Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Een kleine vraag. Ik ben aan het uitzoeken in hoeverre verschillende telefoons werken met SSL certificaten en ben op dit moment bezig met de windows phone. Ik kan echter wel het slotje vinden in de browser maar krijg het niet voor elkaar om het certificaat ook daadwerkelijk te bekijken.

Heeft iemand enig idee hoe en of het uberhaupt mogelijk is om dit certificaat uit te lezen? Op internet vind ik er niets over.

Met vriendelijke groet,
Jos

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Over welke Windows Phone hebben we het? Door de jaren heen zijn er diverse versies van Windows Mobile, tegenwoordig Windows Phone uitgebracht.

Ik heb ook even zitten [google=Windows Phone view SSL] en kwam wellicht bruikbare info tegen: Windows Phone 7 and Certificates

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 26-08-2011 13:02 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:54
CptChaos schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:59:
Over welke Windows Phone hebben we het? Door de jaren heen zijn er diverse versies van Windows Mobile, tegenwoordig Windows Phone uitgebracht.
Windows Phone = WP7.
Windows mobile is iets totaal anders..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Samsung Omnia7 met windows phone 7.0.7392.0

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-11 11:29

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:56:
Allen,

Een kleine vraag. Ik ben aan het uitzoeken in hoeverre verschillende telefoons werken met SSL certificaten en ben op dit moment bezig met de windows phone. Ik kan echter wel het slotje vinden in de browser maar krijg het niet voor elkaar om het certificaat ook daadwerkelijk te bekijken.

Heeft iemand enig idee hoe en of het uberhaupt mogelijk is om dit certificaat uit te lezen? Op internet vind ik er niets over.

Met vriendelijke groet,
Jos
Ik kan alleen een certificaat zien vóór ik de pagina op ga èn als het certificaat niet vertrouwd is. Geen idee hoe je 'm anders zou moeten zien... :/
CptChaos schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:59:
Er is er maar een Windows Phone, daar zijn wel verschillende versies van met verschillende browser versies (ie 6 en 9)

Zoals je zelf al aangeeft; die oude versies zijn Windows Mobile... ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:01:
Ik heb hier een Samsung Omnia7 met windows phone 7.0.7392.0
Dás Windows Phone 7 NoDo, dus IE6. Ik heb EI9 op build 7712 (laatste Mango Bèta) maar daar werkt het dus ook niet (zie bovengenoemd gedrag)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Windows Phone is natuurlijk ook op te vatten als Windows telefoon, wat ik dus deed. :)
Windows mobile is iets totaal anders..
Zou me niet verbazen als het grondig herzien is en dus wel hier en daar wat gelijkenissen heeft, ik ga me daar is in verdiepen. :)

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

CptChaos schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:03:
[...]
Windows Phone is natuurlijk ook op te vatten als Windows telefoon, wat ik dus deed. :)
[...]
Zou me niet verbazen als het grondig herzien is en dus wel hier en daar wat gelijkenissen heeft, ik ga me daar is in verdiepen. :)
offtopic:
Zou ik zeker eens doen; is een heel interessant OS geworden èn is totaal niet te vergelijken met WM... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie dat er voor de iPhone / Mac het programma Phone View is, hiermee kun je files zien óp de telefoon zelf. Wellicht kun je zoiets ook doen, maar dan voor jouw Windows-based telefoon? :) Via de PC dus de inhoud bekijken van de telefoon, of de inhoud van het certificaat gelijk, kan me niet voorstellen dat het er anders uit zou zien. ;)

Verwijderd

Daar help je hem niet verder mee, hè; en dat programma werkt helemaal niet. LOL.

Graag alleen commentaar geven als je ervaring hebt met WP7 en certificaten, anders is het alleen vervuiling en werkt het juist tegengesteld negatief. :X
.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 15:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:56:
Waarom wil je het certificaat uitlezen op een telefoon. Dat kan je toch net zo goed op een PC doen?
Ik heb al met menig certificaat op menig platform gewerkt.

Wat wil je weten van de certificaten?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:28:
Daar help je hem niet verder mee, hè; en dat programma werkt helemaal niet. LOL.

Graag alleen commentaar geven als je ervaring hebt met WP7 en certificaten, anders is het alleen vervuiling en werkt het juist tegengesteld negatief. :X .
Het is jammer dat je jouw DM uit hebt staan, vandaar maar even hier. Ik weet dat hij er niet mee geholpen is, jij snapt denk ikk niet wat ik met het bericht bedoel, het bracht mij namelijk wél op een idee, een idee waar de TS wellicht wat aan heeft, zoals later in het bericht ook aangegevn. Dacht dat we hier zijn om elkaar te helpen, jouw posting draagt daar dus het minste aan bij! ;)

Of volgende keer mijn volledige posting éérst lezen voordat je überhaupt reageert. Nu we toch aan het zeuren zijn: gebruik een volgende keer de edit knop ipv twee berichten binnen twee minuten van elkaar te plaatsen. Iemand die zolang lid is zoals jij zou dat toch wel moeten weten.

[ Voor 217% gewijzigd door CH4OS op 26-08-2011 16:37 ]

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:45
Kun je aangeven wat je wilt weten? Er is een lijst met supported root CA's etc die staat ergens op het web (kan ik voor je opzoeken).

Het is ook mogelijk (maar niet supported) om client certificates te installeren door deze naar jezelf te mailen en dan te openen of via een website te laten downloaden.

Verwijderd

Blijkbaar heeft m'n opmerking geen zin :+

Enne, 2 reacties op verschillende posts ;)

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:05:
Het is ook mogelijk (maar niet supported) om client certificates te installeren door deze naar jezelf te mailen en dan te openen of via een website te laten downloaden.
Zo heb ik inderdaad private certificaten kunnen importeren. Werkt perfect.
Wellicht dat de info in de popup bij importeren voldoende info geeft om de vraag te kunnen beantwoorden?!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:31:
[...]

Blijkbaar heeft m'n opmerking geen zin :+

Enne, 2 reacties op verschillende posts ;)
offtopic:
En daar kun je in het reactiescherm op de quote knopjes gebruiken, zo kan je heel makkelijk meerdere mensen quoten in één post. Meerdere berichten aanmaken is slechts vervuiling.

@TS, heb je al een manier gevonden om die certificaten op de phone uit te lezen? (behalve van tevoren?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:30:
[...]

Waarom wil je het certificaat uitlezen op een telefoon. Dat kan je toch net zo goed op een PC doen?
Ik heb al met menig certificaat op menig platform gewerkt.

Wat wil je weten van de certificaten?
Ik ben aan het kijken naar veiligheid van de telefoons voor een simpel onderzoek. Ik wil weten of de gebruiker de mogelijkheid heeft. Het is natuurlijk altijd veiliger als je de fingerprint van het certificaat kan lezen. Tuurlijk kun je je telefoon aan een computer hangen maar er zou ook een mogelijkheid in moeten zitten dat je het certificaat gewoon vanaf de telefoon kan inzien...

Overigens krijg ik het op de iphone ook niet voor elkaar...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 11:49 ]

Pagina: 1