HTC wil HD2 niet volgens verzoek repareren

Pagina: 1
Acties:

• The BimmeRTouch
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06-2025
Hallo,

Even hier om advies vragen en jullie tegelijkertijd te waarschuwen..

Ik had een HTC HD2, prima toestel. Na een paar weken gebruik valt hij een keer uit mijn zak en er zit een scheurtje van enkele millimeters in mijn scherm... Het toestel functioneerde nog prima, dus geen reden om hem te repareren ofzo. Na anderhalf jaar gebruik, begint mijn aan / uit schakelaartje te haperen. Je zet het toestel aan het het gaat vanzelf weer uit... en weer aan... en weer uit...
Nou ja, het is nog binnen de twee jaar, dus maar even een gevalletje garantie bij HTC claimen...
De telefoon wordt keurig op tijd (nou ja een uurtje later dan afgesproken) opgehaald. Na een week krijg ik uiteindelijk bericht dat ik 244 euro reparatiekosten moet betalen. Ook kan ik ervoor kiezen om het toestel voor 36 euro te laten terugsturen of het door een of andere club (die waarschijnlijk de reparaties uitvoert voor HTC) "milieuvriendelijk" te laten opruimen....
Het toestel blijkt namelijk gebruiksschade te vertonen en men wil niet alleen het schakelaartje repareren. Het apparaat kan namelijk alleen zodanig gerepareerd worden dat het daarna weer in 100% goede staat is. Ik wil dat helemaal niet, ik wil een gerepareerd schakelaartje....
HTC zegt dat ze niets meer voor me kunnen doen, want dat is hun procedure.... 8)7 :X

Mogen zij zomaar mijn toestel op deze manier gijzelen? Er is toch geen enkel oorzakelijk verband tussen de klacht en het scheurtje??

greetz,

Bimmer

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:58

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wat jij helaas meemaakt vrees ik al tijden. Ik vraag mij namelijk altijd af hoe een dergelijke reparatie afgehandeld wordt. Zelf zou ik zeggen dat zij dit niet kunnen maken. Maar ik heb er geen verstand van. Veel succes ermee.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tikje naar SF, en titelfix.

Verwijderd

Std procedure, niet alleen bij HTC. Een apparaat met gebruikersschade wordt niet onder garantie gerepareerd. Hoe moet HTC weten dat hij anderhalf jaar geleden gevallen is, en niet gisteren, en daardoor het knopje kapot is? Ervaring mee bij apple en samsung, zelfde probleem/procedure, staat ook vrij duidelijk in de voorwaarden die niemand leest. Er is natuurlijk ook wel wat voor te zeggen, frauderen zou anders wel erg makkelijk gaan.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
En het is ook logisch dat ze alleen 100% repareren, zo weten ze zeker dat het toestel goed naar de klant terug gaat. Wil je dit niet moet je gewoon naar een lokale telecom beun gaan..

• The BimmeRTouch
Ja maar met andere woorden: zodra er sprake is van gebruiksschade, dan vervalt de garantie, want ik ga geen 244 euro uitgeven aan een telfoon van bijna 2 jaar oud....

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
The BimmeRTouch schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:15:
Ja maar met andere woorden: zodra er sprake is van gebruiksschade, dan vervalt de garantie, want ik ga geen 244 euro uitgeven aan een telfoon van bijna 2 jaar oud....
Verzoek ze vriendelijke of alleen het schakelaartje op eigen risico vervangen kan worden en de eventuele kosten die hieraan verbonden zijn.

• The BimmeRTouch
Dat heb ik natuurlijk al gedaan, maar dat is tegen de procedures...
Ik heb ondertussen een Samsung gekocht, voor mij nooit meer een HTC.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-01 19:43
Meneer samsung doet precies hetzelfde dus daar ga je niks mee opschieten.

Kan je niet zelf de schakelaar en schermpje vervangen ?, dan ben je een stuk goedkoper uit.

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:01
Je hebt (zo begrijp ik uit je verhaal), het toestel naar HTC gestuurd en niet naar de winkel waar je deze gekocht hebt voor reparatie? Als dat zo is dan mag HTC jou best een rekening sturen voor het onderzoeken van je telefoon, als je dit via de winkel doet (onder garantie) waar je de HTC gekocht hebt zit het weer anders (kijk eens op consuwijzer.nl ) Je bent met versturen naar HTC accoord gegaan met de voorwaarden voor reparatie (onderzoeks kosten/verzendkosten bijvoorbeeld)

HTC hoeft jou ook niet aan te tonen dat het 2 gelinkte schades zijn, echter kan een breuk/kras en vervolgens een slecht werkende aan/uit knop best door onzorgvuldig gebruik komen en daar willen zij geen verantwoordelijkheid voor nemen (als tijdens reparatie nog meer schade blijkt door jou schuld willen zij geen schadeclaim daar over) Andere reparateurs werken op dezelfde wijze, alleen wordt soms als coulance anders gehandeld.

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mektheb schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:30:
Meneer samsung doet precies hetzelfde dus daar ga je niks mee opschieten.

Kan je niet zelf de schakelaar en schermpje vervangen ?, dan ben je een stuk goedkoper uit.
Mwah, hangt van de reparateur af. Ik heb een keer een Samsung TFT scherm laten repareren, paneel zou putjes hebben en dus user abuse. Heb ze haarfijn uitgelegd dat als ik een scherm inlever omdat de elektronica kapot is, dat ze dan niet moeten zeiken over putjes. Week later had ik het scherm gerepareerd onder garantie terug.

Maargoed, wat die schakelaar betreft: er zijn genoeg reparatietoko's te vinden die dat voor een habbekrats even voor je kunnen repareren. Als ik wist dat mijn toestel gebruiksschade zou hebben, dan zou ik mijn toestel gewoon niet opsturen om dit soort ellende te voorkomen.
Pagina: 1