Ik heb sinds maandag een nieuwe computer waar ik Win7 x64 op heb geinstalleerd, en ik heb er momenteel last van dat mijn systeemklok te langzaam loopt.
Als ik bijvoorbeeld het date & time venstertje met de secondewijzer voor me heb zie ik die wijzer soms el 5 seconden op dezelfde stand staan.
Ik heb me echt helemaal suf gezocht, maar ik kom er maar niet achter wat het is, dus ik hoop dat iemand hier me kan helpen. Wat extra info en nieuwe ontdekkingen:
- de CMOS klok loopt goed
- er zijn geen errors of warnings in de event viewer te vinden
- ik het de Catalyst software gedeinstalleerd
- ik heb C1E gedisabled
- ik heb de w32tm service opnieuw geregistreerd
- sommige fora adviseren HPET uit te zetten, maar dat kan ik in mijn BIOS niet vinden
- tooltips op websites verschijnen trager, de edit-cursor blinkt trager, en tijd-afhankelijke javascript zaken haperen
- het lijkt pas op te treden nadat ik voor het eerst een video bekeken heb (edit: dan wordt het erger, zonder video's gebeurt het ook)
- ik ontdekte net dat als het zich voordoet, de klok wel weer normaal doorloopt als ik ofwel mijn muis blijf bewegen, ofwel als een gek toetsen op mijn toetsenbord blijf indrukken. Zodra ik daarmee stop gaat het weer in slow-motion. Absurd.
- ongeveer eens per uur komt er in de event viewer een melding bij dat Kernel-General de tijd bijgewerkt heeft ondanks dat het NTP-interval een stuk ruimer is
PC-info:
Asus M4N68T V2 ATX
AMD Phenom II X6 1100T BE
ATI Radeon HD 6670 1024MB
Samsung 1000GB
16GB 1333MHz DDR3
Windows 7 Ultimate x64
Mocht er meer info nodig zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Alvast dank,
Peter
Als ik bijvoorbeeld het date & time venstertje met de secondewijzer voor me heb zie ik die wijzer soms el 5 seconden op dezelfde stand staan.
Ik heb me echt helemaal suf gezocht, maar ik kom er maar niet achter wat het is, dus ik hoop dat iemand hier me kan helpen. Wat extra info en nieuwe ontdekkingen:
- de CMOS klok loopt goed
- er zijn geen errors of warnings in de event viewer te vinden
- ik het de Catalyst software gedeinstalleerd
- ik heb C1E gedisabled
- ik heb de w32tm service opnieuw geregistreerd
- sommige fora adviseren HPET uit te zetten, maar dat kan ik in mijn BIOS niet vinden
- tooltips op websites verschijnen trager, de edit-cursor blinkt trager, en tijd-afhankelijke javascript zaken haperen
- het lijkt pas op te treden nadat ik voor het eerst een video bekeken heb (edit: dan wordt het erger, zonder video's gebeurt het ook)
- ik ontdekte net dat als het zich voordoet, de klok wel weer normaal doorloopt als ik ofwel mijn muis blijf bewegen, ofwel als een gek toetsen op mijn toetsenbord blijf indrukken. Zodra ik daarmee stop gaat het weer in slow-motion. Absurd.
- ongeveer eens per uur komt er in de event viewer een melding bij dat Kernel-General de tijd bijgewerkt heeft ondanks dat het NTP-interval een stuk ruimer is
PC-info:
Asus M4N68T V2 ATX
AMD Phenom II X6 1100T BE
ATI Radeon HD 6670 1024MB
Samsung 1000GB
16GB 1333MHz DDR3
Windows 7 Ultimate x64
Mocht er meer info nodig zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Alvast dank,
Peter
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 11:12 ]