: 1