Is het voor of na de boot van het systeem? Indien nadien, zoek eens op welke plist (hoogstwaarschijnlijk /Library/Preferences/) gerelateerd is aan het programma dat het berichtje toont.
Ik heb nog nooit gehoord van het Memory Configuration Utility (misschien is dat iets dat enkel bij Lion en/of Mac Pro's hoort en ik heb momenteel geen toegang tot beiden) maar je kunt het altijd weggooien en dan van elders terug kopiëren of herinstalleren.
Je kunt ook Cocktail of OnyX gebruiken om de boot (en andere) caches leeg te maken als het bovenstaande niet werkt.
Eventjes zoeken op Google brengt dit tevoorschijn: sudo chmod -x "/System/Library/CoreServices/Memory\ Slot\ Utility.app" in Terminal uitvoeren. Natuurlijk is dat iewat grof en ik zou zelf wel willen uitzoeken hoe dit utility weet wanneer het 'gedaan' is. Misschien is er een permissie scheef - permissies herstellen zou dit kunnen oplossen, je kunt het applicatietje uitvoeren en dan met PackageMaker of dtrace aan de slag om te zien welk bestandje wordt gelezen en/of aangepast.
[
Voor 65% gewijzigd door
Guru Evi op 28-08-2011 04:52
]