Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Al gezocht via Google op "webcam host" ?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Duidelijk.

Je hebt ook webcams die benaderbaar zijn via een ipadres. Deze kun je dan met Windows Mediaplayer rechtstreeks benaderen. Volgens mij heten deze IP-camera's.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Je hebt een server nodig die fungeert als aansluiting voor alle clients en als client van jouw webcam stream. Bijv Windows Media Services. Er zijn vast bedrijven die dat kunnen leveren, wellicht even zoeken op streaming host.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283654

Moet het echt een livestream zijn? Anders zou je ook om de x tijdsinterval een image op je webserver kunnen laten uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bepaalde routers kunnen dat, uit m'n hoofd de (oude) WL-500 van Asus bijvoorbeeld.
Je sluit de webcam aan op de USB-poort van de router en die upload dan het beeld dan naar je site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je wil geen reclame, maar wel uptimegarantie en betrouwbaarheid. Wat is je budget?

Verder heeft dit natuurlijk niks met development te maken, dus verplaats ik dit topic even.

WEB >> IH

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 57381 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:23:
2) Een webcam host die toestaat te embedded, geen reclame toevoegd en betrouwbaar is.

Budget... eigenlijk niet. Moet iets leuks worden en niet iets commercieels. Vandaar dat ik hem in development had gezet ook.
Punt 2 is simpel te realiseren, gewoon zoeken naar iemand die een streaming server aanbied.
Het geen budget punt gaat wel problematisch worden, niet veel mensen zullen servertijd / dataverkeer voor niets beschikbaar stellen (zeker niet als het betrouwbaar moet zijn).
Dat betaal je of met ads, of met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 09:29

Foamy

Fulltime prutser

Hoe vloeiend moet het beeld zijn? Anders zou je kunnen denken aan de eerder geopperde suggestie: periodiek (1x per minuut bijv.) via FTP laten uploaden door je cam of eigen server naar een plekje op je webserver. Daarvandaan door scripts het een en ander om batterijen tot een stream-like iets

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 57381 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:23:
Budget... eigenlijk niet. Moet iets leuks worden en niet iets commercieels. Vandaar dat ik hem in development had gezet ook.
Daar heb ik een mooi plaatje voor...

You may pick two

Gratis, betrouwbaar en snel combineren gaat je nooit lukken. Je zal je eisen moeten bijstellen óf budget moeten creëren. Voor niks gaat de zon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Kijk eens naar VLC of ffmpeg.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je betaalt - neem ik aan - voor webhosting. Streaming is een heel ander vakgebied waar ook heel wat meer dataverkeer bij komt kijken, onderschat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 14:29
Waarschijnlijk heb je alleen webhosting en dus niet de mogelijkheid om zelf een streamingserver op te zetten?

Enig idee hoeveel bezoekers je verwacht / wat je aan gaat bieden? Ik heb een webcam thuis die op mijn website staat (alleen heeft ziggo mijn ipadres veranderd, dus werkt nu ff niet) en waar ik een gadget voor hyves voor heb geschreven. Enorm leuk maar veel bezoekers trekt het niet. Daar hoef je dus ook geen streamingserver voor op te zetten.

[ Voor 62% gewijzigd door Icey op 26-08-2011 15:35 . Reden: Sorry, niet alle reacties gelezen, beetje dubbelop... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 13:52
Gewoon even kijken of je webcam zelf de mogelijkheid heeft een mpg of mjpg te bouwen. Anders sluit je hem aan op een computer die er een mpg van maakt, mpg kan gewoon (net als alle andere MPEG varianten, zoals Mp3) halverwege worden opgehakt en alsnog speelt het.
Je kan dan gewoon domweg de mpg uploaden vanaf thuis en de server het laten spelen op de website... ;)
Anders 30x per minuut een JPGje laten maken en die uploaden, kan ook ;) En dan aan de andere kant op de website bouw je een mpjegje die ze dan afspeelt achter elkaar!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
teh_twisted schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:48:
Je kan dan gewoon domweg de mpg uploaden vanaf thuis en de server het laten spelen op de website... ;)
Moet je wel heel erg creatieve server-side scripting gaan maken...

Mpg wordt enkel maar groter en groter op server zolang je aan het opnemen bent en je bezoeker wil het "live" zien, dus die mag niet aan het begin beginnen.

Dan moet je dus iets qua server-side scripting gaan regelen dat bij een aanroep de mpg opent, en vanaf het begin van het laatste keyframe begint te streamen en dan de filestream open blijft houden...

Technisch zal het vast kunnen, maar als je enige waarde aan je tijd hecht zal een simpele streaming-server huren goedkoper / foutvrijer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Waarom niet iets als ustream (oid) gebruiken en dat embedden, krijg je toch niet echt super veel reclame en je kunt je development testen. Mocht het serieus worden oid kan je alsnog gewoon reclamevrij inkopen?
http://helpcenter.ustream.tv/content/embedding-broadcasts

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-06 17:20
Je kan misschien eens naar veetle kijken en die embedden, volgens mij zit er geen reclame op.
Pagina: 1