Toon posts:

Intake fan aansluiten op pwr_fan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag mijn intake fan willen aansluiten op mijn mobo via de 3pins aansluiting, alleen heb ik maar één cha_fan connector. Verder is er enkel nog een pwr_fan aansluiting aanwezig, maar ik weet niet goed waar deze eigenlijk voor bedoeld is. Op het ene forum lees ik dat dat een connector is om de fan van je psu te monitoren, en op weer een ander forum lees ik dat het ook als aansluiting voor bijvoorbeeld een case fan gebruikt kan worden. Graag zou ik zeker willen weten of ik mijn intake case fan hier op kan aansluiten, of dat het enkel voor een psu fan gebruikt kan worden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

99% kans dat het is om het toerental van de fan van je voeding te monitoren. Er staat dan geen spanning op, dus kan je hem niet gebruiken om een andere fan aan te sluiten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Dan denk ik dat ik mijn fan maar beter met een verloopje via molex aan mijn psu kan aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 18:10
Kon je dit niet gewoon proberen en kijken of het werkt?

Je fan kan gaan draaien of stil blijven staan. Verder kan er niets gebeuren.
Ik heb regelmatig de PWR_FAN aansluiting op een Asus moederbord gebruikt om een fan op aan te sluiten. Tot nu toe altijd gewerkt...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:19

mendel129

Radioactivator

Ik heb zelf ooit een plugje afgebroken om recht op recht op die pinnetjes aan te sluiten =)
Werkt perfect!

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:48
Ik heb op twee PWR_FAN aansluitingen op mijn Asus bord gewone fans aangesloten. Werkt als een tierelier. Het enige is dat hierbij de snelheid niet in de BIOS is uit te lezen. Tja, lekker boeien denk ik dan :).

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
PWR staat gewoon voor altijd vol uit. niet regelbaar, vaak wel uitleesbaar.

specs

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:48
Jep idd, zoals ik zei alleen niet in de BIOS. CHA_FAN aansluitingen zijn wel uit te lezen in de BIOS en uiteraard CPU_FAN. In principe kan je alles gewoon monitoren zodra je in het OS zit, softwarematig met bijvoorbeeld Speedfan of Everest o.i.d.
Pagina: 1