Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Bij deze schrijf ik een topic over mijn situatie in de WSW. Ik ben dus in kader van de WSW in dienst getreden bij een WSW-bedrijf want ik heb namelijk in 5 jaar tijd dat ik in Wajong zat geen werk kunnen vinden en na 4 jaar kreeg ik van het UWV eindelijk een scholing in de ICT.

Ik heb van deze MBO opleiding welke verkort is geweest, een MBO2 diploma behaald en 4 certificaten behaald verder heb ik ook ITIL V2 gehaald en werk ik nu bijna een jaar bij WSW-bedrijf, ik ben geplaats bij de ICT afdeling echter, ik ben niet in dienst bij de ICT afdeling en eigenlijk heb ik een soort leerwerk stage? Tenminste dat zegt mijn casemanager maar voor mij gevoel beoefen ik gewoon een helpdesk functie uit.

En daar zit mijn grootste frustratie, ik heb slechte arbeids voorwaarden, ik reis 2 uur per dag woon werk verkeer en werk 40 uur per week waar ik dus voornamelijk helpdesk functie uit oefen en meestal eigenlijk de klusjes oplos.

Ik hoor overal dat starters in de ICT achter helpdesk minimaal € 1500 krijgen en ik krijg niet eens een arbeidscontract bij de ICT afdeling en heb ook niet echt het gevoel dat WSW het beste met mij voor heeft, ik heb eerder gevoel dat ik goedkope werkkracht ben.

Mijn punt is dan ook dat WSW echt op de schop moet, ik functioneer gewoon goed en laat ik nou 25% a 40% slechter functioneren dan mijn meer ervaren collega's en ik heel soms wat begeleiding nodig en goed misschien inderdaad wel wat assertiviteit training, maar ik vind onterecht dat alles bij mij neergelegd word terwijl sommige mensen gewoon zo bot zijn als de pest.

Neem de systeembeheerder bij de klant waar ik werk, die man is gewoon zo bot als wat, als je wat fout doet ligt ie gewoon dreigementen te uiten zoals ik gooi dadelijk met jouw en dan vraag ik me echt af wie heeft er nou een assertiviteit training nodig?

Ik ben me afentoe dus ook gewoon radeloos en ik moet nog 4 maanden werken eer ik vakantie heb en ik weer naar mijn vriendin kan. Ik denk er soms wel aan om gewoon te gaan solliciteren bij andere bedrijven, wellicht kan ik wel verkoper worden in een elektronica winkel, zoals bijvoorbeeld de MediaMarkt op de ICT afdeling, ik heb nu immers een ICT achtergrond.

Alleen omdat ik een internationale relatie heb wil ik graag 2 x 1 maand per jaar naar haar toe en ik vrees dat wellicht een probleem is. Bij mijn huidige werkgever heb ik dat opgelost door compensatie uren op te sparen. En misschien moet ik gewoon nog tot mijn vakantie volhouden? Maar nieuw werk vinden in nieuwe jaar zou geen slecht idee zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 27-08-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk niet dat je als verkoper bij mediamarkt 1500 per maand verdient om eerlijk te zijn. Ik zou gewoon wat ervaring op doen en na een jaartje ergens anders solliciteren op een helpdeskfunctie en van daaruit verder gaan.

Systeembeheerders zijn in veel bedrijven redelijk bot, that is als ze je nog niet kennen. Het zijn niet echt mensen-mensen ;) Als je ze wat beter kent ontdooien ze vaak en heb je er hele goede collega's aan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En heb je deze punten al eens besproken met je WSW-begeleider?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

CodeCaster schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:22:
En heb je deze punten al eens besproken met je WSW-begeleider?
Dat lijkt me inderdaad de meest logische eerste stap :)

En niet rot bedoeld, maar als je een WSW-indicatie hebt dan zie ik je niet zo snel even aan de slag gaan als verkoper in een winkel. Die indicatie geeft immers aan dat er grenzen zijn aan jouw capaciteiten om binnen regulier werk aan de slag te gaan. En een winkel als de Mediamarkt zie ik zo snel geen rekening houden met jouw capaciteiten. Wees dus wel eerlijk naar jezelf van je van jezelf kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja sommige wel, ik heb gister ook nogmaals mijn onvrede geuit dat ik maar geen uitzicht krijg wanneer ik eindelijk in dienst bij ICT afdeling kom en heb ook al mijn onvrede geuit over de arbeids voorwaarden en heb gister ook nog aangeven dat ik 2 uur moet reizen woon werkverkeer.

Ik heb mijn werkgever er ookal opgewezen dat je bij bedrijven als Getronics als starter meer krijgt en duidelijk laten weten dat ik topic's lees over vergoedingen en mijne eigenlijk niet hoog genoeg is en toen heb ik aangeven dat ik mij wel inzet ( dat was insteek van mijn verhaal ) ik zet me wel in maar vind wel dat ik uiteindelijk wel passende beloning hoor te krijgen ( Buiten wettelijk afgedwongen loonsverhoging van de minimumloon ).

En persoonlijk heb ik gevoel dat dat WSW-bedrijf plots hun woorden in slikt, ik kwam in dienst en toen werd mij verteld: Bij ***** schalen we medewerker naar functie loon na 2 jaar. En wat zegt hij gister: Nee dat zou hij niet gezegd hebben hij zei nu plots tussen 2 en 5 jaar, met andere worden er bestaat grote kans dat ik 4 jaar helpdesk werk moet doen zonder meer beloning te krijgen.

Dus veel punten zijn wel besproken, maar er word weinig aan gedaan, hij heeft wel een individuele assertiviteit training toe gezegd, iets wat ik zelf niet echt wil, want bij groeps training vond ik ook al niks en volgens mijn collega functioneer ik zakelijk gewoon goed ik moet alleen nog leren een grens te vinden in het ''sociale'' gebeuren want ''gesloten'' is niet goed en te ''sociaal'' ook niet.

Overigens heb ik ook tegen mijn casemanager gezegd en plaats vervangende baas van ICT dat ze van mij bezuinigen gewoon door mogen zetten wat er komt nu € 27.000 voor mij aan subsidie binnen terwijl ik er maar € 17.000 krijg en het is bullshit dat mij begeleiden € 10.000 kost want zo vaak zie ik die casemanager niet en de leidinggevende van helpdesk word sowieso al betaald voor leiding te geven aan de helpdesk dus mij wat bij leren is gewoon bijzaak.

Er zijn inderdaad grenzen aan mijn capaciteiten maar een helpdesk functie uitoefen kan ik zeker weten, het zal misschien langer duren om wat hoger op te komen. Ik vindt inderdaad ook geen slecht idee als mijn werkgever me na 2 jaar nog geen dienst contract bij de ICT afdeling aanbied gewoon bij andere bedrijf gaan solliciteren.

Maar 1 jaar werkervaring zonder eigenlijk stage gedaan te hebben is misschien wat te kort, maar als ik goed mij best doe zou ik ook wel bij bedrijf als media markt moeten kunnen werken? Of ik dat zou willen is een tweede, maar ik moet me niet door mijn huidige werkgever wijs laten maken dat ik niet buiten WSW zou kunnen werken want klant waar ik nu voor werk is een externe.

Ik heb er ook over gedacht om mijn vertrouwen in mijn huidige casemanager op te zeggen omdat ie zijn woorden over naar 2 jaar een dienst contract krijgen in geslikt te hebben. En eerlijk gezegd kan ik ook geen greintje begrip ondekken over mijn onvrede over mijn salaris, want zij hebben hun hoog salaris immers wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 27-08-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 17:27
Het klopt dat de WSW slechter betaalt dan een reguliere baan. Dit is met opzet. De overheid wil graag dat je zelf een baan zoekt.

Ook de WSW zelf gaat op de schop. Vanaf 2013 komt er de Wet Werken Naar Vermogen. Dat zou een goed moment kunnen zijn voor jou om over te stappen naar een gewone werkgever. Jij hebt dan meer ervaring, en die werkgever krijgt dan subsidie voor jou.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:39:
Overigens heb ik ook tegen mijn casemanager gezegd en plaats vervangende baas van ICT dat ze van mij bezuinigen gewoon door mogen zetten wat er komt nu € 27.000 voor mij aan subsidie binnen terwijl ik er maar € 17.000 krijg en het is bullshit dat mij begeleiden € 10.000 kost want zo vaak zie ik die casemanager niet en de leidinggevende van helpdesk word sowieso al betaald voor leiding te geven aan de helpdesk dus mij wat bij leren is gewoon bijzaak.
Vergeet je niet dat de 17.000 euro die op je loonstrook staat niet de kosten zijn die de wergever heeft. Niet alleen begeleiding, maar ook werkgeverslasten, verzekeringen, overhead, huisvesting etc etc. Daar kan al snel een groot gedeelte van de 10.000 euro verschil mee worden verklaard, vergis je niet daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat kan maar elke gewoon bedrijf heeft meeste van die lasten ook en het bestuur van dat WSW bedrijf heeft keer op keer verknoeid want het is echt niet zo dat de mensen na tijdje niet hard genoeg werken want met nodige aanpassingen produceren die WSWers gewoon goed.

Dat WSW op schop gaat vind ik goed, ik vind jammer dat die bestuurs-leden niet gewoon wat in leveren, want dat is nogal hypocriet tegen je werknemers zeggen het is schuld van politiek maar zelf niks van je riante salaris inleveren terwijl je bedrijf verlies lijdt.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 27-08-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:39:

Ik heb mijn werkgever er ookal opgewezen dat je bij bedrijven als Getronics als starter meer krijgt en duidelijk laten weten dat ik topic's lees over vergoedingen en mijne eigenlijk niet hoog genoeg is en toen heb ik
Solliciteer bij zo'n tent, dat kan immers altijd. Je hoeft je oude baan pas op te zeggen als je je nieuwe hebt aangenomen. En pa na een 2e gesprek hoef je daadwerkelijk ja te zeggen. Dan weet je wat je marktwaarde werkelijk is. (Als verkoop medewerker bij MM lijkt me een vreemde carrierestap) ovierigens dacht ik metteen aan:

http://www.nu.nl/economie...nics-in-nederland-af.html

Dus of je echt zo goed op de hoogte bent?

Over die dagen sparen, tja, daar moet je niet over mopperen, maar in overleg gaan met mensen die je kunnen helpen dagen te sparen. Dat kost je uiteraard wel salaris, maar in heel veel takken is het tegenwoordig niet ongewoon 32 of 36 uur te werken (tegen salarisverlies).

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De WSW in gaan is een vrijwillige keuze, als in: Niemand heeft je gedwongen.

Het is voor mensen die thuiszitten vanwege een handicap die niet in de reguliere arbeid mee kunnen. Als je je dan niet wil vervelen, kan je altijd een WSW baan aanvragen, om zo toch bezig te zijn, en zo toch een eigen inkomsten te krijgen.

Dus ja, er is veel tijd en energie en geld gestoken om voor jou een plek te creeren, en daar pluk je nu de vruchten van (andere optie was gewoon thuis blijven zitten met enkel je Wajong).

En in de WSW kom je niet zo maar. Maar als je wil kan je gewoon stoppen met die WSW. Vervolgens wordt je dan wel gekort op je Wajong (maar dat weet je zelf ook wel denk ik), en moet je wel op je eigen benen kunnen staan in de normale arbeidsmarkt. De WSW is juist voor de mensen die dat niet kunnen.

De WSW indicatie wordt elk jaar herzien meen ik. Maar je kan er dus ook voor kiezen om die indicatie te laten vervallen, zodat je niet meer in de WSW komt, maar je Wajong alleen zal niet zo veel opbrengen als je nu met je WSW baan hebt.

Maar als jij vind dat je te zwaar belast wordt binnen je WSW baan, moet je dat gewoon aankaarten. Punt is wel dat zonder een WSW baan je het zelfde gezeik houd, maar voor meer centen. En overigens ben je dan veel minder beschermd dan je nu bent als jong gehandicapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik werk 40 uur maar mijn werkweek is 36 dus spaar ik 4 uur iedere week en zo bouw ik die extra maand op zodat ik 2x per jaar op vakantie kan.

Jawel ik weet dat getronics nu gewoon KPN heet. Uh nou ik wil gewoon ook andere opties hebben dan alleen helpdesk functies, want een rijbewijs heb ik niet. Ik woon trouwens niet bepaald in regio met veel werk dus das ook nog een probleem.

Nou ik zal zeker niet voor niks die WSW indicatie hebben, maar vroeger hoorde je bijvoorbeeld: De hoevenier bij WSW bedrijf kreeg beter betaald dan hoevenier in het vrije bedrijf, maar nu ik zelf werkzaam ben in WSW zie ik dat niet klopt.

Nee je word niet gekort op je wajong hoor, ik val nog in de oude wajong wet. Maar ik wil juist uiteindelijk wel op eigen voeten staan en buiten de WSW werken, ze hebben met mij al de stap genomen om me te plaatsen bij een plek waar we bij andere bedrijf de ondersteuning leveren en dat gaat redelijk goed, maar helaas merk ik wel dat ik niks extra's hoeft te verwachten.

Mijn huidige collega's maken het voor mij eigenlijk deels goed, maar met situatie in hoofd en verhalen dat er geen plek is bij ICT afdeling maak ik me zorgen. Meeste WSWers eindigen trouwens in de fabriek of groen voorziening of schoonmaak, dus ik zit wel beter, maar ik zou wel wat meer geld willen verdienen.

Mijn huidige werkplek / stage is in iedere geval beter dan mijn laatste maar ik ben wel echt moe wanneer ik thuis ben maar komt ook omdat ik 10 uur weg ben, ik reis immer 2 uur.

( Ik zie wel eens mensen die bij op school zaten rond lopen in de fabriek en groen voorziening )

Dus denk wel dat geen slecht idee is om naar paar jaar werkervaring op gedaan te kunnen hebben te gaan solliciteren voor andere werk, zonder dat ik mijn huidige werk beeindigd want mocht het niet lukken dan heb ik tenminste wel nog werk.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 27-08-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan ook verhuizen richting je werkgever. Reistijd van 2 uur is niet abnormaal ofzo. Zeker niet in jouw geval dat je geen auto hebt.

Dus ja. 2x 4 uur werken, met 1 uur pauze, met nog eens 2x 1 uur reistijd, ben je 11 uur van huis. Dat is voor meer dan 50% van de werkende fulltimers het geval, daar ben je niet een uitzondering in.

Maar ik hoor ook hele wisselende verhalen van binnen die werken binnen de WSW. Over het algemeen vinden ze het erg leuk werk, en ze krijgen meer dan enkel met het WIA / WAO / Wajong. Dat is dus een win-win situatie. Maar je hebt natuurlijk altijd mensen waar het beter of minder in gaat (qua baan of financieel).

Maar je zegt zelf dat je niet gekort wordt op je Wajong als je met de WSW stopt (daar ben je namelijk gewoon vrij in). En gewoon voor een normale werkgever kiest. Hou dan wel n je achterhoofd dat de nieuwe werkgever niet de aanpassingen voor de werkplek heeft die een WSW-bedrijf wel heeft. Misschien mis je dan wel erg veel ondersteuning bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik woon thuis, dus als ik me huisje zou moeten huren of kopen hoe kan ik dan nog mijn vriendin bezoeken? Dus helaas geen optie verhuizen, ik zou wel kunnen carpoolen met collega's en zo meer van reiskosten vergoeding overhouden maar er woont geen collega in de buurt.

Ik wil dus gewoon een vermogen opbouwen en omdat ik me vriendin al weinig zie wil ik 2x per jaar haar bezoeken. Nou volgens mij durven meeste WSWers niet eens over hun werk situatie te praten want je vindt er weinig over op internet.

Het is zelfs zo op moment dat je gaat werken en je zou binnen 5 jaar werkloos worden dan word je wajong weer ontdooit en ik pluk nu wel nog wat wajong vruchten maar dat compenseert niet echt het feit dat ik best weinig betaald krijg voor Nederlandse begrippen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 27-08-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat je niet zoveel hoort over WSW werknemers kan ik nog wel inkomen. Het zijn namelijk allemaal mensen die vrijwillig aan het werk willen. Daardoor krijgen een stuk eigen inkomsten bovenop de uitkering waar ze in zitten. En men zit niet de hele dag achter de geraniums. Er wordt met de WSW'er samen naar een plek gezocht. Dus over het algemeen zijn WSW'ers erg tevreden. Het is een win-win situatie.

Maar als jij al ver onder presteerd van je collega's: 25-40%, en begeleiding nodig hebt, zie ik jou overigens niet zo snel een reguliere baan hebben, daar kan je denk ik niet in meekomen.

Maar zeggen dat je geen huis kan betalen is onzin. Als ik me niet vergis heb je minimaal het minimumloon van 1.424,40 bruto. En er zijn genoeg mensen die met zo'n inkomen een huurwoning hebben. Je hebt ook nog recht op huurtoeslag. En ja, die gaan echt niet 2x per jaar op vakantie. Dat is gewoon luxe. Die gaan misschien 1x per 2 jaar.

Je geeft zelf ook al aan dat de meeste WSW'ers lager niveau qua werk doet dan jij. Maar vergeet niet dat jij niet vergelijkbaar bent met iemand die functioneert binnen de reguliere arbeidsmarkt. En ja, dat zie je simpelweg terug in je inkomen.

Je zegt zelf dat je 25-40% procent slechter functioneert dan je collega's. Dus 25-40% minder salaris dan je collega's zou prima zijn volgens Nederlandse begrippen. Het werkt wel 2 kanten op natuurlijk.

Edit: Oh, en ik kwam er achter dat een oud collega van mij (iets ouder), in een lagere functie dan ik (ik deed het zelfde werk, plus nog wat extra zaken er bij), 30% meer verdiende dan ik. Dus ja, in de normale arbeidsmarkt zie je ook grote verschillen in loon. Dat heeft gewoon ook te maken met het onderhandelen. De een weet er nu eenmaal meer uit te halen dan de ander.

[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 27-08-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je hebt ook mensen die bij gewone werkgever werker die een jobcoach hebben, dat is niet alleen in de WSW hoor.

Ja ik kan op mezelf wonen, maar dan kan ik dus niet meer mijn vriendin bezoeken mijn inkomen is ook te laag om haar hier heen te halen, dus daarom is het voor mij geen optie. Of dacht je ik kan er mee leven mijn vriendin 1x per 2 jaar te zien?

Er zouden wat mij betreft wel zaken in WSW mogen veranderen, want je maakt de kat wijst dat nieuwkomers op arbeidsmarkt direct 100% functioneren die hebben ook een paar jaar nodig om op die 100% te komen en sommige werknemers zijn nou eenmaal productiever dan andere maar op helpdesk maak je geen productie dus dan kun je ook moeilijk zeggen jantje presenteer 60% en pietje presenteer 100%.

Mijn salaris is alleen veel als je het vergelijkt met Chinees salaris en ja ik weet ook wel dat ik veel meer kan sparen dan meeste ondanks dat zij een hogere inkomen hebben.

( Ik moet trouwens wel melden dat je als WSW medewerker niet kan onderhandelen over je loon want in de WSW CAO staat gewoon dat ze je 5 jaar lang in minimum loon kunnen laten werken in kader van zogenaamd ontwikkeltraject. )

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 27-08-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nieuwkomers hebben niet veel ervaring. Maar als iemand klaar is met een opleiding en in z'n vakgebied werk zoekt, die gaat er echt geen jaren over doen om op 100% te komen, die kennis heeft ie al. Dus ja, daarvan verwacht ik toch echt binnen 2 maanden dat ie 100% inzetbaar is.

Op mijn werk krijg je eerst een halfjaar contract. Als je in dat halfjaar je niet hebt bewezen, dan ga je er gewoon uit. Investeren in mensen is prima, maar als die investering zich niet terug kan verdienen, is het zonde van de tijd en geld. Dus nee, we geven nieuwe werknemers zeker geen 2 jaar om naar 100% te komen. We zijn geen liefdadigheidsinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook half jaar contracten, in WSW krijg je ook niet direct vast contract maar om het niet verlengd krijgen zou ik al iemand in elkaar moeten slaan of niet mee werken in het ontwikkeltraject dus ik maak me bij me huidige werkgever nog geen zorgen dat ik geen contract verlengd krijg.

Ik maak me wel zorgen dat ik later pas mee loon krijg vanwege slecht economische situatie van het bedrijf en volgens mij maakt het hun geen ruk uit als ik al 100% functioneer voor werkzaamheden die ik doe in die zin geloof ik niet dat mijn presenteren daar alleen mee te maken heeft, ze kunnen ook gewoon vanuit het bestuur gezegd hebben: We trekken ons oud beleid terug en aangezien in CAO 5 jaar staat hebben onze werknemers toch geen been om op te staan.

Dus ik had eigenlijk dat intake gesprek met die casemanager moeten opnemen, helaas niet gedaan, maar wie doet dat nou gesprekken opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat is nu eigenlijk je punt? Je hebt toch zelf die WSW-baan toegezegd en wist toch dat je onder deze CAO zou vallen? Dan wist je toch ook dat je niet meer salaris zou gaan krijgen de eerste vijf jaren? Overigens verdien je nog bijna 10 euro per uur. Op de KPN helpdesk waar ik een bijbaantje had, was dat rond de 9 euro en dat gold ook voor oudere mensen die daar fulltime werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Mag ik eens heel simpel vragen wat je verdient?

Want als ik het volgende stukje erbij pak
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:13:
Ik hoor overal dat starters in de ICT achter helpdesk minimaal € 1500 krijgen en ik krijg niet eens een arbeidscontract bij de ICT afdeling en heb ook niet echt het gevoel dat WSW het beste met mij voor heeft, ik heb eerder gevoel dat ik goedkope werkkracht ben.

Mijn punt is dan ook dat WSW echt op de schop moet, ik functioneer gewoon goed en laat ik nou 25% a 40% slechter functioneren dan mijn meer ervaren collega's en ik heel soms wat begeleiding nodig en goed misschien inderdaad wel wat assertiviteit training, maar ik vind onterecht dat alles bij mij neergelegd word terwijl sommige mensen gewoon zo bot zijn als de pest.
Dan zou je dus volgens je eigen woorden max 60% van die 1500 mogen krijgen, en daar moeten dan ook nog begeleidingskosten vanaf en wat assertiviteits trainingen.

En ik zie ook nog iets staan dat je 2 maanden op vakantie wilt, dus die kan je er ook nog vanaf trekken.

Of laat ik het eens anders vragen, zou jij momenteel bij getronics/kpn aan de slag willen gaan voor 900 per maand? En dat bedrag moet dan nog fors omlaag, want dat is enkel die 60% , dus zonder extra vakantiemaand, zonder begeleiding en zonder assertiviteits trainingen.

Dan zit je beter op minimumloon niveau dan op wat je zelf beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb niet gezegd dat ik niet 100% functioneer, het was als voorbeeld bedoeld voor de absurde subsidie, naar mijn mening fuctioneer ik in mijn werkzaamheden wel degelijk 100%, wat ik dus schrijf is dat ik natuurlijk niet zo goed ben als mijn collega´s nou ja stel die krijgt dan € 2000 +-.

Ik krijg gewoon minimumloon, je kunt namelijk niet minder betaald krijgen. Maar plan van regering is dat mensen naar vermogen gaan werken en daar ben ik voorstander van.

Die 2 maanden vakantie zijn betaald, ik heb namelijk 4 weken gewoon verlof en ik bouw genoeg compensatie uren op om een 2e maand te gaan zonder ik onbetaald verlof moet opnemen. Begeleidings- kosten zijn nihil, er komt gewoon een man een paar keer in het jaar je evalueren en that's it. De persoon die je aan stuur op je werk is daar echt niet speciaal voor aangenomen het is gewoon zijn taak de helpdesk aansturen.

Nou ik zou sowieso nog even wat meer ervaring op bouwen bij bedrijf waar ik nu rond loop omdat ik sinds 2 maanden werk in totaal andere omgeving, maar men kan je geen € 900 per maand betalen, ze dienen je minimaal 1435 brutto te betalen.

Nou ik zou alleen al vanwege mijn certificaten en diploma meer verwachten dan € 1435, maar het is helaas niet anders en enige optie is of geduld hebben of andere werkgever zoeken, maar dat is ook beetje mijn vraag zit een andere werkgever erop te wachten dat ik maar 10 maanden per jaar wil werken en er 2x 1 maand per jaar weg ben.

Bij mijn huidige werkgever gaat dat. Overigens trainingen en cursussen krijg je bij gewone werkgever ook en als je in een team werkt is er ook iemand die de leiding heeft.
XeNeRgY schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:58:
Wat is nu eigenlijk je punt? Je hebt toch zelf die WSW-baan toegezegd en wist toch dat je onder deze CAO zou vallen? Dan wist je toch ook dat je niet meer salaris zou gaan krijgen de eerste vijf jaren? Overigens verdien je nog bijna 10 euro per uur. Op de KPN helpdesk waar ik een bijbaantje had, was dat rond de 9 euro en dat gold ook voor oudere mensen die daar fulltime werkten.
Nou dat is juist het punt, zij hebben gezegd dat zij maar 2 jaar hanteren, maar nu is het plots van dat is tussen 2 en 5 en afhankelijk van he functioneren.

Ik ben trouwens 23 jaar, dus als iemand onder de 23 mijn salaris krijgt ben ik direct met je eens dat veel krijgt voor zijn leeftijd maar ik heb al de leeftijd bereikt waar je minimaal 100% minimum loon krijgt en ik grijp € 1500 aan als voorbeeld omdat ik echt geen € 2000 verwacht daar heb ik gewoon te weinig ervaring voor.
Gomez12 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:13:
Mag ik eens heel simpel vragen wat je verdient?

Want als ik het volgende stukje erbij pak

[...]
En ik zie ook nog iets staan dat je 2 maanden op vakantie wilt, dus die kan je er ook nog vanaf trekken.

Of laat ik het eens anders vragen, zou jij momenteel bij getronics/kpn aan de slag willen gaan voor 900 per maand? En dat bedrag moet dan nog fors omlaag, want dat is enkel die 60% , dus zonder extra vakantiemaand, zonder begeleiding en zonder assertiviteits trainingen.

Dan zit je beter op minimumloon niveau dan op wat je zelf beschrijft.
Gelukkig werkt dat niet zo in Nederland anders kregen de MBOers € 1000 brutto en de HBOers € 1500 bijvoorbeeld, dus er is op zijn minst nog een minimum wat betaald dient worden en dat geld dus ook voor die arbeider die geen diploma heeft of certificaten en dat is juist reden waarom ik meer wil want ik heb wel een diploma en certificaten.

Maar als we hebben over voorwaarden zoals een eindejaars uitkering, die krijg ik dan wel en dat is ongeveer € 500 brutto, maar als je dan gaat rekenen buiten die eindejaars uitkering en vakantie geld dan krijg je met uitkering ongeveer € 359 minder per maand, nou die heb je zo bij elkaar hoor want je hebt genoeg vrije tijd, ik wil daar niet mee zeggen dat ik dat zou doen want ik werk niet zwart.

Maar goed hier is mijn punt dan: Werken loont nauwelijks in Nederland, ik kan me wel werkzaamheden bedenken waar je heel goed mee verdient bijvoorbeeld prostitutie en dan nog zwart ook of gewoon op marktplaats wat handel doen.

Ik heb overigens altijd mee gewerkt met UWV want ik wou graag aan werk en daarom heb ik aanbod om in WSW te werken maar geaccepteerd want het is nog altijd beter dan een uitkering.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 27-08-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-04 09:09
TS dus als ik het goed begrijp
• De overheid heeft voor jou jarenlang een uitkering betaald;
• De overheid laat jou een gratis opleiding volgen + bijbehorende certificaten;
• De overheid zoekt voor jou een baan.

Vervolgens
• Klaag jij dat de reistijd te ver is terwijl 50% van nederland zo ver reist om naar werk te komen;
• Vind jij dat het salaris te laag is.

Zaken om rekening mee te houden waarom je minder verdient dan je collega's
• Je zit in een WSW traject ..;
• Je collega's hebben minder begeleiding nodig en snappen zaker sneller;
• Zijn flexibeler ( wel een rijbewijs, wel bereid te verhuizen );
• Hebben hun loopbaan efficienter ingericht.

Kortom als je het niet bevalt doe er wat aan en loop niet te klagen op de hand die je voedt ...

Je zou bijvoorbeeld ook een jaartje niet naar je vriendin kunnen gaan en je rijbewijs halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Ik snap dat je graag meer verdient maar als starter is het niet raar dat je een starterssalaris krijgt. Verder zie ik het ook niet wat het probleem is om 2 uur per dag te reizen, menig detacheerder maakt meer uren.

Tevens begrijp ik dat jeje vriendin graag wilt zien maar ik betwijfel dat een werkgever accepteert dat je 2x1 maand wegblijft (waar ik zit bv zowieso niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 23:37

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hoe ver woont die vriendin wel niet dat jij niet 2x per jaar een retour ticket van dat salaris kan betalen als je thuis woont?

Je zou deze periode ook gewoon kunnen zien als investering in jezelf, ja je krijgt misschien iets minder betaald dan andere met dezelfde opleiding maar jij hebt wel een ingebouwde baangarantie en extra hulp waar nodig is, dat is ook wat waard. Zie het gewoon als een goed betaalde stage en zorg voor een nuttige besteding van je reistijd (ik lees altijd de krant of een boek onderweg en voila de tijd vliegt).

Misschien komt het doordat ik wat meer ervaring heb met wat mensen over hebben voor een "opleiding" maar je hoeft echt niet te klagen. Ik ken mensen die ouder dan 30 zijn, veel minder dan minimum loon betaald krijgen (600/700 pond) en alleen huisvesting in de bieb kunnen betalen (ja dat kan hier, krijg je een bed + bureau).

Ik denk dat je voor jezelf een keer een stap terug moet nemen en moet relativeren wat je nu wel hebt en wat dat je waard is. Vergeet ook niet dat dit een springplank in je carriere is (van werkloos naar werkend) waardoor het verschil tussen uitkering en salaris in de komende 10/20/30/40 jaar alleen maar toe gaat nemen.

Denk positief :-) Het is je eerste echte baan en maak hier eens een paar jaar vol, bedenk wat je binnen wat je nu kan en mag doen leuk vindt en probeer via solliciteren/cursussen die richting in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn vriendin woont aan de andere kant van de wereld, een retour ticket kost tussen de € 600 en € 800, voor December heb ik voor mijn retour vliegticket € 614 betaald nou goed en ik ben laatste keer geweest eind februari en kwam terug in begin April.

Dus ik heb haar nu ruim al 5 maanden niet gezien en moet nog ruim 4 maanden wachten tot ik weer terug ga en persoonlijk vind ik wel belangrijk om vaker dan 1x per jaar te gaan want anders is de tijd er tussen veel te lang, ik laat er niet teveel over los, maar ik heb gewoon een long distance relation en dat kost ook wel veel geld en mijn huidige salaris heeft ook tot gevolg mocht ze in Nederland met mij samen willen gaan wonen dan kan ik dat wel vergeten want mijn salaris is te laag.

En verder moet ik zoveel mogelijk sparen omdat ik een vermogen op moet bouwen aangezien ik geen spaarpotje van me ouders gekregen heb, dus ik probeer er wel degelijk het beste van te maken. Alleen ik had wat vragen en vroeg me af of wel zo normaal was mijn salaris.

Dit topic maakt in iedere geval wel duidelijk dat mijn salaris niet zo raar is als ik mijn werk maar niet als werk zie maar als stage.

Ik lees ook in trein de krant hoor, maar omdat mijn reiskosten vergoeding niet toereikend is fiets ik naar het station, niet dat bus snellere is, maar ik heb niet eens geld voor de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar je vriendin kan toch ook hier naartoe komen? Zelfs als zei daar te weinig voor verdient kan je altijd nog haar ticket betalen, neem aan dat die niet veel duurder zal zijn dan jouw retourtje.
Dus ja. 2x 4 uur werken, met 1 uur pauze, met nog eens 2x 1 uur reistijd, ben je 11 uur van huis. Dat is voor meer dan 50% van de werkende fulltimers het geval, daar ben je niet een uitzondering in.
Voor mij geen schijn van kans dat ik permanent 2x1 uur zou gaan reizen per dag, dus ik kan wel begrijpen dat TS er ook niet op zit te wachten. En ook al weet ik dat statistieken op het internet traditioneel uit een donker lichaamsdeel komen, het is wel onzin: http://www.verkeersnet.nl...st-gemiddeld-uur-per-dag/

Echter hoewel dat vervelend voor TS is, is het verder niet echt relevant, het is niet het probleem van de werkgever, moeten ze hun bedrijf maar verplaatsen zodat jij dichter bij woont? En het zou leuk zijn als je WSW mannetje je een bedrijf dichterbij aanbiedt, maar de vraag is of die er uberhaupt is, tenzij je groenvoorziening wilt doen.
Maar als we hebben over voorwaarden zoals een eindejaars uitkering, die krijg ik dan wel en dat is ongeveer € 500 brutto, maar als je dan gaat rekenen buiten die eindejaars uitkering en vakantie geld dan krijg je met uitkering ongeveer € 359 minder per maand, nou die heb je zo bij elkaar hoor want je hebt genoeg vrije tijd, ik wil daar niet mee zeggen dat ik dat zou doen want ik werk niet zwart.

Maar goed hier is mijn punt dan: Werken loont nauwelijks in Nederland, ik kan me wel werkzaamheden bedenken waar je heel goed mee verdient bijvoorbeeld prostitutie en dan nog zwart ook of gewoon op marktplaats wat handel doen.
Ik zou zeggen, probeer die prostitutie optie (of handel op marktplaats). Als je het ethisch een probleem vindt om het zwart te doen, kan je ook gewoon belastingaangifte over doen hoor. Hou er wel rekening mee dat je nu ook bijvoorbeeld pensioen opbouwt en dan niet.

Ik ben het met je eens dat het verschil tussen werken en niet werken vaak te klein is, maar dan heb ik het wel over mensen die er nagenoeg (of helemaal) op achteruit gaan als ze gaan werken door verlies van alle extra potjes die ze nog wel in de bijstand kregen, jij gaat er nog ruim op vooruit.
Begeleidings- kosten zijn nihil, er komt gewoon een man een paar keer in het jaar je evalueren en that's it. De persoon die je aan stuur op je werk is daar echt niet speciaal voor aangenomen het is gewoon zijn taak de helpdesk aansturen.
Maar die heeft wel extra tijd nodig om jou te begeleiden tov andere werknemers, en dat is geen vrijwilligerswerk.

Anyway uiteindelijk is het gewoon redelijk simpel: jij denkt dat je bij een ander bedrijf beter verdient met minstens dezelfde arbeidsvoorwaarden (2 maanden vakantie per jaar), oftewel ga solliciteren. Waarschijnlijk kom je erachter dat ze je of niet willen (blijkbaar kost die begeleiding + het risico de bedrijven toch nog flink wat), of dat hun arbeidsvoorwaarden niet zo heel veel beter zijn. Maar misschien heb je wel gelijk en willen ze je tegen beter salaris, 2 maanden vakantie en met beetje geluk ook nog dichter in de buurt, nou dan ben je blij.

Maar er is in ieder geval geen enkele reden om niet te solliciteren, wat is het mogelijke nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je haalt er nogal wat zaken bij die niet ter zake doen. Bijvoorbeeld die hork van een collega of een vriendin die aan de andere kant van de wereld woont. Dat heeft niets met je inkomen en je relatie met je werkgever te maken.

Ik begrijp dat het frustrerend is, maar je hebt nu wel werk. Vanuit werk is het makkelijker solliciteren. Je hebt ook een flexibele werkgever op het gebied van arbeidstijden. Die twee maanden per jaar vrij ga je ergens anders misschien niet lukken. Wees dus eerlijk over de zaken waarbij je het wel goed voor elkaar hebt. Geld is maar één aspect. Wat betreft die afspraken die gemaakt zijn, maar nu worden tegengesproken, ga eens met je begeleider praten. En voortaan dit soort zaken op papier zetten.

Ik zou rond blijven kijken en reageren op vacatures die je wat lijken, maar realiseer je dat als je in een normale baan komt, het niet opeens koek en ei is. Dan verdien je misschien enkele honderden euro's meer, maar zal er minder rekening worden gehouden met je handicap en je vrijetijdswensen. Het is dus zaak dat te onderzoeken en die zaken af te wegen. Je kunt niet alles hebben. In ieder geval niet als je vanuit jouw situatie komt. Dat lijkt oneerlijk, maar de werkgever heeft andere belangen met vaak terechte argumenten.

Nog even over die vriendin. Jij gaat altijd naar haar, maar zij kan ook naar jou toe komen. Ik begrijp wel dat je dan 24 uur per dag bij haar wilt zijn, maar je kunt dan wellicht wel wat doorwerken in die tijd dat ze hier is. Dat je dan bijvoorbeeld halve dagen werkt. Dan zie je elkaar nog genoeg, maar kost het je maar een halve maand. Dit geeft wat ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou zoals gezegd is ik kan mijn vriendin niet eens hier heen halen want ik kan niet garant staan en zij kan echt niet zomaar hier heen komen, dus daarom vrees ik ook wel dat andere werkgever wellicht niet zoveel respect voor mijn prive leven kan opbrengen.

Overigens als ik naar haar ga dan zorg ik er meestal ook wel voor dat ik toch een beetje vakantie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Anoniem: 318025 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 09:12:

Ik lees ook in trein de krant hoor, maar omdat mijn reiskosten vergoeding niet toereikend is fiets ik naar het station, niet dat bus snellere is, maar ik heb niet eens geld voor de bus.
Als ik het trouwens goed heb krijg je bijna 1150 euro netto? Daar kan je dus bijna 2x per maand voor van vliegen naar je vriendin zeker aangezien je door thuiswonen bijna geen vaste lasten hoeft te hebben.

Ik krijg 0 euro reiskosten vergoeding en hoor je mij klagen? Je moet niet verwachten dat voor je werk altijd alles maar betaald gaat worden, er zijn kosten verbonden aan het hebben van werk helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja zoiets krijg ik inderdaad, maar met een vliegticket ben je nog niet daar hoor, want ik moet ook een visum regelen, hotels, eten, uitstapjes dus maak er maar € 2000 + - van, maar met uitstapjes ga je daar over omdat je dan niet een hotel voor 1 maand kan boeken dus wat meer betaald.

Er zijn inderdaad wel eens collega's geweest die me vroegen waar ik werkte omdat ik naar andere kant van wereld ga paar keer per jaar.

@swtimmer als jij 0 reiskosten vergoeding krijg? Mag ik dan vragen hoeveel km jij van je werk woont? Meeste werkgever vergoeden per km boven een x aantal km's.

En als ik geen KM vergoeding zou krijgen dan zou het verschil met een uitkering nog maar zeer klein zijn, dus dat is wel van belang, overigens hebben ze al stukken in CAO veranderd want eerst was het zo dat je niet onder minimum loon grens mocht uitkomen en je dus al je reiskosten vergoed zou krijgen en nu is gewoon je krijgt 10 cent per km met maximum van 60km per dag.

Mijn collega's onder andere CAO die voor niet WSWers hebben dan weer nadeel dat ze de reiskosten vergoeding niet krijgen in hun vakantie en dat krijg ik wel omdat mijn reiskosten vergoeding dus gewoon een gemiddeld is dus ik krijg 12 maanden het zelfde ( Of ik moet van locatie veranderen, ik heb eerste half jaar namelijk maar 15 min hoeven lopen om op werk te komen ).

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 28-08-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Anoniem: 318025 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:27:

Er zijn inderdaad wel eens collega's geweest die me vroegen waar ik werkte omdat ik naar andere kant van wereld ga paar keer per jaar.
Je bedoelt hier vast andere mensen dan je collegae, want die weten neem ik aan waar je werkt :-)
@swtimmer als jij 0 reiskosten vergoeding krijg? Mag ik dan vragen hoeveel km jij van je werk woont? Meeste werkgever vergoeden per km boven een x aantal km's.
Dat maakt niet uit, in mijn contract staat geen aantal uren die ik moet werken en krijg ook geen vergoeding voor reizen, waar het niet uitmaakt hoever ik van mijn werk af ga wonen.

Maar ik denk serieus dat jij je mindset gewoon moet aanpassen. Het gewoon zien als een goed betaalde stageplek en zorgen dat je maximaal leert binnen de tijd dat je daar zit. Probeer ook niet je chef(s) tegen je te krijgen door constant over je salaris te beginnen. Bij de meeste bedrijven zijn hiervoor de wat meer vaste momenten (1x per jaar ofzo) en doe het dan daarin.
( Of ik moet van locatie veranderen, ik heb eerste half jaar namelijk maar 15 min hoeven lopen om op werk te komen ).
Dus eigenlijk heb je er "zelf" voor gekozen zoveel reistijd te hebben? Oorspronkelijk woonde je wel in de buurt van je werk?

[ Voor 10% gewijzigd door swtimmer op 28-08-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is beetje probleem, ik ben in loondienst en daarom vind ik moeilijk om mij werk als stageplek te zien, en persoonlijk vind ik ook dat niet duidelijk genoeg gecommuniceerd word want eerst dacht ik ben gewoon intern gedetacheerd.

Oh okay dus jij hebt een 0 uren contract? Nou bedrijf waar ik werk is groot en soms vertel ik wel eens dat ik naar andere kant van wereld ga, maar dat vertel ik alsof het echt puur vakantie is en dan zeggen ze waar werk jij, omdat zij het niet kunnen?

Ik probeer me baas niet tegen me te krijgen en ik spreek ze toch bijna nooit, heb dan ook hekel aan evaluatie gesprekken, dat gaat namelijk zo: Mijn begeleider of te wel collega is positief, maar mijn case manager en baas die ik nauwelijks zie zoeken zich altijd wel wat negatief.

Ja oorsprokelijk was mijn werkplek wel 15 min lopen, maar er was geen werk meer en dat remde me behoorlijk en ik was me vervelen en toen kwam mijn case manager aan dat hij een nieuwe plek gevonden had en dat was bij een externe klant alleen wel 35km van mij thuis.

( Ik word door de externe klant wel veel betere verzorgd dan wanneer ik intern werkte, ik krijg gratis goed verzorgde lunch, thee, koffie, cup a soup en er is airco, maar goed dat is allemaal van de klant )

Ik heb er dus ja op gezegd omdat ze geen andere plek voor mij hadden en opzich bevalt het me er ook wel, mijn collega's maken veel goed maar iedereen heeft wel eens slechte zin en weet zeker dat iedereen wel eens klaagt over zijn salaris zelfs die mensen die al zoveel verdienen.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 28-08-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 02-04 15:28

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Anoniem: 318025 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:48:
Dat is beetje probleem, ik ben in loondienst en daarom vind ik moeilijk om mij werk als stageplek te zien, en persoonlijk vind ik ook dat niet duidelijk genoeg gecommuniceerd word want eerst dacht ik ben gewoon intern gedetacheerd.

Oh okay dus jij hebt een 0 uren contract? Nou bedrijf waar ik werk is groot en soms vertel ik wel eens dat ik naar andere kant van wereld ga, maar dat vertel ik alsof het echt puur vakantie is en dan zeggen ze waar werk jij, omdat zij het niet kunnen?

Ik probeer me baas niet tegen me te krijgen en ik spreek ze toch bijna nooit, heb dan ook hekel aan evaluatie gesprekken, dat gaat namelijk zo: Mijn begeleider of te wel collega is positief, maar mijn case manager en baas die ik nauwelijks zie zoeken zich altijd wel wat negatief.

Ja oorsprokelijk was mijn werkplek wel 15 min lopen, maar er was geen werk meer en dat remde me behoorlijk en ik was me vervelen en toen kwam mijn case manager aan dat hij een nieuwe plek gevonden had en dat was bij een externe klant alleen wel 35km van mij thuis.

( Ik word door de externe klant wel veel betere verzorgd dan wanneer ik intern werkte, ik krijg gratis goed verzorgde lunch, thee, koffie, cup a soup en er is airco, maar goed dat is allemaal van de klant )

Ik heb er dus ja op gezegd omdat ze geen andere plek voor mij hadden en opzich bevalt het me er ook wel, mijn collega's maken veel goed maar iedereen heeft wel eens slechte zin en weet zeker dat iedereen wel eens klaagt over zijn salaris zelfs die mensen die al zoveel verdienen.
Eerlijk gezegd denk ik dat je houding het belangrijkste is wat je moet zien te veranderen. Ten eerste, je prive situatie is niet iets waar het bedrijf waar je werkt rekening mee moet houden. Niet via de WSW en ook niet bij een "normale" baan. Je krijgt een afgesproken loon (soms via CAO, soms onderhands afgesproken) voor het werk wat je levert.

Als je graag bij dit bedrijf wil blijven en toch meer wil verdienen moet je je waarde voor het bedrijf zien te bewijzen en ook kunnen beargumenteren bij je leidinggevenden. Je zult hier met valide redenen aan moeten komen die voor het bedrijf relevant zijn zoals bijvoorbeeld een groei in kennis, ervaring en misschien een ander takenpakket dan initieel overeengekomen. Redenen als ik moet twee keer per jaar een maand naar mijn vriendin toe of iets dergelijks zijn niet relevant voor het bedrijf. Ook een reden als bij een ander bedrijf zou ik meer verdienen of mijn collega's verdienen meer zijn niet relevant.

Als je niet bij dit bedrijf wilt blijven of denkt dat je het ergens anders beter kan krijgen moet je hier zelf iets voor doen, iemand anders doet het niet voor je. Je moet dan zelf op zoek naar ander werk. Let dan ook op zaken zoals secundaire arbeidsvoorwaarden als reiskostenvergoeding, pensioen, vrije dagen en eindejaars uitkeringen/bonus regelingen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat klopt ze hoeven er geen rekening mee te houden, maar wat heeft een bedrijf aan allemaal gestressed medewerkers of medewerkers die constant chagrijnig zijn? Maar ik heb gewoon met mijn case manager afgesproken ik werk elke vrijdag gewoon 4 uur langer en die spaar ik op.

Dus in feite is die 2e vakantie van een maand gewoon opgespaard, ik heb al die uren immers gewerkt en krijg ze niet uitbetaald dus neem ik ze op als verlof.

Natuurlijk wil ik me bewijzen, maar ik hoef niet direct op niveau van de senior netwerkbeheerder te zitten, ik kan me ook gewoon bewijzen door mijn werkzaamheden op helpdesk zo goed mogelijk uit te voeren en daarin te groeien.

Kijk ik zocht wat antwoorden aangezien mijn case manager natuurlijk niet neutraal zijn en op internet is dat eerder het geval. En natuurlijk ga ik gewoon die assertiviteit cursussen doen ook al vind ik ze o zo saai en mijn houding stja weet je op het werk ben ik zeer zakelijk, spreek iedereen met u aan enzo dus verschilt wel beetje dan mijn internet houding maar daar moet je echt in groeien want kan me moeilijk voorstellen dat gemiddeld MBOer zo'n goeie houding heeft als ik zie wat daar rond loopt en uiteindelijk ook nog door KPN ( getronic's ) word aangenomen.

Oh en in WSW valt niet te onderhandelen, ik krijg straks van werkvoorzienigschap waarschijnlijk gewoon brief thuis dat mijn contract verlengd is, want meeste mensen grijpen dat aan om salaris verhoging te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 02-04 15:28

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Dat weet ik, mijn vrouw is WAJONG-er dankzij een lichamelijke handicap en ik heb wat kennissen die in de WAJONG hebben gezeten maar een "normale" baan hebben aangenomen, ik zit dus redelijk in het wereldje.

In de huidige regeling krijg je een afgesproken loon, als je dit te weinig vindt dan zul je moeten zien of je buiten de WSW om aan de slag kan bij dat bedrijf of op zoek gaan naar een andere baan. Uren opsparen is een constructie die bij meer bedrijven voorkomt, dat kun je ook prima bespreken met een eventuele nieuwe werkgever.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik zelf ben ook WAJONG-er en zonder diploma word je al helemaal niet serieus genomen dan kom je gewoon inpak werkzaamheden te doen, dus ik heb zover niet laten komen en via re-integratie bureau een opleiding in ICT kunnen volgen.

Ik wou in eerste instantie ook gewoon bij normaal bedrijf bedrijf stage lopen, maar er was geen stage te vinden en toen heb ik via connecties bij UWV een stageplek kunnen regelen bij dat WSW bedrijf, maar omdat ik een dienstcontract aangeboden kreeg heb ik gezegd van laat me dan maar met mijn dienst contract daar gaan werken.

En na tijd kreeg ik mijn diploma omdat hoofd ict getekend had dat ik de taken in mijn werkzaamheden uitgevoerd zou hebben die je normaal bij stage doet.

Jouw vrouw werkt ze in de WSW?

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 28-08-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Realiseer je dan maar meteen dat je zo ongeveer het enige bedrijf in Nederland hebt gevonden waar je een gratis goed verzorgde lunch krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh dat is dus niet voor de werknemers van de klant zelf, wij zijn in feite gasten daar en voeren werkzaamheden voor deze klant uit.

Dus het bedrijf waar ik voor werk ( dat wsw bedrijf ) geeft me geen gratis lunch, het komt van de klant.

De werknemers van de klant betalen er € 28 ofzo voor heb ik gehoord.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 28-08-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
Oja TS besef ook eens dat menig collega met zo'n "dik" salaris niet 1150 euro netto overhoudt na al zijn vaste lasten om lekker naar eigen wens te besteden en niet voor 4000 euro per jaar op vakantie gaat.

*knip* Doe eens niet generaliseren

[ Voor 31% gewijzigd door SmartDoDo op 28-08-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is toch iedere zijn eigen keuze om thuis te blijven wonen of op jezelf te gaan wonen met alle lasten van dien? Overigens ik betaal gewoon kostgeld en dat al sinds me 18e en een Wajong is bedoeld voor mensen die moeilijk werk kunnen krijgen door hun beperking of school achterstand in mijn geval dan.

Die zelfde mensen die hekel hebben aan wajongers ( Die profiteren waar ze recht op hebben ) zullen zelf ook blij zijn als ze een WW krijgen nadat ze werkloos geworden zijn.

Ik ben zeker bereid om iets aan mijn situatie te veranderen, maar in deze wereld ben je nergens zonder geld dus ik spaar hard van mijn magere loon, dus om je eens een andere beeld te geven: van de 1150 die ik krijg gaan er € 200 naar mijn ouders, € 22,50 gaat naar mijn mobiel abonnement en ongeveer € 10 aan overige verzekeringen en als je afvraagt wat met mijn zorgverzekering gebeurd is, die heb ik in 1x voor heel 2011 betaald.

De rest wat overblijft gaat dus direct naar de spaarrekening om rente over te krijgen en een vermogen op te bouwen en ervoor te zorgen dat ik leuke tijd kan hebben met mijn vriendin wanneer ik daar ben.

Overigens die Wajong uitkering is ook betaald door de belasting die mijn hardwerkende vader al heel lang afdraagt, dus je kunt dan wel zeggen nee dat geld komt van iedere belasting betaler, maar mijn vader heeft al meer belasting betaald dan ik aan uitkering genut heb en weet je ik heb altijd mee gewerkt dat terwijl ik geen sollicitatieplicht heb en ik werkte al vanaf me 14e en heb meerdere krantenwijken gehad en ben met een wijk blijven lopen tot TNT de werkzaamheden ging uitvoeren en ik me eerste baantje kwijt was.

Nee ik vind dus echt niet dat ik onterecht klaag hoor, maar misschien zijn er mensen die het andere niet gunnen dat ze het op hun eigen manier met minimum salaris toch best goed voor elkaar hebben en weet je ik heb ook geen gevulde spaarpot mee gekregen van me ouders ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
Anoniem: 318025 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:41:
Het is toch iedere zijn eigen keuze om thuis te blijven wonen of op jezelf te gaan wonen met alle lasten van dien? Overigens ik betaal gewoon kostgeld en dat al sinds me 18e en een Wajong is bedoeld voor mensen die moeilijk werk kunnen krijgen door hun beperking of school achterstand in mijn geval dan.
Als je zo moeilijk werk kunt vinden door je beperking of school achterstand waarom klaag je dan op de baan die de overheid je heeft verschaft?
Die zelfde mensen die hekel hebben aan wajongers ( Die profiteren waar ze recht op hebben ) zullen zelf ook blij zijn als ze een WW krijgen nadat ze werkloos geworden zijn.
Er is een verschil met een sociaal vangnet omdat je anders de rekeningen niet kunt betalen door het wegvallen van je baan of een (fysieke) handicap. En iemand die een wajong krijgt omdat die leer achterstand heeft maar niet wil werken voor miniumloon.
Ik ben zeker bereid om iets aan mijn situatie te veranderen, maar in deze wereld ben je nergens zonder geld dus ik spaar hard van mijn magere loon, dus om je eens een andere beeld te geven: van de 1150 die ik krijg gaan er € 200 naar mijn ouders, € 22,50 gaat naar mijn mobiel abonnement en ongeveer € 10 aan overige verzekeringen en als je afvraagt wat met mijn zorgverzekering gebeurd is, die heb ik in 1x voor heel 2011 betaald.
Dus je houdt alsnog 900 euro netto in de maand over.
De rest wat overblijft gaat dus direct naar de spaarrekening om rente over te krijgen en een vermogen op te bouwen en ervoor te zorgen dat ik leuke tijd kan hebben met mijn vriendin wanneer ik daar ben.
Een wajong is niet bedoeld om 4000 euro per jaar aan een 2 maandelijke vakantie door heen te brassen. En als je naast je vakantie nog vermogen opbouwt waarom haal je dan niet eens je rijbewijs? Zodat je iets aan je eigen situatie kunt veranderen.
Overigens die Wajong uitkering is ook betaald door de belasting die mijn hardwerkende vader al heel lang afdraagt, dus je kunt dan wel zeggen nee dat geld komt van iedere belasting betaler, maar mijn vader heeft al meer belasting betaald dan ik aan uitkering genut heb en weet je ik heb altijd mee gewerkt dat terwijl ik geen sollicitatieplicht heb en ik werkte al vanaf me 14e en heb meerdere krantenwijken gehad en ben met een wijk blijven lopen tot TNT de werkzaamheden ging uitvoeren en ik me eerste baantje kwijt was.
Het gaat er niet om wat je vader heeft bijgedragen aan deze samenleving maar wat jij doet voor deze samenleven. I.p.v. dat je blij bent met de kansen die de overheid je heeft gegeven loop je te zeuren op het feit dat je te weinig salaris krijgt.
Nee ik vind dus echt niet dat ik onterecht klaag hoor, maar misschien zijn er mensen die het andere niet gunnen dat ze het op hun eigen manier met minimum salaris toch best goed voor elkaar hebben en weet je ik heb ook geen gevulde spaarpot mee gekregen van me ouders ofzo.
Iemand die hard werkt in een fabriek en met zuinig leven en sparen 2 maanden per jaar in een tropisch oord zit helemaal prima _/-\o_ . Iemand die na jarenlange uitkering, kosteloos omgeschoold wordt, 2 maanden per jaar op vakantie gaat en 4000 euro er door heen brast 8)7 ....

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is toch duidelijk waarom ik klaag? Maar goed ik ga er verder niet op in hoor want ik heb wel degelijk hard mijn best gedaan om werk te vinden, ik heb stages gelopen in de groenvoorziening en kreeg daar geen werk in en daarna heb ik stage gelopen in fabrieken.

Trouwens ik werk wel gewoon voor minimumloon maar ik wil net als iedereen ook gewoon meer verdienen, je kunt nu wel denken dat ik zo slecht mij werk doe omdat ik een WSW status heb maar dat is echt niet zo hoor, ik doe juist goed mijn werk.

Je lijkt trouwens wel jaloers dat ik na hard sparen en geen luxe nuttigen 2x per jaar 1 maand op vakantie ga en dan heel veel geld uit geef, je lijkt het een andere echt niet te gunnen, alleen als die persoon hard in een fabriek werkt? Wat zeg je van al die kantoor ICTers dan? Alsof die zo hard voor hun hoge loon werken ( Fysiek dan ).

Ohja dat geld om op vakantie gaan werk ik gewoon voor! Ik heb geen Wajong uitkering momenteel, die is bevroren, mocht ik binnen 5 jaar zonder werk zitten dan word die ontdooid.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 28-08-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
We kunnen hier lang of kort over discussiëren, maar je bent in jouw situatie niet te vergelijken met mensen in een 'normale' baan. Dan kun je twee dingen doen. Of het accepteren en tevreden zijn met de kansen die het op langere termijn nog geeft. Of iets veranderen in je situatie.

Ik heb de indruk dat je liever optie drie hebt: dat je werkgever je er een paar honderd euro bij geeft. Nu kan ik me dat wel voorstellen, dat zou ik ook wel willen :) Maar dat zie ik in jouw situatie niet zo heel snel gebeuren.

Zelf zou ik voor optie twee gaan en proberen om een betere baan te vinden. Dat vergt alleen wel een investering in tijd en/of geld. Je rijbewijs halen zodat je mobieler wordt, extra opleidingen doen, intensief naar een baan zoeken, netwerken, et cetera. Ik vraag me dan wel het volgende af: stel dat je bij bijvoorbeeld de KPN kunt gaan werken, kun je daar dan ook tegemoetkomen aan de hogere eisen die horen bij het salaris?

Overigens heb je ook nog de keus om je uitgaven te verminderen. De liefde van je leven wil je natuurlijk niet kwijt dat snap ik, maar als je andere keuzes maakt scheelt dat een boel geld. Je schreef bijvoorbeeld dat je in hotels slaapt als je bij je vriendin bent. Waarom slaap je niet bij haar thuis? Dat scheelt een boel geld. En zoals ik al eerder opperde kan ze ook hier komen om zodoende (deels) door te kunnen werken. Je vader kan wellicht garant staan zodat zij toch kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:05

Nitai

Live the life you love.

Persoonlijk zie ik niet wat het daadwerkelijke probleem is. Ongeacht je situatie, ben je in staat om te solliciteren naar een andere baan. Probeer bij eventuele afwijzingen ook te vragen naar de reden zodat je daar iets mee kan.

En klagen doet iedereen, maar je hebt er in feite zeer weinig aan. Dus zoals eerder geopperd hier, verander je instelling.

Vind je dat je meer verdient? Prima! Ga er voor, doe je best en haal er uit wat er in zit, maar klaag niet :) Die twee zaken gaan gewoon niet met elkaar samen. Werk harder, of slimmer of anders, klagen kom je echt niet verder mee.

Als ik je TS lees, en ook alle moeite die je er in stopt om de goedbedoelde adviezen hier van de hand te doen en jezelf te verdedigen, tsja, wat is dan nog het nut van het topic?

Blijf solliciteren, en je zult vast wel wat tegenkomen. Ga anders naar MBO carriere beurzen, zodat je daar wellicht wat ideeen op doet. Heb je overigens wel eens gedacht om te emigreren? Misschien is de arbeidsmarkt daar wel beter?

Lukt het allemaal niet, kun je altijd nog voor jezelf beginnen.

Mogelijkheden genoeg, dacht ik zo.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Nitai schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:05:
Persoonlijk zie ik niet wat het daadwerkelijke probleem is. Ongeacht je situatie, ben je in staat om te solliciteren naar een andere baan. Probeer bij eventuele afwijzingen ook te vragen naar de reden zodat je daar iets mee kan.
Ik gok dat het volgende het probleem is :
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:13:
ik functioneer gewoon goed en laat ik nou 25% a 40% slechter functioneren dan mijn meer ervaren collega's en ik heel soms wat begeleiding nodig en goed misschien inderdaad wel wat assertiviteit training, maar ik vind onterecht dat alles bij mij neergelegd word terwijl sommige mensen gewoon zo bot zijn als de pest.
Gecombineerd met 2 x 1 maand vakantie.

Hij ziet heel goed wat hij nodig heeft/wilt, enkel bagataliseert hij het op het moment dat er ook gevolgen aan gehangen worden.

Een werkgever zit simpelweg niet direct te springen om mensen die maar 10 maanden per jaar aanwezig zijn, gooi daar nog wat begeleiding / assertiviteits trainingen bij en menig werkgever zal het veel moeite vinden. Gooi daarbovenop nog een Wajong / WSW status en menig werkgever bedankt ervoor.

Doe die assertiviteits training, haal je vriendin 1x per jaar een maand hierheen (zodat je door kan werken) en je positie op de arbeidsmarkt verandert al heel wat.

Maarja, verlaag de 2000 euro vakanties in geld (bijv door bij je vriendin te slapen) en je geldproblemen verdwijnen ook als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Werken bij de MediaMarkt kan ik je afraden als je veel vakantie wilt. Ikzelf heb er enorm naar me zin gehad en het is een fijne werkgever. Maar meer dan minimum-loon zullen ze je -echt- niet gaan betalen behalve als je in een hogere functie zit (en die kan je de eerste 2-3 jaar wel vergeten).

Meer heb ik aan dit topic niet toetevoegen, niet genoeg gelezen etc.

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gomez12 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 01:00:
[...]

Ik gok dat het volgende het probleem is :

[...]

Gecombineerd met 2 x 1 maand vakantie.

Hij ziet heel goed wat hij nodig heeft/wilt, enkel bagataliseert hij het op het moment dat er ook gevolgen aan gehangen worden.

Een werkgever zit simpelweg niet direct te springen om mensen die maar 10 maanden per jaar aanwezig zijn, gooi daar nog wat begeleiding / assertiviteits trainingen bij en menig werkgever zal het veel moeite vinden. Gooi daarbovenop nog een Wajong / WSW status en menig werkgever bedankt ervoor.

Doe die assertiviteits training, haal je vriendin 1x per jaar een maand hierheen (zodat je door kan werken) en je positie op de arbeidsmarkt verandert al heel wat.

Maarja, verlaag de 2000 euro vakanties in geld (bijv door bij je vriendin te slapen) en je geldproblemen verdwijnen ook als sneeuw voor de zon.
Ik ook denk dat andere werkgever er niet op zit te wachten dat ik 2x per op vakantie wil ongeacht hoe ik het klaar speel.

Overigens de kosten om naar mijn vriendin te gaan kan ik moeilijk op besparen ze heeft kamer genoten en daar mag een jongen niet komen en vandaar dat ik hotel of international hotel appartement moet boeken.

Overigens bedank voor de adviezen die ik in dit topic gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dus je wilt dat je werkgever je evenveel betaald als dat andere werkgevers aan volledig arbeidsgeschikte betalen en daarnaast veel meer vakantie als dat je denkt daar te kunnen krijgen? Lijkt je dat zelf ook niet een beetje krom?

Maar goed misschien moet je gewoon minder veronderstellingen doen en gaan solliciteren, nee bij genoeg bedrijven zal het niet lukken om 2x1 maand weg te kunnen (gewoon 2x op vakantie wat jij zegt is geen probleem, probleem is de lengte 2x), maar het is nou ook weer niet zo uitzonderlijk dat het kan bij je huidige werkgever.

Maar daar komt nog bij, je negeert gewoon volledig dat als je vriendin hierheen komt je niet een volledige maand vrij hoeft te nemen, en je geen hotel hoeft te nemen want ze kan gewoon bij jou wonen.

Maar het probleem uiteindelijk is dat jij en en en wil: Je wilt en evenveel betaald krijgen als bij een normale baas, en 2 maanden vrij kunnen krijgen, en een werkgever die het extra risico van een WAJONG'er maar voor lief moet nemen, nu zijn er twee mogelijkheden: 1. dat is realistisch en dat betekend dat er een werkgever is die je wel wilt, in andere woorden: ga solliciteren. Of 2. het is onrealistisch en je moet accepteren dat je huidige werkgever je een realistisch loon geeft.

De vraag blijft, wat heb je te verliezen door te solliciteren, worst case krijg je nee te horen, maar je hebt altijd nog je huidige baan, en die hoeven nergens van af te weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 29-08-2011 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:12

Coach4All

I'm a Coach 4 All

En ik weet niet waar TS de inkomenseis voor zijn vriendin vandaan haalt, die speelt alleen bij immigratie, niet als ze hier max 3 maanden op vakantie komt.

[ Voor 2% gewijzigd door Coach4All op 29-08-2011 08:42 . Reden: Verkeerd gelezen, ging ook over zijn vriendin hier laten wonen. Maar dan staat nog steeds de vraag open waarom ze hier niet op vakantie zou kunnen komen. ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reden: Verkeerd gelezen, ging ook over zijn vriendin hier laten wonen. Maar dan staat nog steeds de vraag open waarom ze hier niet op vakantie zou kunnen komen.
Ze werkt zelf ook en ze woont in zo'n land waar die inkomens eis ook voor Visum geld en als ze zelf visum aanvragen zou dan krijg ze die al niet omdat ze toch niet genoeg geld heeft, je nmoet namelijk genoeg geld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Hoeveel sollicitaties heb je eigenlijk al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 14:45

Whuzz

Dodgeball!

Anoniem: 318025 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 09:12:
Mijn vriendin woont aan de andere kant van de wereld, een retour ticket kost tussen de € 600 en € 800,
Ok, dit gaat heel bot overkomen hoor, maar ik denk dat het overgrote deel van de mensen rond jouw leeftijd niet aan zo'n relatie zouden beginnen. Die zouden beseffen dat zo'n relatie in jouw omstandigheden een onevenredig zware last met zich mee zou brengen. Liefde maakt blind, maar niet tot in het oneindige he.

En ja, ik weet waar ik over praat. Ik heb een niet-nederlandse vriendin die sinds kort mét haar zoontje (om even aan te geven hoe groot die stap was) naar Nederland is verhuisd. Daar hebben we keihard voor moeten werken (en dat doen we nu nog, al onze vrije tijd gaat op aan het nederlands studeren voor haar en haar zoontje) en dat zal nog wel even doorgaan ook.
En weet je waar het eerste serieuze gesprek over de relatie over ging? "Moeten we dit wel doen..."
In ons geval was het antwoord "ja", waarna we geaccepteerd hebben dat dit in zou houden dat we er een hoop voor moesten laten. Zo heb ik al mijn hobbies laten vallen en gaan ook wij niet meer op vakantie. Daar heb ik toch geen tijd meer voor door het overwerk en het helpen met de taalstudies er naast.

Punt van het verhaal? Jij hebt bepaalde keuzes gemaakt die bepaalde consequenties met zich mee brengen. Aanvaard die consequenties of maak andere keuzes.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zelf sta ook achter mijn keuze voor zo'n relatie die ik nu heb en zijn best allang samen en juist daarom stop ik niet met werken en ga ik gewoon door met zelfde loon, maar meer is echt welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:13
ik denk dat we best wel wat respect mogen hebben voor de TS die ondanks zijn beperking en de mogelijkheid tot een uitkering toch zijn best doet mee te gaan met de maatschappij door deze proberen van dienst te zijn ipv alleen te genieten van een uitkering. _/-\o_

Verder is het ieder zijn eigen keus wat hij/zij doet met zijn/haar verdiende geld. De 1 koopt er een dure auto voor, een dikke flatscreen, of betaald er zijn huur mee. De TS bekostigd zijn lange afstand relatie ermee. Niets mis mee toch?

Zijn huidige werkgever heeft zijn salaris ingeschaald op het moment dat hij in dienst kwam. Daarbij is dus ongetwijfeld rekening gehouden met zijn mate van functioneren. Als de TS vindt dat hij beter presteert dan verwacht, dan mag daar dus best iets tegenover staan? Hij laat zich immers van zijn beste kant zien? Zo raar is dat toch niet? We willen dat immers allemaal. Ongeacht of we voor 100%, 80% of 20% functioneren. Een prestatie mag beloond worden.

Vanwege zijn unieke situatie is het natuurlijk lastig om iets te eisen. Maar het zou al heel wat zijn als de werkgever zijn waardering uitspreekt over de TS. Dat doet vaak al meer dan 1 of 2 tientjes per maand extra. En ik denk dat het hem ook meer om de waardering te doen is. Dus wellicht moet de insteek van een gesprek met zijn werkgever zijn met de vraag hoe de werkgever zijn prestaties beoordeelt, en niet zo zeer om een salarisverhoging te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419440

SmartDoDo schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:26:
[...]

Dat lijkt me inderdaad de meest logische eerste stap :)

En niet rot bedoeld, maar als je een WSW-indicatie hebt dan zie ik je niet zo snel even aan de slag gaan als verkoper in een winkel. Die indicatie geeft immers aan dat er grenzen zijn aan jouw capaciteiten om binnen regulier werk aan de slag te gaan. En een winkel als de Mediamarkt zie ik zo snel geen rekening houden met jouw capaciteiten. Wees dus wel eerlijk naar jezelf van je van jezelf kunt verwachten.
Ligt er natuurlijk aanwat zijn beperkingen zijn.
Ik ken zat wswers die uitbeteed zijn aan een vrije baan in een winkel als verkoper.
Vaak kijgen die winkels ook nog een geld er voor, en worden de werknemers ern
vaak gehouden door die winkel.

Ik heb zelf ook een WSW indicatie alleen is er geen werk momenteel voor mij. Al jaren niet hie rin het noorden en zit nu dus met een wajong uitkering en ik begin aankomende maand met een opleiding
wat ik zelf maar heb geregeld. Het gaat iig slechrt bij de WSW sta nu 5 aar op de wachtlijst.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 419440 op 16-09-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brombeer21 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 08:23:
ik denk dat we best wel wat respect mogen hebben voor de TS die ondanks zijn beperking en de mogelijkheid tot een uitkering toch zijn best doet mee te gaan met de maatschappij door deze proberen van dienst te zijn ipv alleen te genieten van een uitkering. _/-\o_

Verder is het ieder zijn eigen keus wat hij/zij doet met zijn/haar verdiende geld. De 1 koopt er een dure auto voor, een dikke flatscreen, of betaald er zijn huur mee. De TS bekostigd zijn lange afstand relatie ermee. Niets mis mee toch?

Zijn huidige werkgever heeft zijn salaris ingeschaald op het moment dat hij in dienst kwam. Daarbij is dus ongetwijfeld rekening gehouden met zijn mate van functioneren. Als de TS vindt dat hij beter presteert dan verwacht, dan mag daar dus best iets tegenover staan? Hij laat zich immers van zijn beste kant zien? Zo raar is dat toch niet? We willen dat immers allemaal. Ongeacht of we voor 100%, 80% of 20% functioneren. Een prestatie mag beloond worden.

Vanwege zijn unieke situatie is het natuurlijk lastig om iets te eisen. Maar het zou al heel wat zijn als de werkgever zijn waardering uitspreekt over de TS. Dat doet vaak al meer dan 1 of 2 tientjes per maand extra. En ik denk dat het hem ook meer om de waardering te doen is. Dus wellicht moet de insteek van een gesprek met zijn werkgever zijn met de vraag hoe de werkgever zijn prestaties beoordeelt, en niet zo zeer om een salarisverhoging te eisen.
Kijk ee sociaal iemand die vind je niet veel meer.
Ik ben het er ook helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:31
TS, je beseft dat het werkt wat je doet waarschijnlijk niet rendabel is? Als jij namelijk 'gewoon' zou functioneren, zou je wel een 'normale' baan kunnen krijgen. Dat kan je echter niet, dus zet de overheid iets op om je aan het werk te houden.

Verwacht je nou dat je ondanks je 'handicaps' wel gewoon betaalt gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt er aan wat zijn handicap is natuurlijk hé.
Ik zit/zat ook met een wsw indicatie en heb ook mijn bepekingen en
heb ook gewoon een baan. Het is dus zeker wel mogelijk om via de wsw aan een
baan te komen zelfs met 80-100% afkeuring. De wsw heeft trouwens ook banen die normaal zijn, zoals in het vrije bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Maar blijkbaar is het voor hem niet mogelijk om in een reguliere baan in te stromen. Ik mis nog een beetje het deel waarin hij dat probeert.

Of heb je dat niet geprobeerd ts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-04 17:25
Dus waar het op neer komt is eigenlijk meer geld?
Dan heb je een paar keuzes:

Verder studeren, als je bv een niveau 3 diploma hebt dan zal je ook meer verdienen.

Ander werk zoeken, op korte termijn misschien een betere oplossing, maar ik weet niet of meer loon mogelijk is voor jou, ik ken je situatie niet en ik weet niet hoeveel hulp je nodig hebt.

beleggen, het geld wat je spaart mee gaan beleggen. Kan grote rendementen opleveren maar zit natuurlijk een risico aan vast.

Ik wens je veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:42:
TS, je beseft dat het werkt wat je doet waarschijnlijk niet rendabel is? Als jij namelijk 'gewoon' zou functioneren, zou je wel een 'normale' baan kunnen krijgen. Dat kan je echter niet, dus zet de overheid iets op om je aan het werk te houden.

Verwacht je nou dat je ondanks je 'handicaps' wel gewoon betaalt gaat krijgen?
Wie zegt dat ik niet gewoon functioneer? Voor helpdesk werk hoef je echt niet veel te kunnen hoor, het komt gewoon door de CAO die de WSW bedrijven in staat stelt WSWers 5 jaar in minimum loon te houden en nu met bezuinigen op de WSW en bij WSW bedrijven zelf zullen ze je niet snel in functie in schalen.

Of geloven jullie dat iemand 5 jaar nodig heeft om zich te ontwikkelingen voor een helpdesk functie? Het heeft nu echt meer ermee te maken zodat ze kunnen profiteren van nieuwe medewerkers zoals ik die het betere werk aan kunnen dan alleen inpak werk.

Ik heb trouwens geen handicap, maar gewoon wat minder scholing gehad en nog maar 1 jaar ervaring in de ICT en daar zit geen stage bij die heb ik nooit gedaan.

@williamp ik zal nooit beleggen ik spaar liever geeft me meer zekerheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 16-09-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Maar heb je al eens gesolliciteerd op 'normale' helpdesk? Heb je niet de mogelijkheid om een MBO opleiding te gaan doen?

Ik hoor eigenlijk alleen maar geklaag op de WSW en hoor niets wat je zelf hebt gedaan om de situatie te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De wsw is ook niet meer wat het was, en geklaag er op is dan ook zeer terecht gezien men gewoon zo doet met de medewerers als in het vrije berijf en houdmen niet meer rekening met de beperingen van een wswer. Dit is in 20 jaar tijd erg veranderd helaas.Het is geen sociaal gebeuren meer maar alles draaid nu bij de wsw ook om geld en om de mensen zo snel mogelijk in het vrije berijf te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben wel realistische, dus ga echt niet solliciteren terwijl ik dit jaar nog een maand op vakantie ga. Een van vragen die ik hier stelde was of andere werkgevers het wel goed vinden wanneer je 2x per jaar 1 maand op vakantie wil.

En vanuit daar ben ik nu gewoon realistische en ik doe ik tussen tijd nog wat extra ervaring op en later kan ik natuurlijk altijd nog op andere baan solliciteren, maar voorlopig niet en eigenlijk gaat me om het gebaar, als ze me paar tientjes per maand meer zou ik al heel wat vinden, want nu hebben ze ook nog de spaarloon regeling gestopt en daardoor ga ik er ongeveer tussen € 15 en € 20 op achteruit en dat word niet gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als jij vakantieuren hebt, kan jij gewoon 2x per jaar op vakantie... Normaal gesproken heb je ongeveer 5 weken, dus daar moet je wat over afspreken. Als je bijvoorbeeld een 36 uurs contract tekent en 40 uur werkt, bouw je extra vakantie op natuurlijk.
Pagina: 1