Hallo iedereen,
ik ben tegen een probleem gelopen dat ik al de hele dag probeer op te lossen door zoveel mogelijk voorbeelden te zoeken, maar helaas..
Omdat code meer zegt dan 1000 woorden, staat hieronder wat ik al geprobeerd heb.
Zoals je kan zien heeft iedere div een uniek ID, net zoals de tekstlink.
Het is de bedoeling om via een AJAX request, externe info weer te geven dmv PHP.
Hiervoor gebruik ik MooTools en - ook al was het wat zoeken - is dat me gelukt.
De code voor de AJAX request met behulp van MooTools:
Maar het probleem zit in het feit dat ik tientallen, honderden div's (worden ge-output door PHP vanuit 'n database) kan hebben op mijn pagina.
Het aantal div's is dus dynamisch, terwijl ze toch allemaal 'n uniek ID moeten hebben opdat het script blijft werken. Dáar zit ik in de knoop mee. Bovendien is een 'class' gebruiken ipv. een 'id' ook niet de oplossing, denk ik, aangezien er per link maar één div 'geüpdatet' mag worden.
Ik heb ook 'n zipje gemaakt van de hele zooi zodat jullie zelf eens kunnen kijken hoe en wat. (*snip*)
Het kan zijn dat ik nu iets enorm eenvoudig over het hoofd zie - zeer waarschijnlijk wel -, maar na 'n hele dag zoeken ben je van niets meer zeker
Of als jullie wat keywords zouden kunnen vinden hoe ik dit probleem kan 'zoeken', is dat uiteraard ook welkom. Ik ben momenteel wat inspiratieloos..
Alvast bedankt
ik ben tegen een probleem gelopen dat ik al de hele dag probeer op te lossen door zoveel mogelijk voorbeelden te zoeken, maar helaas..

Omdat code meer zegt dan 1000 woorden, staat hieronder wat ik al geprobeerd heb.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <div id="container"> Grote container <div id="content1" style="border: solid 1px #f00; margin-bottom: 5px;"> blaat 1<a href="./script.php" id="klik1">Klik!</a> </div> <div id="content2" style="border: solid 1px #00f; margin-bottom: 5px;"> blaat 2<a href="./script.php" id="klik2">Klik!</a> </div> <div id="content3" style="border: solid 1px #0f0; margin-bottom: 5px;"> blaat 3<a href="./script.php" id="klik3">Klik!</a> </div> </div> |
Zoals je kan zien heeft iedere div een uniek ID, net zoals de tekstlink.
Het is de bedoeling om via een AJAX request, externe info weer te geven dmv PHP.
Hiervoor gebruik ik MooTools en - ook al was het wat zoeken - is dat me gelukt.
De code voor de AJAX request met behulp van MooTools:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| window.addEvent('domready', function() { $("klik1").addEvent('click', function(event) { event.stop(); var req = new Request.HTML({ method: 'get', url: $("klik1").get('href'), data: { 'do' : '1' }, onRequest: function() {}, update: $('content1'), onComplete: function(response) {y} }).send(); }); $("klik2").addEvent('click', function(event) { event.stop(); var req = new Request.HTML({ method: 'get', url: $("klik2").get('href'), data: { 'do' : '1' }, onRequest: function() {}, update: $('content2'), onComplete: function(response) {y} }).send(); }); // ... // Onmogelijk om voor iedere div die in m'n HTML zou staan, // een event te moeten toevoegen. // Het aantal div's verandert trouwens: ze worden ge-echo't(?) via een stukje PHP dat een MySQL database uitleest. }); |
Maar het probleem zit in het feit dat ik tientallen, honderden div's (worden ge-output door PHP vanuit 'n database) kan hebben op mijn pagina.
Het aantal div's is dus dynamisch, terwijl ze toch allemaal 'n uniek ID moeten hebben opdat het script blijft werken. Dáar zit ik in de knoop mee. Bovendien is een 'class' gebruiken ipv. een 'id' ook niet de oplossing, denk ik, aangezien er per link maar één div 'geüpdatet' mag worden.
Ik heb ook 'n zipje gemaakt van de hele zooi zodat jullie zelf eens kunnen kijken hoe en wat. (*snip*)
Het kan zijn dat ik nu iets enorm eenvoudig over het hoofd zie - zeer waarschijnlijk wel -, maar na 'n hele dag zoeken ben je van niets meer zeker
Of als jullie wat keywords zouden kunnen vinden hoe ik dit probleem kan 'zoeken', is dat uiteraard ook welkom. Ik ben momenteel wat inspiratieloos..
Alvast bedankt
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 26-08-2011 18:15 ]