Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

asus k73sv-ty081v (hoge temp.)

Pagina: 1
Acties:

• mdmc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-02-2021
Hallo,

Ik vroeg mij af of mijn notebook van 2 dagen oud (dus geen sprake van stof) deze onderstaande temperaturen hoort te behalen tijdens het game? Is dit erg heet? Anders gaat dit retour fabrikant vrees ik.

Alvast bedankt.
Mvgr.

Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/3950/asusk73s.jpg

Uploaded with ImageShack.us

[ Voor 19% gewijzigd door mdmc op 26-08-2011 23:18 ]

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 17:08
Allereerst wil ik even melden dat dit soort vragen vrij goed zelf te googelen zijn of er zijn meerdere topics op tweakers van andere mensen die met de zelfde vraag komen waarin antwoord gegeven wordt. Zelf een beetje onderzoek doen voordat je wat post, wordt wel gewaardeerd hier.

Terugkomend op je vraag, ik kan je plaatje niet lezen en ik weet niet hoe ik imageshack zover krijg om het groter weer te geven, dus ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag. Je kunt er wel rekening mee houden dat laptops redelijk warm kunnen worden als ze belast worden. Tot 75 graden bij belasting vorm je volgens mij geen uitzondering (correct me if I'm wrong).

Maar zoek zelf ook maar eens even rond, dan vind je het antwoord wel.

[ Voor 7% gewijzigd door VERNederlander op 27-08-2011 00:56 ]

• mdmc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-02-2021
Dankje voor het antwoord..

Ik kom er zelf niet echt uit op internet, aangezien de meeste topics gaan over oudere laptops, waar vaak sprake is van stof ophoping! Ik weet dat temperaturen van boven de 80 graden niet gezond zijn voor een laptop, en maak me hierom dan ook zorgen. De temperaturen worden overigens enkel behaald als ik bijv. een spel zoals Mafia 2 met de grafische opties op max heb staan. Het plaatje wat ik heb upgeload is simpel weg te openen door de link te volgen en dan daar weer op weergeven te klikken. Anyways om het maar te delen, temperaturen lopen op tot 95/98 graden. Ik heb het dan over zowel de temperatuur van het moederbord als de core temp. ( Zelfs de kaart haalt die temperaturen.) Je hoort de laptop fan dan echt maximum draaien. Ik heb overigens deze temp. gemeten door CPUID Hardware monitor!

Ik vind het zelf erg raar, aangezien de laptop netjes zijn werk blijft doen (hij valt niet uit of gaat niet minder presteren. Het enige wat echt merkbaar is de hitte die hij uitblaast. Ik heb vandaag een Zalman NC2500 notebook koeler gekocht om te kijken of er verschil is bij gebruik van koeling. MAar niks blijkt minder waar, temp. lopen nog steeds op tot ruim 90/95 graden (met de koeler op max.)

Maargoed, als niemand de moeite wilt nemen om gewoon te reageren, dan zal ik morgen eens Asus zelf bellen.

Toch even goed bedankt voor de genomen moeite!

Grtz.

Verwijderd

Oh.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sy6JJ7RBhP1Jxcn5YeXDo3q9/full.png

nothing to see here, move along...

• keup
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-03-2024
De temperatuur van de CPU lijkt me wel wat aan de hoge kant Tjmax 100 graden. Staat de laatste BIOS op je Laptop? Zou 207 moeten zijn van 29 juli 2011. Laptop erg warm?

[ Voor 7% gewijzigd door keup op 01-09-2011 23:57 ]

Verwijderd

Klopt, dat is TJmax, maar die TJmax word in de praktijk nooit gehaald omdat de CPU zichzelf terugklokt als hij 96° word. Je kan tegenwoordig beter naar de kloksnelheden kijken dan naar de temperatuur in notebooks.

Edit: Volgens mij wist je dat al. Je hebt intel turbo boost monitor open staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 00:03 ]

• keup
Als de laptop van TS regelmatig ruim 90 graden aantikt zou de laptop dus moeten gaan throttlen/terugklokken. Als dit niet gebeurt omdat de 96 niet/nooit gehaald wordt dan zou er dus geen probleem zijn als ik het goed begrijp (ook al is de laptop redelijk warm).

[ Voor 16% gewijzigd door keup op 02-09-2011 00:03 ]

Verwijderd

edit: zie bovenstaande edit..

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 00:04 ]

• keup
Dan zou er alleen een probleem met de koeling/pasta zijn indien de CPU relatief vaak terug klokt. Bedankt, weet ik dat ook weer.

[ Voor 13% gewijzigd door keup op 02-09-2011 00:06 ]

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 14:54
Beetje late reactie, maar ik heb deze laptop ook sinds vandaag en ook hier wordt de CPU 94 graden tijdens intensief gamen. Best heet dus en de laptop is ook idle niet erg koel en daardoor nogal lawaaiig door de continu harder draaiende fan. Maar ik denk dat het wel normaal is, als je googled kom je veel mensen tegen die dit soort temps halen met een i7-2630qm in allerlei merken laptops.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:44

hostler

Yeahhh dude!

Temps zijn prima. Laptops worden nou eenmaal heet.

Don't worry :)

• Neofloppy
Laptops worden heet inderdaad, maar inmiddels heeft 'ie de 102 graden aangetikt op 1 core en 100 op de andere 3, niet echt temperaturen waar je vrolijk van wordt. Desondanks valt de laptop niet uit tot nu toe. Of het ding de volle 2 jaar garantietermijn gaat halen vraag ik me af.

• Dylan93
  • Laatst online: 20-11 13:50
Neoflip schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:49:
Laptops worden heet inderdaad, maar inmiddels heeft 'ie de 102 graden aangetikt op 1 core en 100 op de andere 3, niet echt temperaturen waar je vrolijk van wordt. Desondanks valt de laptop niet uit tot nu toe. Of het ding de volle 2 jaar garantietermijn gaat halen vraag ik me af.
Koop een cooling pad :)

100 graden is wel erg veel, zo warm word mijn i7 2630QM nog niet eens met volle belasting en HT aan.

• Neofloppy
Dylan93 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:07:
[...]

Koop een cooling pad :)

100 graden is wel erg veel, zo warm word mijn i7 2630QM nog niet eens met volle belasting en HT aan.
En welk merk/model heb jij? Ik heb inmiddels Asus eens gebeld. 70 graden idle en 100 graden onder volle belasting was vrij normaal volgens hun, 110 was pas verontrustend. Nou ja, het zal allemaal wel. Die cooling pad lijkt me zo'n gek idee nog niet ;)

edit: inmiddels een schone installatie uitgevoerd met alleen de drivers en slechts enkele tooltjes van Asus zelf. De temperatuur is idle van 70 graden naar +-45 tot 50 graden gedaald en ingame van 100 naar 80. 100% CPU belasting komt op 89 max. Een heel verschil dus en Joost mag weten waar het aan lag, maar ik kon Joost niet bereiken ;( Er zal wel wat in de installatie hebben gezeten aan rotzooi/tooltjes wat voor extra belasting zorgde of voor het niet goed terugschakelen

edit 2: oorzaak denk ik al gevonden, Power4Gear wat er nu niet meer op staat. CPU-Z toont aan dat de CPU zowel idle als bij licht internet gebruik veel vaker op een laag pitje draait dan voorheen en de kloksnelheid beter en gebalanceerder omhoog gaat bij wat zwaardere belasting.

[ Voor 47% gewijzigd door Neofloppy op 06-10-2011 00:12 ]

Pagina: 1