Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• KaWaReZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 10:23
Beste tweakerts,

Ja alweer een topic over een of andere knul die op vakantie gaat naar een of andere decadente bestemming (canarische eilanden) en "nog ff snel" een fototoestel wil aanschaffen om tijdens het snorkelen ook wat kiekjes te schieten.

Nu ben ik actief bezig geweest met wat speurwerk (aarig wat t.net topics) en stond vanmiddag bijna op het punt om een TG-810 aan te schaffen (was gelukkig? uitverkocht), maar heb zojuist een aantal reviews gelezen (vandeweek nergens te vinden :+ ) waarbij geclaimed wordt, dat de batterij met een half uurtje leeg kan gaan.

Dat is iets wat je natuurlijk niet wilt :+

Een TX5 kan maar tot 5 meter en een d5 is mij net wat te oud (om nieuw te halen).

Budget: 2-300 euro (als t ff kan met leuk geheugenkaartje)
diepte: liefst 10 meter. (als ik snorkel wil ik nog wel eens de 5-6 meter aantikken als t me lukt, ben weer gestopt met roken :') )
MP: beetje leuke scherpe foto's voornamelijk onder water :)

Iemand een idee of meer info mbt de tg-810?

Mijn gevoel zegt toch : ga voor die tg 810, maar heb geen zin om op dag 1 van de vakantie

Iemand een mooi alternatief of idee? ":)

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:48

Cheezus

Luiaard

Ik zou zeggen lees deze roundups eens door:
http://www.lenstip.com/19...er_cameras_test_2011.html
http://www.dpreview.com/r...terproofcompactgrouptest/

Jij kunt uiteindelijk zelf het beste bepalen wat je de belangrijkste eigenschappen van een camera vind en de bovenstaande round-ups geven een mooi inzicht in welke camera daar de beste invulling aan geeft.
Met je budget is een nieuw model prima te doen dus ik zou ook zeker een recent model aanschaffen ipv een pre-2011 camera, de sensorkwaliteit en features zijn meestal aardig vooruit gegaan.
Nikon heeft onlangs ook een waterproof camera aangekondigd (lijkt op de panasonic) maar ik weet niet wanneer deze uitkomt..

• KaWaReZ
roundup .... dat is nou net een keyword waar ik totaal niet aan heb zitten denken -_-

thx :)

ben weer ff zoet

edit: hmm.... de TG810 valt nog niet af, de TF3 staat wat meer in het voordeel, maar de tx10 geeft betere all-round foto's/vids... zucht :')

waarom moeten er zo veel aanbieders zijn :+

KaWaReZ wijzigde deze reactie 26-08-2011 23:33 (45%)

• renbull
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13-05 17:19
Misschien is de nieuwe nikon Coolpix AW100 war voor jou.
Sorry, pas vanaf 2 sept verkrijgbaar

renbull wijzigde deze reactie 27-08-2011 08:13 (16%)

Nikon D750| Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G | AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• KaWaReZ
Keuze is uiteindelijk gevallen op een panasonic TF3

De tg810 valt af vanwege : erg lage batterijduur, gps die niet functioneert, vereist toch wel veel aftercare/bewegende delen.
De tx10 valt af : zodra in het water wordt touchscreen uitgeschakeld, filmen begint pas 3-5seconden na indrukken knop, slecht zicht op t scherm als er zon op schijnt, bewegende delen.

Maandag ga ik t schatje ophalen :)

KaWaReZ wijzigde deze reactie 27-08-2011 18:03 (4%)

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:26

Misha

Moderator Trashcan

Post Obliterator

De FT3 bedoel je dan hopelijk :P

Anyway, erg goede keuze! Ik kom zelf net terug van een vakantie in Portugal en had mijn Sony TX5 meegenomen. Heerlijke camera opzich, maar hij is helaas gesneuveld (toch water er in gekomen, gelukkig zijn de foto's safe!). Ik ga nu ook een FT3 halen, puur doordat ik erg goede ervaringen heb met de FT1 (die ironisch genoeg ook door waterschade kapot is gegaan, maar ik verslind dan ook compact camera's bij de vleet)

• KaWaReZ
Ja FT3 bedoel ik ;) :+

12 meter moet wel goed gaan, 5 is net wat te twijfelachtig als ik m los laat :+

• Misha

Misha

Moderator Trashcan

Post Obliterator

Je hebt van die handige floatstraps, die heb ik vaak gebruikt (en heeft me al vaak gered! Tijdens het duiken glijdt per ongeluk je camera van je hand, en dan drijft 'ie mooi naar boven ;))

Het staat alleen niet zo charmant, maar alleen m'n vriendin vond dat erg

• KaWaReZ
Die floatstraps zijn idd handig, als ik er eentje vind koop ik m ook meteen. En anders heb zijn er op t eiland wel 10 miljoen tentjes waar je zo'n ding kunt halen :+

Dat charmante deel is iets voor vrouwen... k bedoel, ik zou zelfs trots met zo'n duplo-cam (canon D10) rondlopen als daar goeie fotos en films mee gemaakt kunnen worden.

Deze schijnt full HD te doen, is wel leuk icm mijn rare tic om achter elk visje aan te zwemmen die ik zie. Dan spam ik Youtube lekker vol met nutteloze achtervolgingen en rare verdinkgeluiden als ik naar boven moet komen voor lucht, om vervolgens heel veel gehoest te horen omdat ik vergeet dat de snorkel nog in het water ligt.... :') (ik zie t al voor me)

maargoed...

waar ik m ook voor wil gebruiken is voor nette foto's van het (ondertussen nogal schaarse) leven in de vijver.
Meneer R. Eiger is langsgeweest en heeft 80% opgefrotten, maar er zitten als t goed is nog een paar kreeften in die ik van dichtbij wil hebben.

• Misha

Misha

Moderator Trashcan

Post Obliterator

Ik zou zo'n floatstrap ff hier halen bij een bekende shop. Ik heb 1 keer een floatstrap in Lanzarote gekocht en die ging op een geven moment scheuren (de buitenkant kon niet tegen water, logisch). Opzich drijft ie dan nog wel, maar als je m om je pols oid wil doen dan schuurt ie behoorlijk!

• KaWaReZ
Zojuist sd kaartje besteld (32GB kingston class 10) voor 60e inc verzend. (iets met een aanbieding die in de pw staat).. en dan hebben we een mooi toestel, kan de laptop thuisblijven, hoewel.... vrouwtje wil natuurlijk elke avond alle foto's zien :+

floatstrap dan maar hier ff halen idd, hoeft niet de wereld te kosten...

bah... ik verheug me meer op de cam dan op de vakantie X_X

• KaWaReZ
Nja, eerste update :

De ft3 doet t onwijs lekker onder water, heb al aardig wat visjes etc vastgelegd (alleen voor de inktvis was ik te laat).

Ik merk wel dat na een paar uur in het watter vertoeven, dat er uiteindelijk toch iets van vocht binneninkomt. 1 van de hdmi pinnetjes is nu groen uitgeslagen.
Geluid onderwater is een constante echo van eea
Voor de rest ben ik ff niet verder gegaan dan een meter, aangezien ik mn wetsuit niet aanhad.
Prima kiekjes mits t water helder is.

Kan er nu helaas ff geen bijvoegen (tel @ inet). Zal vandeweek ff de schootslet mee naar de hotspot zeulen. ( ik vertik t om 6 euro per dag te betalen voor wifi)

Afijn,

Ohja, nachtmodus... Hij gaat altijd flitsen ondanks dat de flits geforceerd uitstaat.

• Misha

Misha

Moderator Trashcan

Post Obliterator

Volgens mij is het ook niet officieel de bedoeling om uren in het water te liggen...

• KaWaReZ
http://img534.imageshack.us/img534/5774/p1010227o.jpg
http://img827.imageshack.us/img827/4673/p1010221r.jpg

leuk :)

iets nog leukers: vandaag ben ik ineens een hele riedel filmpjes kwijt, kan ze niet meer op de cam terugvinden.. nu ff aan de schootslet gehangen, kijken wat daaruit gaat komen.

edit: wordt niet herkend....
en nu ben ik NOG meer filmpjes kwijt...
zo te zien zijn het alleen maar filmpjes die ik kwijtraak en geen foto's.

In ieder geval een tip voor degene die deze cam wil aanschaffen: elke dag ff kaartje leegtrekken.

Ik heb een 32GB kingston class 10 kaartje erin zitten (wellicht incompatible?)

Mig29 wijzigde deze reactie 28-09-2011 14:49 (45%)

• Misha

Misha

Moderator Trashcan

Post Obliterator

Je kunt je kaartje ff recoveren. Het moet er nog ergens op staan

Ik zou het vreemd vinden als het aan je camera ligt. Ik denk eerder aan je geheugenkaart. Probeer het ff met een andere geheugenkaart

Maak je foto's trouwens even wat kleiner :)

Misha wijzigde deze reactie 03-09-2011 16:40 (10%)

• KaWaReZ
Heb ze geupload/verkleind.. (anders moet t.net ze ook auto verkleinen). Reso die ik gebruik om tte schieten is 4/3k a 5mb per stuk :p

Morgen maar ff bckupkaartje van 1gb erinknallen... Straks ff andere cam met dit kaartje aan de schootslet hangen...

Overigens is t een best dingetje, maar de waterproofheid is wel een beetje twijfelachtig..
Vanmiddag zag ik bubbeltjes uit t toestel komen :+ , meteen t water uit ermee en ff laten drogen in de schroeiende zon :p

• KaWaReZ
Zoo, update.. soort van: kaartje in andere cam gedaan en vanaf daar de films en fotos geupped..
Vnaaf ff goed laten drogen, kijken offie dan wel weer door de laptop wordt herkend.

Let er bij onderwateerfilmpjes wel ff op dat er een onwijs irritant resonerend geluid kan vrijkomen.

• Misha

Misha

Moderator Trashcan

Post Obliterator

quote:
KaWaReZ schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:36:

Overigens is t een best dingetje, maar de waterproofheid is wel een beetje twijfelachtig..
Vanmiddag zag ik bubbeltjes uit t toestel komen :+ , meteen t water uit ermee en ff laten drogen in de schroeiende zon :p
Als je langer dan staat voorgeschreven in het water hebt gelegen, ja dan kan het zijn dat het niet meer werkt zoals het hoort te werken :)
quote:
This camera's waterproof / dustproof rating complies with the "IPX8" and "IP6X" ratings. Provided the care and maintenance guidelines described as following are strictly followed, this camera can operate underwater, to a depth not exceeding 12m (40FT) for a time not exceeding 60 minutes. This does not guarantee no destruction, no malfunction, or waterproofing in all conditions.
Bron: http://panasonic.net/avc/lumix/compact/ts3_ft3/tough.html

• KaWaReZ
zoals ik dat lees mag je niet langer dan een uur op 12meter diepte zitten ;)

maar de laatste zin geeft aan van: joh, al zeggen we dat je een uur op 12meter diepte kunt zitten.. we bieden je geen garantie op waterdichtheid :')

gisteraaf nog wat foto's gemaakt met mn mobiel... tis echt niet te vergelijken

desalniettemin een aanrader :)

• polthemol
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 01:02
quote:
KaWaReZ schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:19:
zoals ik dat lees mag je niet langer dan een uur op 12meter diepte zitten ;)

maar de laatste zin geeft aan van: joh, al zeggen we dat je een uur op 12meter diepte kunt zitten.. we bieden je geen garantie op waterdichtheid :')

gisteraaf nog wat foto's gemaakt met mn mobiel... tis echt niet te vergelijken

desalniettemin een aanrader :)
er zijn niet veel fabrikanten die expliciet waterdichtheid garanderen bij de goedkopere behuizingen ;) Ik denk ook omdat het vaak neerkomt op usererror of omdat de behuizingen van goedkopere kunststof is. (vaak dat het gaat inscheuren bij scharnieren bij regelmatig gebruik).

• KaWaReZ
scharnieren van dit ding zijn extern en van metaal (gok op ijzer ipv alu, ff geen magneetje bji de hand). En zo goedkoop vond ik m nou ook weer niet :+
Ok, ok het is geen 500+ cam, maar toch,

• Misha

Misha

Moderator Trashcan

Post Obliterator

Voor een onderwaterbehuizing is het heel erg goedkoop...

• KaWaReZ
Hmm, dan zal ik daar maar in meegaan :+

ik heb gewoon een cheap-ass cam, die voor zn centen toch wel goed is :+

na formatteren kaartje trouwens wel weer contact met laptop... vaag...
ach.. zolang ik mn ff's maar beschikbaar heb :+

• polthemol
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 01:02
quote:
KaWaReZ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:36:
scharnieren van dit ding zijn extern en van metaal (gok op ijzer ipv alu, ff geen magneetje bji de hand). En zo goedkoop vond ik m nou ook weer niet :+
Ok, ok het is geen 500+ cam, maar toch,
ga maar kijken wat een simpele behuizing voor een dslr of m4/3 kost of een behuizing waar je simpele dingen meer mee wil doen ;) Dan is alles onder de 300 euro voor een behuizing, spot en spotgoedkoop :P (wil niet zeggen dat het niet veel geld is trouwens).

Maar dat zijn gewoon de ervaringen die ik zelf heb ermee. De goedkopere behuizingen merk je duidelijk dat ze niet gemaakt zijn voor intensief gebruik, waar je dat met een hoop andere apparatuur boven water nog neit zo snel gaat opmerken.

Maar het is zoals met alles gewoon fijn kijken wat voor jou werkt, ieder heeft zijn eigen eisen en budgetten voor iets :)

• MineMine
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12-06 22:46
Hoe bevalt het toestel nu?

Ik heb in maart de TX-10 gehaald en heb er een tijdje van genoten. Totdat ik op vakantie in Curaçao een klein stukje case miste links bij de zoom knop.
Na twee maanden gedoe te doen om te case een nieuw exemplaar gekregen. Echter begint deze op dezelfde locatie een breuklijn te weergeven in de case.
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*