Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop upgrade (RAM+SSD+OS)

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views

• Skizo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Mijn vraag is eigenlijk of jullie het eens zijn met mijn voorgestelde upgrade, of of deze laptop te oud is. Ik heb zelf weinig ervaring met het upgraden van laptops, hieruit komt ook de volgende vraag voort: als ik voor een laptop werkgeheugen koop ik dan sodimm (ddr2 in mijn geval), volgens mij wel toch?

Een introductie
Deze laptop was ooit een gaming laptop, maar ik heb nu een desktop staan om die taak over te nemen, daarnaast speelt hij de meeste spellen van nu nog op lage graphics.Mijn doel is eigenlijk (hoewel hij best zwaar is) om hem nog mee te kunnen nemen naar de uni, hij moet lekker snappy kunnen multitasken, browsen en tekstverwerken, terwijl ik toch nog terug kan vallen op de grafische kaart.

Ik stel voor
Daarom stel ik voor om in ieder geval een ram upgrade van 2 naar 4 gb te doen, een os upgrade van windows vista home premium (32bit) naar windows 7 (64 bit) (alle drivers zijn voor 64 bit gemaakt maar het systeem was met 32 bit geleverd...) en als tip of the iceberg wil ik er een ssd inzetten. Na wat onderzoek kom ik uit op een intel 320 serie, dan moet het een 160gb (wat er nu ongeveer al inzit, daarnaast heb ik geen snellere sata aansluiting)

Systeem nu (obscuur merk inNote ooit gekocht bij informatique)

Intel Mobile Core 2 Duo T7300 (2.0ghz)
2gb DDR2 (PC2-5300, 333 Mhz)
NVIDIA GeForce 8600 M GT
MB (eigenlik geen idee, volgens CPU-Z): IFL90, volgens mij compal
HDD 150 gb, volgens mij op 7200rpm, niet zeker welk merk/type, in het voorbeeld zit er een seagate momentus in van 2,5" dus er zou een 2,5 " intel 320 SSD in moeten passen, de aansluiting is als het goed is sata 300)
Vista Home Premium
Volgens mij zit er ook nog 1gb turbo memory in
Daarnaast zijn de cardslots kapot, maar die gebruik ik toch niet.

[Visueel voorbeeld] Volgens mij heeft deze laptop dezelfde behuizing http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3895

Voorgestelde upgrade:
4 gb 40 euro dual channel mem kit: ongeveer 40 euro
Windows pro (surfspot): 56.5 euro
SSD Intel 320 160gb 234 euro
330.5
Daarnaast moet ik toevoegen dat ik het liefst zo min mogelijk uitgeef, alleen de 160gb ssd ipv een kleinere is een bewuste keuze aangezien je nog een percentage van je ssd leeg moet laten, dan zou het genoeg moeten zijn voor OS+drivers+misschien een spel of twee+veel papers die ik voor mijn master moet lezen en schrijven+SPSS+AMOS.

Frank

PS: als jullie denken dat dit systeem te oud word, zou een afweging kunnen zijn om de ssd in mijn desktop te zetten (oc tot 3,5ghz i7 920/5870/p6t6 ws revolution)

Edit: removed ps

• Skizo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik verplaats deze topic/vraag naar de ifl90 topic ben er eindelijk achter gekomen dat dit mijn laptop was..

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica