Ik heb een Kenwood KDC-W3037 autoradio en die speelt ook MP3 cdtjes. Er zit ook een 'random' functie op. Heel leuk zou je denken, maar hij kan blijkbaar alleen in een map de 'random' gebruiken en niet over de hele cd. Is er een mogelijkheid om hem zo te branden dat hij de bestanden maar 1x op de schijf heeft staan, maar dan een map erop heeft die een linkje heeft naar alle nummers bij elkaar in een map? Een functie in Nero die ik kan gebruiken?
Laat ik het nog eens proberen met een tip voor mezelf.
Zou ik de TOC van zo'n CD niet zo kunnen maken dat er een extra (nep-)map verschijnt waar alle bestanden nog eens los in vermeld worden? Dus de autoradio op die manier neppen?
Zou ik de TOC van zo'n CD niet zo kunnen maken dat er een extra (nep-)map verschijnt waar alle bestanden nog eens los in vermeld worden? Dus de autoradio op die manier neppen?
Brand gewoon een CD met alle mp3's in de root is geen optie?
Alles kan stuk.
Is onhandig als ik een album apart wil beluisteren, dus dat is geen oplossing helaas.
Als hij MP3 tags leest moet dat geen probleem zijn toch?
Als je alle MP3's een filename geeft als: Artiest - Album - Track, dan kan je ze allemaal in één folder mikken en random afspelen. Wil je een bepaald album luisteren, dan blader je daar naartoe en spelen maar. Of je maakt 2 CD's: eentje met alles per album in een mapje, en eentje met alles in één map voor random.
Zo scherp als een voetbal!
Die leest hij wel, maar die kun je niet gebruiken om mee te discrimineren.Dj-sannieboy schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:37:
Als hij MP3 tags leest moet dat geen probleem zijn toch?
Lapmiddel, heeeeeel veel werk (ik moet zo'n 40 cd's maken) en onhandig achter het stuur. Een folder repeaten wordt dan weer onmogelijk.Reptile209 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:41:
Als je alle MP3's een filename geeft als: Artiest - Album - Track, dan kan je ze allemaal in één folder mikken en random afspelen. Wil je een bepaald album luisteren, dan blader je daar naartoe en spelen maar. Of je maakt 2 CD's: eentje met alles per album in een mapje, en eentje met alles in één map voor random.
Met http://members.optushome.com.au/mp3isobuilder/download.htm heb ik een testcd gemaakt die het zou moeten doen. Die haalt uit de ID3 tags alle info en maakt een hoop mappen in een CDFS/ISO9660 FS. Dat is ongeveer wat ik wil doen ook.
Maar het programma doet dat een beetje lelijk (valt mee te leven) en doet het maar tot 450MB (valt niet mee te leven).
Of alles in 1 map, plus een lijst playlists per album.
Het is nogal afhankelijk van de mogeljkheden van je speler, maar toch: http://www.msfn.org/board/topic/56861-hardlink-on-cd-iso/ suggereert dat je wat kan met Wikipedia: Hard link
Dus twee keer identieke files in bronmap en dan ontdubbelen bij het maken van een iso.
edit: max 450MB: het is dan de shareware-versie. Geef de ontwikkelaar een paar euro en je hebt de full version. Dan ben je klaar.
Het is nogal afhankelijk van de mogeljkheden van je speler, maar toch: http://www.msfn.org/board/topic/56861-hardlink-on-cd-iso/ suggereert dat je wat kan met Wikipedia: Hard link
Dus twee keer identieke files in bronmap en dan ontdubbelen bij het maken van een iso.
edit: max 450MB: het is dan de shareware-versie. Geef de ontwikkelaar een paar euro en je hebt de full version. Dan ben je klaar.
[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 31-08-2011 16:51 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Playlists pikt de radio niet. De ontwikkelaar betalen is een optie, maar die site werkt voor geen meter, dus ik kom er niet achter of die ontwikkelaar uberhaupt nog leeft.
Maar goed, al leeft hij nog, dit moet toch wel handmatig te doen zijn met Nero oid? Ik gebruik graag freeware waar het kan en betalen voor een programma wat ONGEVEER BIJNA doet wat ik wil zie ik nog even niet zitten.
Maar goed, al leeft hij nog, dit moet toch wel handmatig te doen zijn met Nero oid? Ik gebruik graag freeware waar het kan en betalen voor een programma wat ONGEVEER BIJNA doet wat ik wil zie ik nog even niet zitten.
Oscdimg -o doet precies wat jij wilt en het is gratis te downloaden vanaf de Microsoft site. Helaas geen functie die je in Nero kunt gebruiken, je kunt echter wel de ISO met Nero branden.Verstekbakker schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:57:
Is er een mogelijkheid om hem zo te branden dat hij de bestanden maar 1x op de schijf heeft staan, maar dan een map erop heeft die een linkje heeft naar alle nummers bij elkaar in een map? Een functie in Nero die ik kan gebruiken?
[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 31-08-2011 17:04 ]
Klinkt interessant, maar als ik erop zoek lijkt het erop alsof ik er alleen maar bootcds mee kan maken voor windows ofzo... Hoe maak ik dan wat ik zou willen hebben?Trommelrem schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:58:
[...]
Oscdimg -o doet precies wat jij wilt en het is gratis te downloaden vanaf de Microsoft site. Helaas geen functie die je in Nero kunt gebruiken, je kunt echter wel de ISO met Nero branden.
Gewoon niet die boot opties gebruiken. Je kunt er allerlei CD's mee maken. De -o is de optimize optie. Je kunt dan de MP3's in verschillende folders plaatsen, maar elke keer dat een bestand terug komt wordt de fysieke data niet opnieuw beschreven maar wordt er slechts een verwijzing geplaatst naar de al eerder geplaatste data.
Kun je niet gewoon alles in een map random gooien? Ook je albums? Dus dan is de root van je cd niet "X:\ maar X:\random\.
Ik kan helaas nergens een goede beschrijving vinden van hoe ik dat commando moet gebruiken, heb je voor mij een linkje misschien? Kan ook zijn dat ik niet goed zoek natuurlijk...Trommelrem schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:50:
Gewoon niet die boot opties gebruiken. Je kunt er allerlei CD's mee maken. De -o is de optimize optie. Je kunt dan de MP3's in verschillende folders plaatsen, maar elke keer dat een bestand terug komt wordt de fysieke data niet opnieuw beschreven maar wordt er slechts een verwijzing geplaatst naar de al eerder geplaatste data.
Nee heb ik geprobeerd, dan gaat hij naar de eerstvolgende map met bestanden erin.Bartjezz schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:52:
Kun je niet gewoon alles in een map random gooien? Ook je albums? Dus dan is de root van je cd niet "X:\ maar X:\random\.
Je zet gewoon alles neer in een bepaalde folder. Bijvoorbeeld C:\CDVerstekbakker schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:11:
[...]
Ik kan helaas nergens een goede beschrijving vinden van hoe ik dat commando moet gebruiken, heb je voor mij een linkje misschien? Kan ook zijn dat ik niet goed zoek natuurlijk...
Binnen die folder maak je je mapjes, bijvoorbeeld C:\CD\1; C:\CD\2; etc.
De bestanden die je in playlist 1 en 2 wilt plaats je dus in beide folders. De grootte van C:\CD zal uiteindelijk ver boven de 700 MB uit komen. Dan gebruik je het commando:
code:
1
| oscdimg -j1 -o -m C:\CD C:\CD.ISO |
En zo heb je plotseling een ISO waarvan alle dubbele bestanden slechts eenmalig zijn opgeslagen. Staat overigens ook op Google.
http://portablemedia.manu...c-w3037.html?idRes=120847
als ik in je manual kijk dan geeft hij 2 opties
disc rdm, hele disk
fol rdm, aleen de folder
disc rdm, hele disk
fol rdm, aleen de folder
[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 02-09-2011 15:33 ]
Ah nu snap ik het pas!Trommelrem schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:31:
[...]
Je zet gewoon alles neer in een bepaalde folder. Bijvoorbeeld C:\CD
Binnen die folder maak je je mapjes, bijvoorbeeld C:\CD\1; C:\CD\2; etc.
De bestanden die je in playlist 1 en 2 wilt plaats je dus in beide folders. De grootte van C:\CD zal uiteindelijk ver boven de 700 MB uit komen. Dan gebruik je het commando:
code:
1 oscdimg -j1 -o -m C:\CD C:\CD.ISO
En zo heb je plotseling een ISO waarvan alle dubbele bestanden slechts eenmalig zijn opgeslagen. Staat overigens ook op Google.
-edit- Ik heb wel gemerkt dat in een map geen spatie moet zitten, anders begrijpt hij het commando niet?
disc rdm is voor audio discs, heeft niks te maken met MP3, dan gebruikt hij fld rdmfish schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:32:
http://portablemedia.manu...c-w3037.html?idRes=120847
disc rdm, hele disk
fol rdm, aleen de folder
-edit2- Ik heb er nu eentje gemaakt met oscdimg, en het ziet er echt perfect uit! Inderdaad precies wat ik wilde doen. Ontzettend bedankt dames en heren, en in het bijzonder Trommelrem! Ik moet het alleen nog in de autoradio proberen, het resultaat post ik later.
[ Voor 14% gewijzigd door Verstekbakker op 02-09-2011 18:54 ]
Ik heb het net in de auto geprobeerd en het werkt dus ook echt perfect in de radio! Nogmaals ontzettend bedankt, hopelijk heeft iemand anders ook nog iets eraan.
Ik heb een cd gebrand maar na het branden zijn alle bestanden veranderd naar track 1,2,3,4,5 etc...
terwijl ik ze via Windows Media Player met originele titel heb laten branden!
Hoe komt het dat die titel opeens veranderd? want in me auto zie ik dan ook track 1,2,3,4,5 etc.. staan.
ik hoop dat iemand een oplossing heeft want ik kan na het branden de titel niet meer veranderen.
terwijl ik ze via Windows Media Player met originele titel heb laten branden!
Hoe komt het dat die titel opeens veranderd? want in me auto zie ik dan ook track 1,2,3,4,5 etc.. staan.
ik hoop dat iemand een oplossing heeft want ik kan na het branden de titel niet meer veranderen.
Pagina: 1