20 jaar Linux - foutje

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Microsoft nam het potentiële gevaar van Linux, maar ook van andere opensource-titels zoals de browser Netscape, zeer serieus.
Netscape was closed source. Je zou hooguit kunnen bedoelen wat het pas later werd, toen het overging als de Gecko engine in de Mozilla Foundation. Ff kort door de bocht dan. Maar Netscape als *product* is nooit open source geweest, zelfs niet de versies die op de Gecko engine gebaseerd werden.

日本!🎌

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

_Thanatos_ schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:01:
Netscape was closed source. Je zou hooguit kunnen bedoelen wat het pas later werd, toen het overging als de Gecko engine in de Mozilla Foundation. Ff kort door de bocht dan.
Nou, Netscape was eigenlijk zo'n gedrocht dat het open source project bijna from scratch opnieuw begon. Dus in die zin is Netscape zelf nauwelijks in de open source terecht gekomen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ja, maar dan heb je het over de engine, toch?
Het product dat de gebruiker ziet, is nooit opensource geweest. De browser uit de Mozilla Application Suite is bij mijn weten destijds gewoon opnieuw gebouwd. Er zijn delen van de layout engine van Netscape gebruikt in de Gecko-engine, en daarmee vind ik het wel erg far-fetched om te zeggen dat daarom Netscape opensource was.

日本!🎌

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Exirions post versterkt de ts volgens mij alleen maar - het punt is in elk geval duidelijk en ik heb dit even op z'n janboerenfluitjes opgelost door het hele voorbeeld weg te knippen :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.