Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07 01:00
Goedenavond mede-tweakers,

Ik open hier toch maar een topic. Het onderwerp is misschien niet helemaal juist maar omdat ik op zoek ben naar een redelijk specifiek iets is dit niet zomaar te vinden op GoT of op google.

Ik teken graag digitaal. Naar aanleiding daarvan heb ik een tekentablet gekocht, deze functioneert in principe prima maar ik kan niet wennen aan het tekenen op het tablet terwijl je het resultaat ziet op je beeldscherm. Daarom ben ik op zoek naar een (teken)tablet met ingebouwd scherm.

Ik heb dan de volgende 3 opties;

Een tekentablet kopen met ingebouwd LCD, deze apparaten verdienen de voorkeur maar ze zijn vaak extreem duur, met een prijs ver boven mijn budget.

Een touscreen monitor kopen, dit is in principe een goedkope optie omdat je enkel een scherm koopt, echter ze zijn bijna uitsluitend gericht op touch met vingers, en niet met pen/stylus

De (handigste?) optie; Een android tablet die om kan gaan met een stylus. Echter er zijn een hele hoop tablets en de oudere werken vaak wel met stylus maar het scherm is traag met een lage resolutie. Top segment tablets werken vaak ook wel maar zijn weer erg prijzig;

Mijn eisen zijn eigenlijk als volgt;
Hoge resolutie (minimaal 1000x700)
Snelle reactietijd/hoge precisie
Moet accuraat en goed reageren op een pen/stylus (vingers/touch is onbelangrijk)
Budget: maximaal 350 euro.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, het klinkt misschien een beetje makkelijk van mij om dit topic te plaatsen. Maar doordat er zoveel verschillende apparaten vallen onder mijn eisen is het zonder extreem veel zoekwerk niet mogelijk om een goed antwoord te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 16:15

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Enige die beetje in aanmerking komt is volgens mij de HTC Flyer. Maar die is veel duurder.

voor 350 euro kom je niet heel ver...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

DNA_Saint schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:15:
Enige die beetje in aanmerking komt is volgens mij de HTC Flyer.
Hoezo dat? Je kan toch gewoon een universele capacitieve stylus pakken en gaan gebruiken...
Dan zijn er legio mogelijkheden en is het gewoon een kwestie van resolutie checken en wegstrepen.
Ik weet niet of 1024 x 600 een probleem is?? 1280x800 is voor 350 euro weer moeilijker te verkrijgen.
Ik vind niks namelijk: http://tweakers.net/price...1&f363=5510&i1306=&a1306=
Welke app ga je uberhaupt gebruiken om te tekenen? Want veel van die apps zijn er imho niet voor Android?

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 27-08-2011 15:28 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-07 08:53
CLB schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:25:
[...]

Hoezo dat? Je kan toch gewoon een universele capacitieve stylus pakken en gaan gebruiken...
Dan zijn er legio mogelijkheden en is het gewoon een kwestie van resolutie checken en wegstrepen.
Ik weet niet of 1024 x 600 een probleem is?? 1280x800 is voor 350 euro weer moeilijker te verkrijgen.
Ik vind niks namelijk: http://tweakers.net/price...1&f363=5510&i1306=&a1306=
Welke app ga je uberhaupt gebruiken om te tekenen? Want veel van die apps zijn er imho niet voor Android?
Ik ken in ieder geval Sketchbook van Autodesk. Die is verkrijgbaar voor tablets en Android :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:14

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Voor een beetje normaal tekenen wil je echt wel iets dat drukniveau's kan registreren. Mijn wacom van 15 jaar oud kon dat 'al' op 256 verschillende niveau's, maar volgens mijn zien de meeste tablets met pen alleen óf er een pen op het scherm rust, niet hoe hard dat dan gebeurd. Iets om rekening mee te houden dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 27-08-2011 15:36 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:27
Een tablet lijkt me verre van nauwkeurig genoeg om op te tekenen. Al is dat natuurlijk ook afhankelijk van wat je tekent.
Fokke&Sukke's moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-07 22:09

Roytoch

Nietes

Capacitieve schermen zijn best problematisch met tekenen, ook met stylussen. Heb zelf een ipad liggen met stylus erbij, maar dat is echt niet nauwkeurig genoeg om fatsoenlijk mee te kunnen tekenen, imho. Ligt misschien aan de specifieke stylus/tablet combi die ik heb, maar ik weet wel dat capacitieve schermen veel minder nauwkeurig registreren dan resistieve schermen.

Je zou kunnen proberen tweedehands of goedkoop een flytouch2 op de kop te tikken bijvoorbeeld. Die hebben een resistief scherm, 1024x600 resolutie, android, een stylus. Zijn alleen vrij traag wat tekenen misschien wat lastig maakt. Voor 100-120 euro zou je er wel 1 moeten kunnen kopen ergens.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-07 02:06
Met de iPad kan het, maar daar zit weer geen android op... Met android wordt het moeilijk om wat er bijna geen professionele apps zijn om mee te tekenen, en de hardware is voor 350 euro ook niet echt je-van-het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:05
Dan lijkt de HTC Flyer toch echt wel de beste optie. Vrij nauwkeurig, en (volgens mij) 3 verschillende drukniveau's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416166

Naar mijn idee zijn er geen nauwkeurige tekenschermen mogelijk met capacitieve/inductieve schermen.
Ik heb bij mijn acer a500 een stylus aangeschaft. Deze zijn speciaal voor de meeste moderne multitouch apparaten gemaakt (ipod, honeycomb tablets...).
Ze werken best fijn en je scherm blijft schoon.
Maar nauwkeurig....? Nee niet echt. Ja,veel nauwkeuriger dan mijn vingertoppen. De 'punt' is rond en dik. Dat moet ook wel want er zit een platliggend spoeltje ingebouwd. Dat laat geen puntige stylusbouw toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 11:57
Wat mischien ook minstens zo belangrijk is zijn de kleuren en de kleurenweergave.
M.a.w. de kleuren die je ziet op het scherm zijn dat ook de "ware" kleuren.

Even terugkomend op de stylus.
Er zijn stylussen speciaal gemaakt voor dat soort schermen, maar de nauwkeurigheid laat inderdaad te wensen over, zoals hierboven al vermeld is.
Elks van deze stylussen werken met een plat vlak, er is ook een stylus in de handel die werkt met een transparante tip, maar ook dan is het nog giswerk waar je je "kwast" neer zet.

Een beetje tekenprogramma kun je je tekeningen dusdanig vergroten dat je pixel voor pixel kan bewerken, maar ik weet niet of de tablets en aps van dit moment dat kunnen bewerkstelligen.
Zeker als je denkt richting autocad en andere 3-D grafische programma's.

Tekenen op een computer ( wat voor één dan ook ) blijft toch een kunst appart.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21
Wacom inkling geen optie?:
http://www.wacom.eu/index2.asp?pid=9226&lang=nl

Voor 170 euro kun je overal digitaal op tekenen.
Als je echter digitaal wil schilderen wordt het moeilijk..
Hoewel ik me afvraag of de inkling ook net als een normale teken tablet kan functioneren. In dat geval kun je heel goed digitaal schetsen, maar voor het inkleuren ben je dan toch weer aangewezen op oog hand coordinatie van tablet naar scherm.

Een Wacom Cintiq is wat je eigenlijk wil, maar dat begint bij 1000e

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Pagina: 1