versterker - radio/tv/pc

Pagina: 1
Acties:

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:24

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Ik kom er niet meer aan uit en snap er weinigm eer van waar ik nu precies op moet googlen etc dus vandaar dat ik het even vraag.
Ik heb die versterker gezien op internet en had eigenlijk een vraagje daarover:
- Hierop sluit ik dan mijn stereotoren aan, RCA kabel van mijn TV erop en een jackplug van mijn computer erheen als ik het goed heb.
Maar als vraag heb ik dus:
Hoor ik dan al het geluid uit de boxen die aangesloten staan op mijn stereotoren?
Dit zijn overigens de aansluitingen op mijn stereotoren:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/282dcmv.jpg
En mijn boxen zitten op dit moment als volgt aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/1z32znr.jpg
dus nog eens mijn vraag:
Als ik alles op de juiste manier inplug op die versterker, krijg ik dan al het geluid uit mijn boxen die op de stereotoren aangesloten zitten? (en dan was mijn idee om van de 2 open uitgangen op de stereotoren gewoon zoon kabeltje naar de versterker te laten lopen. En dan vervolgens gewoon een 3.5mm naar 3.5mm jack van mijn PC naar de versterker (of 2x rca naar 1x jack, even kijken)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

denikids schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:09:
Hierop sluit ik dan mijn stereotoren aan, RCA kabel van mijn TV erop en een jackplug van mijn computer erheen als ik het goed heb.
Maar als vraag heb ik dus:
Hoor ik dan al het geluid uit de boxen die aangesloten staan op mijn stereotoren?
De foto's van je stereotoren zijn nogal onduidelijk, daar is niet veel op te zien. Mochten de RCA's op de stereotoren ingangen zijn gaat het sowieso niet werken. Dan ga je van ingang naar ingang.

Maar ik snap sowieso niet goed wat je wilt.

De speakers van de stereotoren moet je afkoppelen en aan de Skytec hangen. Je wilt immers de versterker van de Skytec gaan gebruiken. Apparaten die je als bron wilt laten dienen hang je direct aan de Skytec (via de drie ingangen). Uit jouw verhaal begrijp ik dat je de stereotoren zo wilt laten en dan alleen een RCA-kabel trekken. Dat gaat niet werken, althans dan heb je niets aan de Skytec versterker.

Maar koop geen Skytec. Dat is rommel en daar ga je spijt van krijgen. Leuk dat PA spul met de hoge vermogens, maar in real life is het troep.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Aha,
Nou ik zal nog eens proberen duidelijk te maken wat ik precies wil:
Ik wil al het geluid uit mijn boxen horen, en dus (zoals bij die skytec om maar als voorbeeld te nemen) simpel voer te switchen van radio/pc en eventueel TV. Mijn speakers kan ik niet aan die versterker hangen omdat die zoon andere aansluiting hebben die op de laatste foto staan.
Maar ik wil dus uit 1 set boxen al het geluid laten komen (PC, radio eventueel TV) Hiervoor zou ik een versterker nodig hebben was me verteld.
Budget om dit te realiseren is ~100-120 euro.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik weet niet wie dat je verteld heeft, maar het klopt niet helemaal.
Ten eerste kan je gewoon de kabels uit jouw stereotoren iets verder strippen zodat er meer ader bloot ligt. Dan kan je die kabels zonder enige moeite in de terminals van die Skytec steken. Ten tweede ben jij niet op zoek naar een versterker, maar naar een simpele switch! Een versterker levert het vermogen aan je speakers, dat een versterker meerdere ingangen heeft voor apparatuur is het enige punt wat jij wilt gebruiken.

Je wilt dus meerdere apparaten aansluiten op die ene ingang van je stereotoren.
Als je zoiets koopt ben je er ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiovisualonline.co.uk/images/audio-switch-alt.jpg

Bij 1 tot en met 3 kan je apparaten steken. En de uitgang laat je naar de stereotoren lopen. Als je een ander apparaat over je speakers wilt horen schakel je op de switch naar het apparaat. Kosten van een dergelijke switch zijn een paar tientjes, maximaal.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Oe stoer, zijn er bij het zoeken naar zoon switch nog bepaalde dingen waarop ik moet letten?
En het aansluiten gaat dus als volgt bij zoon ding?
- RCA stekkers aan de achterkant van stereotoren in de 2 open gaten
- RCA stekker die aan de stereotoren zit helemaal aan de rechterkant van de switch van het plaatje wat jij laat zien
- RCA naar jack stekker voor mn PC erop aan te sluiten
- RCA naar RCA stekker om mn TV erop aan te sluiten en ik ben klaar?

Edit:
http://www.allekabels.nl/...-Weg-Audioschakelaar.html
Zou die voldoende zijn?
En als extra kabels moeti k er dna nog 2x een rca stekker en een rca naar jack stekkertje bijbestellen toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Dennis1812 op 26-08-2011 18:14 ]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Mocht ik voor 20:00 nog een bevestiging krijgen dat dit zo mogelijk is kan ik hem morgen al binnen hebben. Dus please als iemand even wilt kijken?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat zou inderdaad gaan werken, mits de aansluiting op deze foto inderdaad een ingang is en geen uitgang. De connectoren die al in gebruik zijn. De Phono In heb je niets aan, die is extra versterkt voor een platenspeler. Dat zou ik nog wel even controleren.

Aansluiten zou dan als volgt gaan:
Bron 1 - RCA kabel - Switch ingang 1 - Switch uitgang - RCA kabel - Stereotoren
Bron 2 - RCA kabel - Switch ingang 2 - Switch uitgang - RCA kabel - Stereotoren
Etc.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 26-08-2011 18:40 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37
Vergeet je overigens ook niet eventueel kabels erbij te bestellen die je nodig hebt. Dat wil ik zelf namelijk nog weleens vergeten :$

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Die staan in mn bestellijstje.

Dan ga ik dit strakjes eens bestellen en mocht ik hinder ondervinden bij heti nstalleren horen jullie dat wel.
Thanks! jullie besparen me ruim 100 euro.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:39:
Dat zou inderdaad gaan werken, mits de aansluiting op deze foto inderdaad een ingang is en geen uitgang. De connectoren die al in gebruik zijn. De Phono In heb je niets aan, die is extra versterkt voor een platenspeler. Dat zou ik nog wel even controleren.

Aansluiten zou dan als volgt gaan:
Bron 1 - RCA kabel - Switch ingang 1 - Switch uitgang - RCA kabel - Stereotoren
Bron 2 - RCA kabel - Switch ingang 2 - Switch uitgang - RCA kabel - Stereotoren
Etc.
Er staat CD/TV in. Dus neem aan dat het gewoon een ingang is. Alleen word hij dan even iets anders gebruikt dan bedoeld, mocht het toch niet werken beroep ik mij gewoon op de wet koop op afstand.

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:24
Ja, dan is het inderdaad een ingang, en kun je die gebruiken om de uitgang van de switch aan te sluiten.

Hij wordt niet anders gebruikt dan bedoeld. Dat naampje, dus CD/TV, is niets meer dan een naampje...
Of er nu AUX-, TV-, CD-, TUNER-, DCC- of TAPE- IN staat, dat maakt niet uit, het zijn qua signaal precies dezelfde ingangen. ENIGE uitzondering is de PHONO ingang, omdat die een extra ingebouwde versterker heeft zoals hierboven ook al aangegeven.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Echt zo blij hiermee. Als jullie er niet geweest waren had ik zoon dure versterker aan geschaft en had het uiteindelijk nog niet gewerkt.
Thanks guys jullie zijn echt top!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

denikids schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:45:
Echt zo blij hiermee. Als jullie er niet geweest waren had ik zoon dure versterker aan geschaft en had het uiteindelijk nog niet gewerkt.
Ik zou die persoon die je verteld heeft dat je een versterker nodig hebt ook maar eens vertellen wat voor onzin hij aan het praten was. Want het sloeg dus echt nergens op....

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Had aan 2 personen gevraagd. ene kwam aanzetten met een mengpaneel van 200 euro die gelijk niets meer gevraagd want besefte dat het pure onzin was. toen gevraagd aan iemand die beweert DJ te zijn en er alles vanaf wist, die kwam met dat lulverhaaltje aankakken.

Mocht allekabels.nl zich netjes aan de levertijd houden krijg ik morgen mijn pakketje binnen ^^

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mengpaneel was op zich zo gek nog niet, want in principe is dat gewoon een hele uitgebreide en luxe switch. Je kan immers ook meerdere bronnen aansluiten op één paneel. Echter slaat ook dat weer het doel voorbij. Die Skytec kon ook wat je wilde: meerdere bronnen aansluiten (en dan wel je speakers ook op de Skytec aansluiten), maar ook dat was weer te veel.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Maar een dure luxe switch heb ik niet nodig verder, het geluid klinkt perfect zoals het nu klinkt en DJ word ik toch niet :) Dus dan is een veredelde switch niet nodig en is deze oplossing van 3 tientjes perfect voor mij :)
Die skytec ging niet, want die had geen aansluiting voor mijn boxen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

denikids schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:56:
Die skytec ging niet, want die had geen aansluiting voor mijn boxen.
Nogmaals, die Skytec had wel gekund. Er zijn twee soorten terminals, maar de basis is hetzelfde: kale ader vast klemmen in de terminal. In het ene geval gebeurt het met een veersysteem, in het andere geval draai de de kabel in de terminal vast. Maar goed, die Skytec is toch rommel en heeft dus te veel dingen die je niet wilt.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Wil even laten weten dat ik het vanmorgen al binnen gekregen heb en alles perfect werkt :)
Moet alleen als ik radio wil horen wel op een knopje drukken op mijn radio zelf omdat die tuner niet los bekabeld is zeg maar.
Maar ik kan het geluid van mijn PC e.d mooi horen via mijn goede boxen waar ik heel gelukkig mee ben :)

Wel nog 1 vraagje eigenlijk:
Ik moet voor mijn radio gaan staan wil ik perfecte ontvangst hebben, zet ik een stap opzij valt de helft van mijn signaal weg. Stap ik terug heb ik het signaal weer.
Enig idee hoe dat kan komen? Mijn moeder had het over ietsm et randaarde ofzo.

Verwijderd

Jij werkt idd dan als een soort antenne .Ik zou een goed kabeltje kopen die je op een spijkertje vastzet bij het raam.Tenminste heb ik ook gedaan en werk perfect heb nog nooit storing gehad.

kan er zo even geen foto van vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 16:24 ]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Ik kan zo 1-2-3 niet verzinnen over wat voor soort kabeltje je het hebt...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

denikids schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:58:
Wil even laten weten dat ik het vanmorgen al binnen gekregen heb en alles perfect werkt :)
Moet alleen als ik radio wil horen wel op een knopje drukken op mijn radio zelf omdat die tuner niet los bekabeld is zeg maar.
Maar ik kan het geluid van mijn PC e.d mooi horen via mijn goede boxen waar ik heel gelukkig mee ben :)
Logisch, de radio en de input zijn andere bronnen. Je zal altijd met de radio moeten switchen zolang de tuner in is gebouwd. Of je moet een losse tuner kopen en die aan de switch hangen, dan kan je de stereotoren altijd op d e input laten staan en alleen via de switch switchen.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Het werkt goed genoeg zo voor mij.
Heb jij toevallige en oplossing voor mijn 'ik moet perse voor de radio staan voor goede ontvangst probleem?'

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Betere antenne is eigenlijk de oplossing, want zoals gezegd versterk je zelf het ontvangst door voor de radio te staan. Overigens kan het ook andersom werken: dat er ruis is als je voor de radio staat, maar dat dit opgelost is als je van de radio weg loopt. Dus dat kan je ook even testen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

denikids schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:33:
Ik kan zo 1-2-3 niet verzinnen over wat voor soort kabeltje je het hebt...
zoeits bedoelt die denk ik, een T (vormige)antenne (zoek maar op lintantenne)
http://www.beterelektro.n...duct_info&products_id=979

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 27-08-2011 21:17 ]

Iperf

Pagina: 1