Onderzoekers maken 'kankerdetector' met iOS- en Android-app

Pagina: 1
Acties:

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:08
De titel is erg suggestief. Volgens het verhaal zelf heeft men een apparaat ontwikkeld dat kanker kan ontdekken. Dit apparaat zelf maakt totaal geen gebruik van iOS of een Andriod-app. Puur en alleen om de resultaten uit te lezen is hardware nodig met iOS of Andriod.
De titel suggereert dat men een iOS of Android-app heeft gemaakt die kanker kan ontdekken. Nu lijkt het mij ook wel moeilijk om voor dit verhaal een goede titel te vinden.
Zoiets? "Onderzoekers maken gebruik van iOS- of Android-app om detector uit te lezen". Dit is volgens mij niet eens nieuws of vernieuwend. Enige interessante er aan is dat het hier over een 'kankerdetector' gaat.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Daar heb je een punt, ik heb de titel aangepast. Dank :)

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:08
arnoudwokke schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:35:
Daar heb je een punt, ik heb de titel aangepast. Dank :)
:D das vlot. Nieuwe titel is beter. Maar wat ik al aangaf is het moeilijk om hier echt een goede duidelijke voor te bedenken. Maar dit is al stukken beter.

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
En het zijn mRNA's niet mR's ofzoiets. ;) Altijd zeer goed onderzoeken als je medische of wetenschappelijke artikelen publiceert. En verder zijn dat weer geen eiwitten maar een type rna (afgelezen vanaf het DNA) en daaruit kan je voorspellen of een eiwit wat weer gemaakt wordt door het rna af te lezen, up of down gereguleerd wordt (wat ook weer discutabel is soms maar dat terzijde).

[ Voor 49% gewijzigd door punishedbrains op 27-08-2011 16:43 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
miR's zijn gewoon gangbare termen voor microRNA's. In het lab wordt het ook gewoon zo uitgesproken. Ik zie dat iemand het wel aangepast heeft, maar de term ansich wordt gewoon gebruikt.

Verder staat er nergens dat het eiwitten zijn. En dat zijn het inderdaad niet. Het zijn single-stranded RNA-moleculen die voornamelijk mRNA binden en zo targetten voor degradatie. :) miR's zorgen overigens altijd voor downregulatie, maar het kan natuurlijk best dat een molecuul downstream in de pathway daardoor juist opgereguleerd wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 27-08-2011 17:21 ]

• punishedbrains
Mijn excuses, het eiwitverhaal stond in een reactie. ;) Beetje moe geloof ik. En met je opmerking dat dat dus niet altijd betekend dat iets anders altijd wordt gedownreguleerd, dat bedoelde ik met "discutabel". Goed op de hoogte! ;)

[ Voor 50% gewijzigd door punishedbrains op 27-08-2011 17:37 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb een waslijst aan miR's ge-pcr'ed om te kijken wat hun relatie is tot IFN-γ-geïnduceerde STAT1-signaling in rattennieren, dus ik mag dit soort dingen wel weten :P

• punishedbrains
Nice, ik zit niet direct te werken op dat gebied maar ik zou toch kunnen zeggen... collega! ;)
Pagina: 1