Toon posts:

[probleem] per ongeluk monitor adapter uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En nu heb ik dus geen beeld. Alles werkt gewoon prima, behalve het zwarte beeld dus. Het terug instellen kan dus wel, behalve het feit dat ik dus niet zie wat ik doe....

Rebooten helpt niet, en op F8 drukken om in veilige modus te komen werkt ook niet. Iemand anders ideeen?

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hoe heb je dat precies uitgeschakeld dan?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

snoertjes gecheckt? Monitor op een andere PC?

• Galadus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-02 22:10
Probeer anders eens een ubuntu disk of iets in die richting
Edit: daar had ik toch iets beter over kunnen nadenken, moet je alsnog de registry key vinden :|

[ Voor 45% gewijzigd door Galadus op 26-08-2011 20:11 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
en herstellen naar laatstwerkende configuratie?

wat heb je precies gedaan dan?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wellicht kun je middels RDP nog inloggen op je machine. Anders zul je toch echt een offline register editor moeten gebruiken om in de HKLS de adapter weer in te schakelen.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 10:15

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Niet toevallig ergens een spare videokaart liggen die je er tijdelijk even in kunt zetten? Die zal naast je andere het waarschijnlijk wel gewoon doen, en kun je die andere weer aan zetten.

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
zonder systeemspecs doen we weinig he

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 15:10

CoolGamer

What is it? Dragons?

Veilige modus zou toch moeten werken of zie je tijdens het opstarten de bios ook niet? Als je de bios niet ziet dan zal je je bios moeten resetten. Hoe je dat doet kan je lezen in de handleiding van je moederbord.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:29
Even tussendoor - Wat is een monitor-adapter en hoe zet je hem uit ?

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-02 08:58

mendel129

Radioactivator

Gebruik dameware vanaf een andere computer binnen je netwerk om verbinding te maken met je eigen computer ;-)

Bringer of heat, food and silence!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
MEN-O schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:58:
Zit onder hardwarebeheer.

Onder veilige modus moet het toch kunnen werken? Tijdens het booten F8 inhouden dan komt er een menuutje en dan een keuze maken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MEN-O schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:58:
In kort, via apparaatbeheer je videokaart 'uitschakelen' :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RDE6vwxhZSg6pdGvHFelw7oq/full.png

Volgens mij zou veilige modus wel moeten werken, maar bijvoorbeeld mijn 2de ethernetkaart blijft ook in veilige modus uitgeschakeld, hoop niet dat dat dus ook voor videokaarten is :P

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 26-08-2011 21:10 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wellicht een onboard videokaart of anders tijdelijk een andere kaart insteken.. ? zou het anders ook niet weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik houd F8 ingedrukt tijdens het opstarten, maar zie nog steeds niks.

Ik zie ook geen BIOS....

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 10:15

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dan is je monitor, monitorkabel of videokaart defect. Dat je de bios niet ziet heeft niets en dan ook niets met windows te maken. Misschien dat een bios reset helpt (Als je de videokaart ddar uit hebt gezet ipv windows)

Verwijderd

Topicstarter
Hurricane schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:32:
Dan is je monitor, monitorkabel of videokaart defect. Dat je de bios niet ziet heeft niets en dan ook niets met windows te maken. Misschien dat een bios reset helpt (Als je de videokaart ddar uit hebt gezet ipv windows)
Nou, dat lijkt me niet.. Ik heb em gewoon per ongeluk uitgeschakeld zoals in dat plaattje van SinergyX. Ik zoek gewoon een manier om hem weer aan te doen..

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-02 18:51
Dat kan dus niet, dan zou je de BIOS moeten zien.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Haal alles eens even hard van de power af.. Zowel monitor als PC. Even wachten.. (half minuutje oid). Dan de power er weer in. PC aandoen. Je *moet* dan echt een bios/opstart beeld krijgen. Windows heeft daar namelijk nog niets mee te maken. Indien dat niet gebeurt: Ja.. debuggen welke van de 2 stuk is, maar er is dan iets stuk.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen.

Nog steeds geen BIOS, maar windows start wel gewoon op, aangezien ik het windows geluidje hoor.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 22:06 ]

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-02 18:51
Simpel, monitor of videokaart stuk. Ik gok op het eerste. Of de kabel.

Verwijderd

Topicstarter
MoiZie schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:28:
Simpel, monitor of videokaart stuk. Ik gok op het eerste. Of de kabel.
Ze zijn nog geen dag oud...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

safe mode tijdens het opstarten. F8 dus.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:36:
safe mode tijdens het opstarten. F8 dus.
Ook geprobeerd. Gebeurde niks.

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-02 21:29
Reset je bios eens door de batterij er even uit te halen en dan weer terug te stoppen (van je moederbord dus). Indien je dan nog geen beeld hebt, probeer de monitor op een andere pc. Heb je dan wel beeld, dan weet ik haast zeker dat je videokaart kapot is.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gefeliciteerd dan heb je binnen een dag je monitor gesloopt :)

Wat je nog zou kunnen proberen is een half uurtje / uurtje echt alle stekkers overal uithalen, ook vid-kaart eruit halen. En dan nog eens proberen.

Vid-kaart /monitor hoort altijd bios te tonen, dan gelden er nog geen windows instellingen enige mogelijkheid die er dan nog is is dat windows je bios instellingen veranderd heeft qua monitor (/pci-sloten instellingen) maar daar heb ik echt nog nooit van gehoord van die mogelijkheid.
NL-RaVeR schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:38:
Reset je bios eens door de batterij er even uit te halen en dan weer terug te stoppen (van je moederbord dus).
Kan dat nog dan? Ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer kon, of hebben ze enkel het bios-wachtwoord ergens anders opgeslagen zodat die niet gereset wordt bij een battery reset?

Ik verkeer in de veronderstelling dat de laatste 5 jaar bios-passwords niet meer gereset kunnen worden, misschien dat ik er fout mee zit?

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-02 21:29
Gomez12 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:41:
[...]

Kan dat nog dan? Ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer kon, of hebben ze enkel het bios-wachtwoord ergens anders opgeslagen zodat die niet gereset wordt bij een battery reset?

Ik verkeer in de veronderstelling dat de laatste 5 jaar bios-passwords niet meer gereset kunnen worden, misschien dat ik er fout mee zit?
Ik weet niet waar jij het over hebt. Maar door de batterij er even uit te halen wordt de bios gereset naar zijn default instellingen. Indien er dus iets gewijzigd is in de bios m.b.t de videokaart, zou dit het hierna dus weer moeten doen. Indien niet, dan is er dus hardware kapot (beeldscherm of GPU)

• Korvaag
Je kan ook gewoon de bios reset jumper gebruiken. Daar schijnen die dingen voor te zijn ;)

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Te volgens stappen:

1. Alles van de stroom afhalen.
2. BIOS resetten/clear CMOS.
3. Videokaart in een ander PCI-e slot(mits mogelijk).
4. Voedingskabels naar je videokaart controleren.
5. Monitor via VGA, HDMI en of DVI aansluiten i.p.v. VGA, HDMI en of DVI.

Check ook of je überhaupt wel beeld krijgt op je monitor door via de knoppen op je monitor iets aan de instellingen van de monitor te veranderen.

[ Voor 21% gewijzigd door madmaxnl op 26-08-2011 22:50 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:52

mrc4nl

Procrastinatie expert

jep. als de POST al geen beeld teweeg brengt is er echt iets mis met de hardware.
of je hebt je monitor uit staan ofzo.

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost! Even een half uurtje alles eruit gehaald en toen weer aangesloten. Iedereen bedankt voor de tips :)

• Korvaag
Told ya :P (alleen met half minuutje :P)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
NL-RaVeR schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:43:
[...]
Ik weet niet waar jij het over hebt. Maar door de batterij er even uit te halen wordt de bios gereset naar zijn default instellingen. Indien er dus iets gewijzigd is in de bios m.b.t de videokaart, zou dit het hierna dus weer moeten doen. Indien niet, dan is er dus hardware kapot (beeldscherm of GPU)
offtopic:
Ik had het over bios-wachtwoorden (als offtopic vraagje bedoeld).
Vroegah kon je die resetten door de bios te laten resetten dmv bijv batterijtje eruit te halen, ik dacht dat tegenwoordig bios-wachtwoorden hiertegen bestand waren.

Bios-wachtwoord is dus nog steeds geen bescherming tegen dief / hacker die fysieke toegang tot je systeem heeft en een half uurtje ongestoord zijn gang kan gaan?

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-02 10:48

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:20:
Opgelost! Even een half uurtje alles eruit gehaald en toen weer aangesloten. Iedereen bedankt voor de tips :)
Als dat het is zou ik bijna denk dat je nieuwe pc een hitte probleem heeft en dat je binnenkort als je wat langer speelt er weer last van hebt!

• Korvaag
Ach... vroeger ging dat gewoon met AWARD_SW

Verwijderd

Topicstarter
swtimmer schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:39:
[...]

Als dat het is zou ik bijna denk dat je nieuwe pc een hitte probleem heeft en dat je binnenkort als je wat langer speelt er weer last van hebt!
Pff ik hoop t niet! Acwachgen dan maar :)
Pagina: 1