Advies gevraagd m.b.t. Ziggo modem

Pagina: 1
Acties:

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:42
Deze vraag omvat:
  • Netgear WNDR3700 (router)
  • Motorola SBV5120E (huidige Ziggo modem)
  • Ubee EWV3200 (nieuwe Ziggo modem)
Ik heb onlangs een Netgear WNDR3700 aangeschaft en nu wil Ziggo dus dat ik de Ubee aan ga sluiten. Nu ben ik nog niet zo'n expert in routers/modems/netwerken maar ik heb het idee dat ik met de Ubee de boel een beetje terugschroef in tegenstelling tot de Netgear. En sinds de Netgear een nogal populaire router is hier vraag ik me af of anderen die overstap ook al gemaakt hebben? Er zijn dagen dat hier 7-8 apparaten tegelijk bedraad en draadloos online zijn en ik denk zelf dat de Netgear daar beter tegenop gewassen is.

Dus is het raadzaam de Netgear en Motorola eruit te knikkeren en vervolgens een onbekende Ubee neer te hangen? Mijn NAS moet in ieder geval geforward kunnen worden...

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 17:08
Je zou het Ubee modem puur als modem kunnen laten gebruiken, als Bridge dus, waardoor de situatie verder niet verandert, alleen het modem. Je kunt hem echter niet zelf bridgen, dit zal je moeten laten uitvoeren door de helpdesk van Ziggo.

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:42
Dat was al een beetje mijn idee omdat ik ook net gelezen heb dat je het router gedeelte kunt uitschakelen op de Ubee. Hartelijk dank voor je tip Upper.

Verwijderd

Kan nog simpeler. Sluit alleen je router op je modem aan en het werkt, die bridge schijnt automatisch uitgeschakeld te zijn/worden. Ik heb vorige week nog zo'n constructie in vijf minuten geklaard.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:31
Ik heb zojuist vanavond zelf de WBMR-HP-G300H : AirStation™ NFINITI HighPower Gigabit Broadband ADSL2+ Modem Router achter mijn ubee geplaatst. Heb toen contact gehad met ziggo webcare via twitter en die zeiden mij dit stappenplan te volgen --> en wilde ik echt geen router functionaliteiten dan moest ik bellen met Ziggo en konden zij dat van afstand uitschakelen, dit kun je dus niet zelf. Nadat dat gebeurd was werkte direct alles!

• Ddevries
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09-2025
BlueLed schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:24:
Er zijn dagen dat hier 7-8 apparaten tegelijk bedraad en draadloos online zijn en ik denk zelf dat de Netgear daar beter tegenop gewassen is.
Ik had een maand of 2 geleden dezelfde gedachte en heb toen de helpdesk van Ziggo gebeld en de nieuwe Ubee in bridge laten zetten zodat het dus alleen een modem is. Wel eerst uit nieuwsgierigheid het draadloze signaal getest, maar de WNDR3700 heeft (in ieder geval bij mij thuis) een veel beter signaal. Na een paar minuten bellen was het al geregeld. Voor mij een prima combinatie; tot nu toe geen problemen gehad en door het Ubee modem nu een 40mbit verbinding :).

Offtopic: het Ubee modem wordt erg heet, dus hou rekening met een beetje ademruimte.

[ Voor 3% gewijzigd door Ddevries op 27-08-2011 22:51 ]

Pagina: 1