Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcohn
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik zit op dit moment de Ultra 6 staan voor zo'n 550 euro, en de Plus voor 725. op de site van readynas en netgear kan ik niet echt verschillen in specs vinden behalve het 'Max Performance' vinkje dat de Plus heeft.

Iemand die iets meer weet over de verschillen en of het het prijs verschil waard is?

Alvast bedankt,
Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:21
Even zoeken in tweakers.net en je komt uit op dit artikel: nieuws: Netgear ververst opslagsystemen in ReadyNas-serie.
Voor zover ik daaruit begrijp hebben de Plus-versies een dual-core processor en de andere een single-core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcohn
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03-2024
De uitzondering op die regel is dus de 6-bay, waar ook de niet-plus al een dual core heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Check de iBood aanbieding van vandaag, http://www.ibood.com/nl/nl/index.php

Netgear ReadyNAS Ultra 6 met 6TB voor €599,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 11:45
Blord schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 00:56:
Check de iBood aanbieding van vandaag, http://www.ibood.com/nl/nl/index.php

Netgear ReadyNAS Ultra 6 met 6TB voor €599,95
Iemand toevallig ervaring met dit apparaat en hoe dit product zich verhoud ten opzichte merken als Qnap en synology.

Ik zou zo'n apparaat willen gebruiken als:
- Storage
- Streaming naar mediaspeler (Dune / popcorn hour)
- Usenet / torrent download
- Asterisk PBX
- VPN server
- Firewall (Mischien)

[ Voor 5% gewijzigd door kokkel op 29-08-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:12
@Kokkel,
  • Storage is prima in orde. Let wel even op de Hardware Compatibility List. Er worden schijven tot 3 TB voor ondersteund.
  • Streaming media kan hier prima mee. Er zijn speciale addons geschreven die dit nog wat makkelijker maken, zie www.readynas.com
  • Usenet / torrent downloads: Er zit een ingebakken torrent downloader in, maar SabNZB en NZBGet zijn ook als addon beschikbaar.
  • Asterisk, geen flauw idee. Ik weet wel dat dit apparaat gewoon debian packages kan installeren (ssh root access addon installeren)
  • VPN server en Firewall durf ik echt even niets over te zeggen, Ik denk niet dat je dit apparaat als firewall moet laten werken. Je wilt namelijk niet je bestanden op dezelfde machine hebben staan als je firewall rules lijkt mij.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Pagina: 1