Toon posts:

krijg wifi router niet aan de praat op ISDN lijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik zit met een probleem...

Gisteren bij Alternate deze modem gehaald

http://www.alternate.nl/h...less+LAN&l3=Access+Points

dus een TP-LINK TL-WA901ND 300/11n

http://www.alternate.nl/h...2=Wireless+LAN&l3=Routers

TP-LINK TL-WR1043ND

Bij mijn vriend thuis hebben ze een ISDN lijn op een Orange modem (gewoon heel basic met een aan en uit knop en 1 rj45 aansluiting en dsl aansluiting)

De rj45 heb ik op de WAN poort van de nieuw aangeschafte router aangesloten , maar ik krijg gewoon van alle kanten geen internet via mijn router op mijn laptop noch WIFI.

In de configuaratie heel veel zitten zoeken, maar jamme rgenoeg zonder resultaat.

Ik ben ook nog aan het klote geweest met MAC adres clonen en zo wat ook niet hielp, LAN ipadres in een andere range gewijzigd maar ook ook geen uitkomst ... AUB wie kan mij helpen??

wat moet ik instellen/ configureren zodat het adsl signaal in die TP link router komt??

ps. stekker uit de modem en in mijn laptop steken resulteerd direct in een stabiele adsl verbinding.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 12:18 ]

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:11
Heb je er aan gedacht om de DHCP server van de router uit te zetten?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:06

allure

Titaan fase 2/3

Ja, of de kabel van de modem, in een van de LAN poorten steken ipv de WAN.

Dat doet wel af van de router-functionaliteit natuurlijk...

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:29
Zoals hierboven aangegeven moet je de router misschien in bridge mode zetten zodat deze niet zelf ip adressen uitgeeft.

Verwijderd

Topicstarter
in de beschrijving staat dat deze wel in de WAN poort gestoken moet worden vandaar..Ik zal hem in de LAN steken en kijken of dit helpt....

Hoe ik hem als bridge moet instellen weet ik niet , niet in de configuratie van de router gezien..

DHCP van de router zal ik ook uitzetten, maar wie moet dan de ipadressen uitdelen als er een nieuw apparaat toegevoegd wordt?? Mijn modem heeft zelf ook een DHCP configuratie en mijn router dus ook.

Verwijderd

Hoe werd het hiervoor gebruikt? Zat er een ander kastje achter het modem, of ging de kabel rechtstreeks naar de pc/laptop.?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Weet je eigenlijk waar je mee bezig bent?
Je vermeld namelijk eerst:
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:58:
Gisteren bij Alternate deze modem gehaald
Modem
Access Point
De rj45 heb ik op de WAN poort van de nieuw aangeschafte router aangesloten , maar ik krijg gewoon van alle kanten geen internet via mijn router op mijn laptop noch WIFI.
Router

Ik heb al zo'n idee waarom dit niet gaat werken :P

[ Voor 15% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-08-2011 17:37 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Wat jij hebt is geen router, maar een accesspoint. Je hebt een router nodig. Dit ding kun je terug brengen.

Verwijderd

[oeps]

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 23:42 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32
mcDavid schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:55:
Wat jij hebt is geen router, maar een accesspoint. Je hebt een router nodig. Dit ding kun je terug brengen.
Waarom zou hij een router nodig hebben? Accesspoint zou prima moeten werken, als zijn modem al een routerfunctie heeft.

Wat wel vreemd is dat hij spreekt over een LAN en WAN poort, dat apparaat zou maar 1 poort moeten hebben volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Jimster op 26-08-2011 23:47 ]

• mcDavid
Jimster schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:46:
[...]

Waarom zou hij een router nodig hebben? Accesspoint zou prima moeten werken, als zijn modem al een routerfunctie heeft.

Wat wel vreemd is dat hij spreekt over een LAN en WAN poort, dat apparaat zou maar 1 poort moeten hebben volgens mij.
Een simpel Orange modem met één LAN-poort, is geen router.

En ook geen ISDN-modem trouwens, maar dat ter zijde.

Verwijderd

mcDavid schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:21:
[...]

Daar kun je helemaal niets van zeggen als je het merk en type niet weet. Speettouch heeft modellen routers met maar 1 lan poort.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32
mcDavid schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:21:
[...]

Dus verzoek aan TS om typenummer van zijn Orange modem te vermelden.

Met die ene LAN/WAN poort bedoelde ik zijn TP-Link ding. Hij heeft het over WAN en LAN terwijl een AP normaliter maar 1 poort heeft. Beetje vaag dus.

Verwijderd

Als ik het verhaal zo hoor, denk ik dat hij helemaal geen modem heeft. Gewoon een ISDN-verdeelkastje, waar hij nu rechtstreeks een accesspoint op aansluit. Ik zie dat vaak gebeuren bij klanten

Verwijderd

Topicstarter
jongens :D

ik zal het jullie wat duidelijker maken.

Het is een ISDN lijn wat op een NT1 kastje is aangesloten, vanuit dit NT1 kastje komt er een telefoonsnoertje direct op mijn speedtouch 516 modem.

Modem is een meuk: SpeedTouch 516(i) & 546(i) R5.4.0.14

Een RJ45 kabel op mijn laptop en op de Ethernet aansluiting van mijn modem resulteerd direct een goed werkende adsl verbinding
Puur Plug and Play dus...

Dit modem is vrij basic...Nu het maar 1 internet aansluitng heeft en geen wifi heb ik dus zo'n wifi router gekocht.

zie mijn eerdere posts hierboven voor de type router..

Nu moet ik mijn speedtouch modem koppelen met mijn wifi router, nou dit doe ik dus met deRJ45 kabel die ik normaal gesproken op mijn laptop aansluit in de WAN poort.

Vervolgens sluit ik weer een andere ethernet kabel op mijn nieuw gekochte router maaarr.....
dan heb ik geen internet op mijn WIFI router Niet draadloos, ook niet bedraad). Dit is eiegenlijk het probleem.
Nu ik wel wat ervaring heb om dit soort netwerkjes op te bouwen loop ik voor het eerst tegen dit aan.

een beetje duidelijk?

qua bedrading moet het gewoon kloppen, alleen moet ik denk ik mijn wifi router verder configureren.

Alleen iemand gaf nog aan om niet de WAN poort te gebruiken maar een LAN poort tussen de modem en de router.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Maar de link die je gaf gaat over een TP-Link Access Point en dat is geen router. Welke router heb je dan wel?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 19:28

lordsnow

I know nothing

Zowel de SpeedTouch 516 als de SpeedTouch 546 zij volgens mij modem/routers. De 516 heeft maar 1 LAN poort. De TP-Link is een Access Point, dus heeft ook maar 1 WAN aansluiting.

Dan begrijp ik "De rj45 heb ik op de WAN poort van de nieuw aangeschafte router aangesloten , maar ik krijg gewoon van alle kanten geen internet via mijn router op mijn laptop noch WIFI" niet

"Noch"? Er is toch alleen maar Wi-Fi?

[ Voor 87% gewijzigd door lordsnow op 29-08-2011 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:30:
Maar de link die je gaf gaat over een TP-Link Access Point en dat is geen router. Welke router heb je dan wel?
ik heb een modem van speedtouch waar ik wel mee kan internetten en ik heb een nieuw aangeschafte TP-LINK TL-WA901ND 300/11n.

Maar het moet toch gewoon mogelijk zijn om deze TP link aan die speedtouch te hangen en adsl werkend te krijgen op de TP link?

Verwijderd

Topicstarter
lordsnow schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:47:
Zowel de SpeedTouch 516 als de SpeedTouch 546 zij volgens mij modem/routers. De 516 heeft maar 1 LAN poort. De TP-Link is een Access Point, dus heeft ook maar 1 WAN aansluiting.

Dan begrijp ik "De rj45 heb ik op de WAN poort van de nieuw aangeschafte router aangesloten , maar ik krijg gewoon van alle kanten geen internet via mijn router op mijn laptop noch WIFI" niet

"Noch"? Er is toch alleen maar Wi-Fi?
dus het moet 100% op de WAN aansluiting, OK geen probleem.

Ik bedoelde dat ik geen internet had maar ook geen WIFI. Die tp link heeft toch ook 4 LAN aansluitngen, hierop heb ik mijn laptop aangesloten maar kreeg dus geen werkende adsl verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
jongens en nu?? gaat dit zo werken? volgens mij zit het 100% aan de configuratie van die TP link maar jah

wat is het verschil tussen een accespoint en een router eigenlijk??

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:33:
wat is het verschil tussen een accespoint en een router eigenlijk??
Dat legt Petervanakelyen hier al uit.

Leuk dat je wat doet met de tips en info die wij geven.

En ook dat je 3 nieuwe posts maakt binnen 24 uur, wat op illegaal kicken neerkomt. Daar heeft GoT dit knopje voor: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

D'r zit vast wel een magisch configuratie CD'tje bij die TP-Link, heb je deze al gebuikt?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 11:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:41:
[...]

Dat legt Petervanakelyen hier al uit.

Leuk dat je wat doet met de tips en info die wij geven.

En ook dat je 3 nieuwe posts maakt binnen 24 uur, wat op illegaal kicken neerkomt. Daar heeft GoT dit knopje voor: [afbeelding]

D'r zit vast wel een magisch configuratie CD'tje bij die TP-Link, heb je deze al gebuikt?
jaja je hebt gelijk.... ;)

ik zal vanavond eerst de DHCP in die speedtouch uitschakelen.. en op die TP link natuurlijk aan
als dit niet werkt zal ik mijn speedtouch modem als bridge instellen en de config op de TP link hetzelfde houden
Als dit ook niet werkt gooi ik dat ding uit mijn raam :)

Ps. Op de websites staat dat dit ding een router is.. ennn dat cdthe heb ik niet gebruikt, nu ik op de router kom en de router kan configuereren. Ik zal ook dat cdtje gebruiken je weet maar nooit ;)

toch nog bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 12:00 ]

• mcDavid
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:31:
[...]

dus het moet 100% op de WAN aansluiting, OK geen probleem.

Ik bedoelde dat ik geen internet had maar ook geen WIFI. Die tp link heeft toch ook 4 LAN aansluitngen, hierop heb ik mijn laptop aangesloten maar kreeg dus geen werkende adsl verbinding.
Als jij een TP-link apparaat hebt met 4 LAN aansluitingen, dan is dat niet, ik herhaal NIET!!! de TP-LINK TL-WA901ND 300/11n.

Dus. Wat heb je dan wél?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Officiele link van de website van de fabrikant :

http://www.tp-link.com/en...239&model=TL-WA901ND#spec

Het is GEEN router, maar een ACCESPOINT !

Doet dus waarschijnlijk niet wat jij wil :).

Edit1: Waar zie jij die 4 poorten ?: http://www.tp-link.com/re...s/large/TL-WA901ND-04.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Ventrigo op 29-08-2011 12:08 ]

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
mcDavid schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:01:
[...]

Als jij een TP-link apparaat hebt met 4 LAN aansluitingen, dan is dat niet, ik herhaal NIET!!! de TP-LINK TL-WA901ND 300/11n.

Dus. Wat heb je dan wél?
OMG :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$

het moet de http://www.alternate.nl/h...2=Wireless+LAN&l3=Routers zijn

dus de TP-LINK TL-WR1043ND

• mcDavid
Ja ok, een router dus.
1) schakel DHCP uit in de config van die TP-link router
2) steek de kabel tussen modem en router in een LAN-poort van de router
3) opgelost, slotje.

8)7

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 29-08-2011 12:13 ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

offtopic:
Edit je startpost even en haal door wat niet van toepassing is ;).

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
mcDavid schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:12:
[...]

Ja ok, een router dus.
1) schakel DHCP uit in de config van die TP-link router
2) steek de kabel tussen modem en router in een LAN-poort van de router
3) opgelost, slotje.

8)7
op de website staan die routers op elkaar in die rij als je ze zoekt op prijsklasse, daarom is het dus fout gegaan. ik d8 al waarom heeft iedereen het over een acces point en geven ze nou steeds aan dat ik geen router heb : |:( |:( |:( ... sorry jongens...

maar ik kom nog even op terug,
>is het verstandiger dat ik de dhcp van die modem uitschakel of die van die tp link?
> moet ik mijn speedtouch modem nog als bridge instellen of hoeft dat niet?
> waarom de kabel van de modemm niet in de WAN maar in de LAN als ik vragen mag :?

• mcDavid
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:17:
[...]

>is het verstandiger dat ik de dhcp van die modem uitschakel of die van die tp link?
Maakt niet uit
> moet ik mijn speedtouch modem nog als bridge instellen of hoeft dat niet?
Nee
> waarom de kabel van de modemm niet in de WAN maar in de LAN als ik vragen mag :?
Omdat je de WAN poort alleen gebruikt als je 'm als router gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door mcDavid op 29-08-2011 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
mcDavid schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:20:
[...]
Maakt niet uit
[...]
Nee
[...]

Omdat je de WAN poort alleen gebruikt als je 'm als router gebruikt.
thnx ik zal het uitvoeren.. ik kom er op terug..

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Mijzelf op 29-08-2011 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoppaa eindelijk gelukt....

Wel wat gekloot maar het volgende gedaan:

modem als bridge ingesteld en DHCP uitgeschakeld
Kabel wat uit de modem komt met de WAN van de router aangesloten en de DHCP aangezet.

tralalallala en het werkt slotje dus

ps. nogmaals bedankt jongens
Pagina: 1