Beste Allen,
Ik heb een probleem met mijn stock systeem wat ik 1.5 jaar geleden bij de MyCom heb aangeschaft. Als ik zware taken doe zoals videobewerking of zware spellen uitvoer krijg ik regelmatig een freeze. Het systeem valt buiten de garantie, maar ben hem onlangs pas echt gaan belasten. Hieronder zal ik een zo goed mogelijke omschrijving van het probleem proberen te geven.
Het systeem:

Overige gegevens:
Ik heb een probleem met mijn stock systeem wat ik 1.5 jaar geleden bij de MyCom heb aangeschaft. Als ik zware taken doe zoals videobewerking of zware spellen uitvoer krijg ik regelmatig een freeze. Het systeem valt buiten de garantie, maar ben hem onlangs pas echt gaan belasten. Hieronder zal ik een zo goed mogelijke omschrijving van het probleem proberen te geven.
Het systeem:
- i7 920 2.6 Ghz
- PC3 12800 OZA Gold series 8-8-8-24 bij 1.65V (specs)
- Nvidia GTX275
- ASUS P6T SE
- Corsair H50. Deze heb ik geplaatst toen ik zag dat de temperatuur met de standaard koeler opliep tot 100 graden celcius. Met de H50 is de temp idle: 35-40 en bij full load max. 60.
- Coolermaster 520W
Overige gegevens:
- Bios settings: stock, alles op auto. Meer gegevens kan ik opgeven waar nodig, maar dan moet ik even in de bios. Ik heb de nieuwste bios versie.
- Temperatuur CPU en GPU normaal. Bij langdurige full load < 60 graden celsius.
- De PC werkt over het algemeen prima en stabiel, maar ik krijg errors bij zwaardere taken, maar ook wel eens gewoon bij scrollen in firefox door een afbeeldingenwebsite. De PC freezed dan en geeft na een tijdje de melding: 'Display driver stopped responding and has stopped. Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version XXX.XX stopped responding and has successfully recovered'.. Ik heb wel de nieuwste GPU drivers.
- Ik heb al gespeeld met voltage (CPU, RAM, PLL, QPI); iets verhoogd en/of verlaagd, maar krijg hem niet stabiel.
- Ik heb een memtest met windows 7 memory test gedaan, hier kwamen geen errors uit.
- Ik test de stabiliteit met Prime95. Hier krijg ik altijd binnen 5 minuten de volgende error: 'FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4. Hardware failure detected, consult stress.txt file.'.