Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7 x64] Vreemde vertraging / slow motion af en toe

Pagina: 1
Acties:

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-11 22:57
Hee,

Ik heb sinds gister last van een vreemde vertraging die af en toe opduikt. Wat gebeurd er?

- Het beeld hapert
- De muis hapert ook
- De fan van me laptop gaat wat harder draaien
- Geluid word vervormt tot een soort robot geluid
- Dit gebeurd volgens mij niet in regelmaat, maar het duikt opeens zomaar op, soms iets vaker, soms 20 min. niets. De duur van de vertraging is 2-3 seconden.

Wat heb ik geprobeerd om het op te lossen?
In eerste instantie dacht ik dat het een virus zou zijn.

- Een snelle scan met McAfee gedaan, en de mappen van mijn laatste downloads ook laten scannen
- Geen resultaat, toen heb ik Microsoft Safety Scanner een volledige scan te laten uitvoeren, met wel resultaat van enkele virussen en trojans die (helaas) niet het probleem veroorzaakten
- CCleaner register weer eens laten schoonmaken en een standaard opschoon scan laten doen

Weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen? Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt.

Verwijderd

- Harddisktest doen
- Kijk hoe warm je laptop wordt (misschien zit er stof tussen de fan/je systeem, even open maken dus).
- Ik zie ook dat je een 5400 RPM HDD hebt? Is misschien ook wel een beetje aan de langzame kant.

• QErikNL
- Temps zijn rond de 50 graden van de cpu bij 10% loaded, dat zijn normale waardes.
- HDD is volgens de SMART van SpeedFan in orde. De temps van de HDD ook, die zijn 35 graden.

En inderdaad, 5400rpm is niet snel, maar dat kan de bottleneck niet zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meestal een driver/service die 'hangt' - oftewel instructies blijft rondtollen en overige taken het werken belemmert.
Dat kun je troubleshooten met verschillende technieken, ga maar eens [google=russinovich unexplained hang] ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

QErikNL schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:51:
- Temps zijn rond de 50 graden van de cpu bij 10% loaded, dat zijn normale waardes.
- HDD is volgens de SMART van SpeedFan in orde. De temps van de HDD ook, die zijn 35 graden.

En inderdaad, 5400rpm is niet snel, maar dat kan de bottleneck niet zijn.
Had je ook nog gekeken of er stof in je laptop zit?

• QErikNL
alt-92 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:58:
Meestal een driver/service die 'hangt' - oftewel instructies blijft rondtollen en overige taken het werken belemmert.
Dat kun je troubleshooten met verschillende technieken, ga maar eens [google=russinovich unexplained hang] ;)
Ik heb echt geen idee naar wat ik opzoek ben, en het is een beetje abacadabra nu geworden :( Wat moet ik precies doen? ik heb het volgende filmpje gevonden: http://channel9.msdn.com/.../NorthAmerica/2011/WCL304 waar ik niet veel van kan maken, en ik moet als ik het goed begrijp met Microsoft Sysinternals gaan troubleshooten? En met welk programma dan??
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:07:
[...]
Had je ook nog gekeken of er stof in je laptop zit?
Leek me niet heel erg nodig aangezien de temps goed zitten en ik me laptop als ik hem meeneem goed inpak. Meer kans dat ik hem sloop tijdens het uit elkaar halen dan dat ik hem maak door er stof uit te halen.

• QErikNL
Ik heb nog een malware scan ertegenaan gegooit, maar werkt niet..

Iemand?? Het begint ondertussen heel vevelend te worden, ik kan geen muziek meer luisteren of een zware applicatie draaien door dit. Ik wil heel graag de oplossing!! :D

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Iets te zien in je Windows Logboeken ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• QErikNL
Ik heb sinds de 27e zie ik last van heel wat errors van hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/9421/errorxh.png

• QErikNL
> die error is nu opgelost, probleem is er nog steeds :S

• QErikNL
Ik heb nu eindelijk het probleem geconstateerd: de netwerk driver stoort de geluidsdriver.
Bijde heb ik om de beurd gedeinstalleerd, gereinstalleerd en geupdate in geval van de netwerkdriver, want daarvoor bleek een update op de website van Intel te staan.

Het werkte allemaal niet. Als ik de netwerk driver uit doe, dan heb ik geen problemen. als die aan staat heb ik veel hangs tijdens muziek luisteren en surfen tegelijk.
Pagina: 1