Tweakers,
Ik zit met een raar probleem namelijk het volgende;
Ik heb een nieuwe pc in losse onderdelen besteld. namelijk:
- i5 2500K
- Asus P8P67
- 2x 4 GB Geil Black dragon DDR3 RAM
- Sapphire HD 6850
- Coolermaster CPU koeler (weet zo niet wel type)
- OCZ Agility 3 64GB SSD
Voeding, kast en overige randapparatuur had ik nog. (520 watt Coolermaster voeding en een Coolermaster kast)
PC in elkaar gezet en het werkte in 1e instantie gewoon totdat ik plotseling bluescreens kreeg. Eerst af en toe en later steeds meer. Op dat moment wilde ik dus die bluescreens oplossen. Alle gebruikelijk dingen getest; RAM, GPU, HDD.. BIOS update, De temperaturen waren goed (cpu was zo'n 35 graden idle). Op een gegeven moment kreeg ik geen beeld meer. -> oude GPU getest en nog steeds geen beeld. Ook viel de pc uit tijdens het opstarten (en startte zelf telkens weer opnieuw op).
Moederbord terug gestuurd naar de webshop. Hier is hij getest en inderdaad defect bevonden. Nieuwe terug gestuurd gekregen en geïnstalleerd -> Precies dezelfde problemen! Weer geen beeld en weer valt de pc uit tijdens het opstarten...
Vervolgens heb ik mijn 520 watt coolermaster voeding vervangen voor een 750 watt Zalmann voeding (moet dus zeker genoeg zijn). -> nog steeds de zelfde problemen.
Dingen die ik nog meer heb getest na het vervangen van de moederbord.
- RAM reepjes in verschillende sloten geprobeerd (MEMOK lampje van de Asus mobo brandt groen)
- Weer andere video kaart getest
- Andere HDD
- Zonder randapparatuur opstarten
- Getest op een beeldscherm via HDMI ipv DVI.
Ik zal echt nier meer weten wat het nog zou kunnen zijn..
Reacties en advies zijn zeer welkom!
Ik zit met een raar probleem namelijk het volgende;
Ik heb een nieuwe pc in losse onderdelen besteld. namelijk:
- i5 2500K
- Asus P8P67
- 2x 4 GB Geil Black dragon DDR3 RAM
- Sapphire HD 6850
- Coolermaster CPU koeler (weet zo niet wel type)
- OCZ Agility 3 64GB SSD
Voeding, kast en overige randapparatuur had ik nog. (520 watt Coolermaster voeding en een Coolermaster kast)
PC in elkaar gezet en het werkte in 1e instantie gewoon totdat ik plotseling bluescreens kreeg. Eerst af en toe en later steeds meer. Op dat moment wilde ik dus die bluescreens oplossen. Alle gebruikelijk dingen getest; RAM, GPU, HDD.. BIOS update, De temperaturen waren goed (cpu was zo'n 35 graden idle). Op een gegeven moment kreeg ik geen beeld meer. -> oude GPU getest en nog steeds geen beeld. Ook viel de pc uit tijdens het opstarten (en startte zelf telkens weer opnieuw op).
Moederbord terug gestuurd naar de webshop. Hier is hij getest en inderdaad defect bevonden. Nieuwe terug gestuurd gekregen en geïnstalleerd -> Precies dezelfde problemen! Weer geen beeld en weer valt de pc uit tijdens het opstarten...
Vervolgens heb ik mijn 520 watt coolermaster voeding vervangen voor een 750 watt Zalmann voeding (moet dus zeker genoeg zijn). -> nog steeds de zelfde problemen.
Dingen die ik nog meer heb getest na het vervangen van de moederbord.
- RAM reepjes in verschillende sloten geprobeerd (MEMOK lampje van de Asus mobo brandt groen)
- Weer andere video kaart getest
- Andere HDD
- Zonder randapparatuur opstarten
- Getest op een beeldscherm via HDMI ipv DVI.
Ik zal echt nier meer weten wat het nog zou kunnen zijn..
Reacties en advies zijn zeer welkom!