Hoe smeer je jou Termal paste?

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:46
Gegroet allemaal,

Wist niet precies wat het meest geschikte plek was om dit te posten.
Maar aangezien je gaat om coolen heb je termal paste nodig

Dus vroeg ik mijn eingelijk af hoe de tweaker dit zet.
Ik heb verschillende manieren gezien maar vroeg mij af hoe de meeste het doen

En met name als je watercooling bloks gebruikt hoe smeer je dit uit?

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:11

Dennis1812

Amateur prutser

Ik zelf pak altijd gewoon van die witte handschoentjes die ze bij de ehbo/ziekenhuis/zorg etc ook gebruiken en smeer het zo wat uit over de CPU (NIET eroverheen laten lopen) daarna de koeler erbovenop planten.
Hoor ook veel dat mensen het met een kartonnetje doen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Niet groter dan een rijst korrel erop is meer dan voldoende. Niet uit gaan smeren (dan krijg je lucht eronder).
Dan de koeler erop, 2 x kwartslag draaien linksom en rechtsom en gelijk monteren. Zo deed ik dat.
@ 4.8Ghz komt hij niet boven de 60C.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Xtr3me4me schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:16:
Niet groter dan een rijst korrel erop is meer dan voldoende. Niet uit gaan smeren (dan krijg je lucht eronder).
Dan de koeler erop, 2 x kwartslag draaien linksom en rechtsom en gelijk monteren. Zo deed ik dat.
^^zo!

Gewoon _NIET_ smeren! Door de druk verspreid het zich onder de hele heatsink. Dit gaat 'langzaam' en met beleid dus elke oneffenheid word prima gevuld.

[ Voor 17% gewijzigd door warhamstr op 26-08-2011 13:19 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Hai Hui
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 08:20
Ik zet altijd een klein kruisje op de processor. Voor mijn gevoel komt er dan ook wat pasta meer in de hoeken i.p.v. alleen als een cirkel in het midden. Geen idee of er luchtbellen tussenkomen, dat heb ik nooit kunnen controleren :p

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:17
^^^zo ja!
edit:
Behalve die kwartslag, dat kan niet op mijn moederbord.

[ Voor 8% gewijzigd door Barleone op 26-08-2011 14:04 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

QFT, zo doe ik het ook. Teveel koel pasta is niet goed. Bij voorkeur het opervlakte nog even goed vet vrij maken waar je op gaat smeren.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Verwijderd

altijd met 80%+ alcohol alles schoonmaken. althans heb mijn alienware laptop met betere pasta voorzien en eerst schoon gemaakt en opnieuw pasta.
scheelt gewoon 6 tot 8 graden op cpu en graka..

• sakurakilla
Is heel handig om te weten wanneer je je cooler kwartslag draait om beetje te versprijden
Maar stel je hebt een waterblok op je gpu (full plate).
Zoiets gaat moeilijk om kwartslag heen en weer te draaien.

Hoe doen jullie dit?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb gewoon een druppel (grootte van een erwt) op mijn CPU gedaan en hem dan een beetje uitgespreid (niet helemaal uitgesmeerd) zodat hij iets groter werd in diameter, dan gewoon koeler erop en vastgemaakt.
De koeler vastmaken was echter een hel (CM V8) want die moeren zijn vreselijk groot. Ik heb met een tang metaal moeten verbuigen omdat er geen ruimte was 8)7

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

ik doe het gewoon met een kwastje.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 14:31
Ik doe er ook altijd een druppel ter grootte van een rijstkorrel. Draai alleen niet een kwartslag.
Dit geeft een betere spreiding dan wanneer je het zelf uitsmeert.

Computer says no

• sakurakilla
HOE DOEN JULLIE OP EEN WATERBLOOKKKKK ===DDDD
dat vraag ik :P

Als julie dat doen.
Want dat snapte ik niet helemaal hoe je dat optimaal kan doen

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Gewoon je waterblock op het rijstkorreltje kwakken en aandraaien. Is niet veel fantasie bij betrokken of wel :p Die kwartslag is geen wondermiddel of iets dergelijks...

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

E-Rick

I love it :7

Choose life

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:51

Pixeltje

Woo-woohoo!

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

sakurakilla schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:08:
HOE DOEN JULLIE OP EEN WATERBLOOKKKKK ===DDDD
dat vraag ik :P

Als julie dat doen.
Want dat snapte ik niet helemaal hoe je dat optimaal kan doen
Op een waterblok kun je hem gewoon monteren, nadat je de paste erop heb gezet.
Het is geen must om het 2 x kwartslag te draaien, ik had het wel gedaan en mijn resultaat is subliem met koelen.
Je kan het ook gewoon in 1 keer erop monteren, de verspreiding gebeurt dan vanzelf.

Tevens hoef je niet te schreeuwen in je topic. We zijn niet blind. We proberen je alleen maar te helpen.

Gewoon niet groter dan een rijstkorrel in het midden en niet gaan smeren. Koelblok erop en monteren en klaar is kees.
Het is geen rocket science. Doe je teveel dan kan het overlopen, waardoor je uiteindelijk problemen gaat krijgen.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 20:08

Deathchant

Don't intend. Do!

vanwaar die kwartslag draaien?is het niet zo dat de druk van de koeler langzaam de pasta verdeelt? ik hoor wel eens dat je rustig je handen op de koeler moet laten rusten en dan langzaam van die tilt bewegingen moeten maken en dat je niet perse een kwartslag hoeft te draaien.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Deathchant schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:31:
vanwaar die kwartslag draaien?is het niet zo dat de druk van de koeler langzaam de pasta verdeelt? ik hoor wel eens dat je rustig je handen op de koeler moet laten rusten en dan langzaam van die tilt bewegingen moeten maken en dat je niet perse een kwartslag hoeft te draaien.
Ik maakte die kwartslag om de spreiding al te maken. Ik zette er druk op. Het is niet iets dat ergens staat dat je het "moet" doen. Het is meer uit ervaring van wat ik weet.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Aangezien hier voldoende tutorials over zijn geschreven kun je er gemakkelijk achter komen wat een goede manier is in verschillende situaties door zelf een beetje moeite te doen. Er valt verder dus weinig over te bespreken en om te voorkomen dat dit een opsomtopic wordt, gaat het op slot. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.